در تعطیلات نوروز با « چارتر » کجا بریم؟

در تعطیلات نوروز کجا بریم؟ این یکی از پرتکرارترین سؤالات خانوادگی به هنگام نزدیک شدن به ایام نوروزه. معمولاً خونواده‌ها تلاش می‌کنن فاصله وقتی باقی مونده تا ایام نوروز به انجام کارای باقیمونده قبل خود بپردازند که با خستگی روحی و جسمی زیادی واسه اونا همراه س. از این به بعد تصمیم گرفته می‌شه که در تعطیلات نوروز این خستگی رفع شده و مدت کوتاه یا بلندی به استراحت بپردازند.

اما انتخاب محل واسه تعطیلات نوروز به همین سادگی نیس و معمولاً سلیقه‌های مختلفی در انتخاب این گزینه نقش دارن. هر کسی از اعضای خونواده ممکنه پیشنهاد متفاوتی داشته باشه و امروز می‌خواهیم چند گزینه‌ای ایده آل واسه سفرهای نوروز بررسی کنیم .

این وسط مسئله کیفیت سفر ، رفت و اومد و راحتی شک نداشته باشین مهمترین عامل واسه یه سفر نوروزی خوب در نظر گرفته میشودگروه چارتر به عنوان یه گروه مربوط به فروش آنلاین بلیط هواپیما با بیشتر از  ۵سال سابقه مثل Alibaba.ir و ghasedak24.com در این مورد یکی از معتبرترین شرکتهای فروش بلیت در ایرانه. در خرید بلیط چارتر و خرید بلیط لحظه آخریمی‌توانیم از این گروه کمک بگیرین.

به هنگام رزرو بلیط در سایت چارتر (Charter.ir) این امکان به شما داده می‌شه که ارزون‌ترین بلیط چارتر هواپیما رو  فقط با چند کلیک ساده پیدا کنین.

سفر داخلی در تعطیلات نوروز

حالا خوبیش اینه سفرهای داخلی در تعطیلات نوروز طرفداران بیشتری دارن و بیشتر مردم ایران با جاهای جور واجور و چگونگی لذت بردن در اونا آشنایی دارن. بعضی از این مناطق حجم بالایی از گردشگران رو می‌پذیرن و بعضی هم بیشتر به عنوان مسافر به شهرهای دیگه ایران سفر می‌کنن. در این مورد می‌تونید از پیشنهادات زیر استفاده کنین:

اگه دنبال جای شلوغ هستین !

  • کیش: جزیره کیش در ایام تعطیلات و به طور خاص در ایام نوروز حجم بزرگی از گردشگران ایرونی و خارجی رو می‌پذیرد. این جزیره از هر دید واسه گذروندن تعطیلات ایده آله و امکانات فوق العاده ای داره.
    برخورداری از امکانات تفریحی، ورزش‌های آبی، جاذبه‌های توریستی و گردشگری و هم اینکه امکاناتی مانند هتلا و مراکز خرید، جزیره کیش رو به یه انتخاب ایده آل تبدیل کرده. و بلیط لحظه آخری کیش در اول ایام تعطیلات به سختی گیر میاد.
  • مشهد: مشهد به عنوان یکی از شهرهای توریستی و مذهبی شناخته می‌شه که در هر حالت یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگریه. در این شهر امکانات اقامتی بسیاری هست و هدف زیارتی هم که به جای خود اهمیت بالایی داره.
    در شروع تعطیلات و لحظه سال نو گرفتن بلیط چارتر مشهد و بلیط لحظه آخری مشهد تقریباً شدنی نیس.
  • شمال: شمال همیشه طرفدار داره و شاید فقط در فصول سرد سال کمی از گردشگران اون کم شه.
    وجود دریا و جنگل‌های فوق العاده و هم اینکه آب و هوای بارانی ویژگیهاییه که مردم ایران رو از جای جای جور واجور به این منطقه می‌کشوند. البته سفر به شمال بیشتر با کمک ماشین شخصی و به هدف گذروندن اوقات فراغت در کنار دریا و در جنگل انجام می‌شه.

اگه دنبال جای راحت و ساکت هستین

خیلی از مردم ایران بهتر می دونن که تعطیلات نوروز رو به استراحت تو یه جای ساکت و راحت بپردازند. در این حالت باید به سراغ شهرهایی برید که گردشگران کمتری می‌پذیرن و در عین حال امکانات تفریحی فوق العاده ای دارن.

  • همدان: همدان در ایام نوروز نسبت به بقیه جاهای کشور سردتره، اما باید قبول کنیم که امکانات گردشگری و جاذبه‌های باستانی اون فوق العاده هستن. شما در این شهر با جاهایی مانند گنجنامه، آرامگاه باباطاهر، آرامگاه بوعلی سینا، تپه عباس آباد بسیاری دیگه از جاذبه‌های گردشگری مواجه هستین.
  • یزد: یزد به عنوان یه شهر گرمسیری شناخته می‌شه و در ایام نوروز هوای فوق العاده و مطبوع داره.
    این شهر از دید جاذبه‌های تاریخی و بافت شهری یکی از منحصر به فردترین شهرهای ایرانه. کسایی که به فکر یه تجربه فوق العاده با خونواده خود هستن، گذروندن تعطیلات نوروز در یزد می‌تونه تجربه‌ای ایده آل باشه.
  • سنندج: کلا استان کردستان و شهر سنندج یکی از زیباترین شهرهای ایرانه. آب و هوای این شهر فوق العادست و از فضای طبیعی اون می‌توان آخر بهره رو برد. با اینکه این شهر امکانات پیشرفته و فوق العاده ای نداره، اما در هر صورت جاذبه‌های طبیعی و گردشگری ایران به شکلی هستن که شما یه سفر آروم داشته باشین.
مطلب دیگر :   «کارمن دلورفیس» ۸۵ ساله؛ پیرترین مدل جهان

سفر خارجی در تعطیلات نوروز

معمولاً در تعطیلات نوروز دو گزینه سفر خارجی و سفر داخلی هست.
سفرهای خارجی هزینه بیشتری دارن و فرد باید از قبل واسه اون برنامه‌ریزی کرده باشه. حتی مدت زمان بیشتری واسه مسافرت‌های بین المللی نیازه و معمولاً خونواده‌ها به این مورد هم فکر می‌کنن. در مورد انتخاب مقصد واسه سفر خارجی در تعطیلات نوروز از گروه چارتر (Charter.ir) کمک گرفتیم که پیشنهادهای مناسب و کم هزینه به ما ارائه بدن.

کشورای جنوب شرق آسیا

کشورای جنوب شرق آسیا واسه سفرهای نوروزی و هم اینکه واسه تعطیلات ماه عسل بهترین گزینه ممکن هستن. اگه از بحث قیمت بلیط هواپیما چشم‌پوشی کنیم، این کشورها به عنوان مقاصد گردشگری ارزون قیمت شناخته می‌شن و خیلی راحت می‌توان از فضای آزاد اونا استفاده کرد.
کشورهایی مانند تایلند، اندونزی، سنگاپور و مالزی واسه این سفرها مناسب هستن. فرق فرهنگی بسیار زیاد و امکان به کار گیری آب و هوای استوایی یکی از بهترین دلیل انتخاب تعطیلات نوروز در کشورای جنوب شرق آسیا هستش.

استانبول

استانبول و کشور ترکیه کلا به دلیل ساختار منحصر به فرد خود، نه فقط از ایران، گردشگرانی از همه دنیا می‌پذیرن. داشتن رابطه قدیمی با روم باستان، تاریخ گره خورده با دوره عثمانی، جاذبه‌های گردشگری فوق العاده، مراکز خرید مدرن، برخورداری از سواحل پیشرفته و هم اینکه امکانات پذیرایی فوق العاده ویژگی‌های روشن شهر استانبول هستن. البته در تعطیلات نوروز پیدا کردن بلیط چارتر استانبول یا بلیط لحظه آخری استانبول کمی سخت به نظر می‌رسد و ممکنه هزینه بیشتری واسه بلیط هواپیما متحمل شید.

گرجستان

گرجستان همیشه به عنوان یه مقصد گردشگری ارزون واسه ایرونی‌ها شناخته شده.
سهولت در تردد و هم اینکه نبود نیاز به ویزا از مهمترین ویژگی‌های این کشوره. البته به این موضوع می‌تونید فرهنگ اروپایی کشور گرجستان و فضای آزاد اونم هم اضافه کنین که بیشتر تورهای مسافرتی ایرونی‌ها به این کشور و شهر تفلیس می‌روند. مثل کشور ترکیه و شهر استانبول، پیدا کردن بلیط چارتر گرجستان و بلیط لحظه آخری تفلیس در این مورد هم سخته.

اینها را هم بخوانید