داستان «آقا داماد»: از اروپا گردی با منشی تا دلالی گوشت و خانه میلیاردی اندرزگو

روزگار امروز، روزگار ژن خوبا هستش.

عصر جولان مفسدان اقتصادی محکومی مثل بابک زنجانی‌ها، فاضل خدادادها، پرویز کاظمی‌ها، حسین هدایتی‌ها، مظلومین‌ها و باقری درمنی‌ها (سلاطین اعدامی ارز و سکه و قیر) و تکاپوی آقازاده‌ها و خانوم زاده‌های ساکن داخل یا خارجه. نایب رئیس مجلس دیروز گفت که ایران پر از این «نامبردگان» معروفه.

کسایی که با زد و بند و تودیع وثایق جعلی و شرکتای ظاهری که مدیرعاملانش کارتن خوابا و پیک موتوریا و افراد بی خانمان یا پیرزنا هستش، کارت بازرگانی یا تسهیلات میلیاردی از بانکا می گیرن و از بیت المال، سوء استفاده می کنن و به خونهای لوکس و خودروهای میلیاردی در دهه چهارم زندگی خود در اینستاگرام می نازند. . . .

عصر ژن خوبا، با اصلاح نظام مالیاتی و هوشمند سازی صنعت بانکداری و اصلاح قوانین و پیشرفت فرهنگ کار و کاسبی، تغییر می کنه اما این تغیرات عمیق وشگرف، چقدر به طول می رسین، نامشخصه. اما به هر حال، اون چه که در سالای گذشته در جریان رسیدگی به پرونده مفسدان اقتصادی در دادگاه خاص رسیدگی به جرایم کلان اقتصادی تو تهران و خراسان و بقیه استانا تماشاگر بودیم، روند در حال افزایش کلاهبرداری و سوء استفاده هنرمندانه و هوشمندانه از قانون و سرمایه مردم در بانکا و موسسات خصوصیه.

روش خیلی آسونه. یا گران نمایی یا ارائه اسناد ظاهری با شرکتایی که وجود خارجی نداره به خاطر دریافت تسهیلات کلان اونم با چک و سفته. در روزگاری که یه جوون ایرونی واسه دریافت وام ۳۰ میلیون تومانی ازدواج، باید چند ضامن و کلی مدرک و سند جور کنه تا این وام رو پس از مدتا انتظار، دریافت کنه.
به نظر می رسه دریافت تسهیلات کلان از نظام بانکی، آسون تر و سریع تر از دریافت وامای ۵ تومن ۱۰ تومنی باشه!

داستان آقا داماد : نامبرده معروف

قصه ما که این روزا حرف و حدیث درباره اش بسیاره، یکی از متهمان فساد کلان در یکی از بانکای خصوصیه که با گران نمایی ارزش روز خونه و ارائه اسناد ظاهری و مدارکی که بعضی از اونا غیر مستند و غیر دارای دلیل (به نظر نماینده دادستان تهران) است، تسهیلات چند ده میلیاردی دریافت می کنه.
تا کنون ۸ جلسه رسیدگی به اتهامات ایشون برگزار شده و انگار یکی از جنجالی ترین حکمای سال ۹۸ پس از حکم عابر بانک پرسپولیسیا در سال ۹۸، در تابستون، درباره «نامبرده» و ۳۰ متهم دیگه صادر شه.

مرور مهم ترین اظهارات نماینده دادستان در جلسه رسیدگی به اتهامات 

    •  نامبرده با پول بانک، وثیقه جفت و جور کرده و حالا می خواد همون و ده ها ملکی که از اون روش خریده س رو پس بده. به چه دلیل از پول بانک، وثیقه خریده شده؟
    •  نامبرده در تحقیقات مقدماتی گفته بود که احسان دلاویز، با ایشون تماس گرفته و درخواست ۱ تا ۱.۵ درصد کرد.
      ایشون هم این پول رو به شکل حق مشاوره داده.
    •  دلاویز قبول می کنه که وثایقه به سفته تبدیل شه.
    • نامبرده، ۲ میلیارد تومن به احسان دلاویز میده. اما وثایق به سفته تبدیل نشد.
    • خانوم شریف کاظمی (منشی نامبرده)، ۱۰ چک ۲۰۰ میلیون تومنی از بانک مسکن و ۱ چک ۲۵۰ میلیون تومانی در وجه امیر قادری واسه حق مشاوره میده.
    • نامبرده، ‌خواهان اعتماد به جوانانه. این جوون، پولا رو بی ربط هزینه کرده. اگه به دنبال جوونین، شرکتای علم بنیان رو به شما معرفی می کنم که گرفتار کم ترین تسهیلات هستن.
    •  در مورد قرارداده های برج میلاد، وضعیت نامعلومه.
    •  وکیل متهم میگه که مبالغ تسهیلات، کلان نیس.
    • مقطعی بوده در حالی که باید کل تسهیلات رو مورد توجه بذارین. فرض کنیم خانوم رام اشتباه کرده، اما به چه دلیل ۱۰۷ میلیارد تومن بدون کارشناسی به آقای نامبرده پرداخت شده؟

    •  نامبرده با یکی از کارکنان دادسرا در رابطه بوده و اون کارمند، CMS بازپرس پرونده رو داشته و در اواخر ساعت اداری و ۴ عصر، پرینتی از دستور گرفته و به رضوی داده. آقای رضوی از ارتباطات سیرابه.
    •  در گزارش خانوم «رام» اومده که آقای رضوی، گواهی ماده۱۸۶ نداره و قرارداد، اجرایی نشده. خانوم رام گفته که قرارداد غیر واقعیه.

  • نامبرده میگه در صورت مالی، بدهکار نیس.
  • به خاطر مدیربت ضعیف بانک ، تسهیلات تمدید شده.

 

 

  •  نامبرده ادعا می کنه که کار بازرگانی عام می کرد.
    ما براساس رصد عوامل می گیم که بخشی رو به صرافی، بخشی رو در ملک و بخشی رو در حساب منشی خود واریز کرده و فاکتورهای ارائه شده، وجود خارجی نداره.
  • نامبرده، اصلا کار بازرگانی نکرده و اهلیت این کار رو هم نداره. گوشت، کالای اساسیه و نباید دست هر کسی بدن

حکایت هم اونقدر باقیه .. .

مطلب دیگر :   حقایق حیاتی در مورد چربی ترانس که بهتر است بدانید

اینها را هم بخوانید