مالدیو گردی؛ عروسی رویایی بر فراز اقیانوس هند

مالدیو، گر چه مکان نامعلوم ای واسه ایرانیان حساب می شه و کمتر، مقصد گردشگری پر مخاطبی در قاره قدیمی بوده، اما خیلی از ایرانیان نام این کشور کوچیک زیبای اقیانوس هند رو خوب در خاطره دارن و از اون، به عنوان نوستالژی بهترین پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمون یاد می کنن.

مقدمانی جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه بود که ایران تونست با نتیجه عجیب ۱۷ بر صفر، تیم ملی مالدیو رو در دمشق شکست دهد و یکی از تاریخی ترین یافته های فوتبال ایران رو در آخرین سالهای قرن بیستم ثبت کنه.
به هر حال، مالدیو در بیست سال گذشته به عنوان یکی از رویایی ترین مقصدهای گردشگری واسه عاشقان جهانگردی به حساب اومده و خیلیا آرزوی برگزاری مراسم عروسی خود در این مجمع الجزایر رویایی رو تو سرشونه.

گردشگری امروز ما، شما رو به یکی از هیجانی ترین مقصدهای گردشگری قاره آسیا می بره. جایی که سفر به اون، نه نیاز به روادید داره و نه دلیل دیگری جز ساحل گردی و دریا نوردی و لذت از طبیعت سحر انگیز جنوب شرق آسیا.

با ما در گزارش امروز همراه باشین.

مالدیو کجاس؟

دنیای امروز، دنیای گردشگری مجازیه و با کوچیک ترین جستجو در درگاهای معتبر گردشگری، میشه مقصدهای رویایی قاره های جور واجور جهان رو دید. حالا، صنایع بسیاری در رونق و پیشرفت صنعت گردشگری نقش آفرینی می کنن که یکی از اونا، صنعت فیلم و سریاله.

خیلی از مقصدهای گردشگری نوظهور جهان، مدیون لوکیشنای فیلمبرداری سریالا و فیلمایی هستن که با اکران جهانی، شکارچی گیشه ها شده و مخاطبان رو به سمت و طرف مقصدهایی کم تر شناخته شده میکشونن که نیوزلند و ایسلند و مالت، تنها مشتی نمونه خرواره.

گشتی شش دقیقه ای در بهشت کره زمین رو که یکی از مقصدهای رویایی واسه زوجای جوونه رو در ویدیو زیر ببینین.

مالدیو، گر چه خیلی ناراحت از لوکیشن فیلما نبود، اما موقعیت جغرافیایی خاص اون دلیل شده تا همیشه در فهرست رویایی ترین مقصدهای گردشگری چند دهه گذشته قرار بگیره و تریپ ادوایزریا و لونلی پلنتیا، نسبت به سفر به این کشور، همیشه نظر مناسبی داشته باشن.

در مالدیو، به واسطه چشم اندازه های طبیعی فوق العاده و رویایی که تصویر تابلوی نقاشی از شاهکار خالق طبیعت رو در برابر دید گردشگران قرار میده، شرکتا و موسسات توریستی رو به سمت و طرف بازاری جدید و باحال جهت داده و اون، صنعت عروسی هستش.

خیلی از عروس و دامادها واسه برگزاری ظاهری یا واقعی این روز خاطره انگیز، راهی مالدیو شده تا مراسم خود رو در محیطی برگزار کنن که شاید یکی از منحصر به فرد ترین مکانایی باشه که میشه مراسم به یاد موندنی ازدواج رو در اون برپا کرد.
محیطی با پس زمینه رویایی از دریایی به رنگ سبز و آبی و ساحل سفید و هتلایی روی آب.

مالدیو، کشوری در اقیانوس هند، با مرکزیت ماله، یکی از رویایی ترین مقصدهای گردشگری به خصوص واسه تازه عروسا و دامادها هستش که هم واسه تشکیل مراسم عروسی و هم گذران ماه عسل، این منطقه رو انتخاب می کنن. کشوری که جمعیتش از مرز نیم میلون نفر فرا تر نمی ره و تعداد زیادی، به صنعت گردشگری مشغول هستن.

نسل مالدیویا از سریلانکا و هند و به طور کل، جنوب شرق آسیا هستش و البته رگهایی از اعراب هم در میان اونا هست.
مالدیو از سال ۱۹۶۵ میلادی، از استعمار بریتانیا خارج شد و کشوری جداگونه هستش.
این کشور، از نظر جمعیت و مساحت، کوچیک ترین کشور قاره قدیمی بوده و جالبه که بدونین، همه مساحت این کشور، تنها ۱.۵ متر از سطح دریا بالاتره.

مالدیو، کم ارتفاع ترین کشور دنیاس و مثل ماداگاسکار، یکی از جذاب ترین مکان هاییه که گردشگران رو در طول سال واسه سفر به اون، بی تاب می کنه.
سیستم پادشاهی مالدیو در ماله، پایتخت اون قرار داره که واسه گردشگری شهری، مقصد جالبی هستش.

مالدیو، تپه ماهور و رودحانه نداره و از ۱۱۹۲ جزیره مرجانی تشکیل شده که در ۲۶ گروه آب سنگی قرار دارن. این جزایر در پهنه ای به مساحت ۹۰ هزار کیلومتر مربع پراکنده شده و بخاطر این، کل مساحت خشکی این کشور، کم تر از ۳۰۰ کیلومتر مربعه و بزرگ ترین جزیره اون، تنها ۵ کیلومتر مربع وسعت داره.

یه پنجم جزایر مالدیو قابل سکونته و بیشتر از ۹۰ جزیره دیگه، اقامتگاه گردشگران هیجانی و لوکس گرا رو تشکیل میده که واسه گذران اوقاتی رویایی و گرفتن عکسای خاطره انگیز از طبیعتی رنگارنگ، به این نقطه سفر کردن.

مالدیو، گر چه کشور کوچکیه، اما پیشرفت گردشگری دلیل شده تا از جمله کشورای مدرن جنوب شرق آسیا باشه. فرودگاه مدرن، مسجد جامِع، موزه ملی، مقر مولی آگ، مسجد قدیمی، بازارهای سنتی و فروش اجناس دریایی از جمله مکان هاییه که سنت و مدرنیسم رو در بهشت جزایر آسیا در برابر دید گردشگران قرار میده.

هوا در مالدیو، شرجی و با احتمال خیلی کم زیر ۳۰ درجه سانتیگراد میاد و بخاطر این، آب و هوای کالیفرنیایی اون دلیل می شه تا گردشگران، حس خوبی رو تجربه کنن. چون که نه با گرمای شدید و نه سرمای غیر قابل تحمل روبرو هستن.

اقتصاد این کشور براساس کشاورزی و گردشگری بوجود اومده و البته صنعت کشتی سازی هم در این منطقه، رونق داره.
صنایع دستی مالدیو رو میشه به عنوان جذاب ترین سوغات در کنار عکسای رویایی، به یادگار داشت. هرساله بیشتر از ۱ میلیون گردشگر به این کشور کوچیک قشنگتر سفر می کنن و تقریبا بیشتر مردم، انگار با زندگی گردشگران، امرار معاش می کنن.

غذاهای خوشمزه مالدیویا

اگه به مالدیو رفتید، در کنار دیدن معابد سنگی و سواحل مرجانی رنگارنگ و قایق گردی، از غذاهای اونا هم استفاده کنین. محوریت غذا در مالدیو، روی ماهی به خصوص ماهی تن بوده و تاثیر گرفته از ذائقه غذایی سریلانکاییا و هندیا هستش.
خوراکیا در مالدیو، بیشتر گرم و با ادویه بسیاره و البته پودر نارگیل هم در اون استفاده می شه.
بعضی از غذاهای محلی مالدیو عبارتند از:

گارودیا: یه غذای سنتی شامل برنج و ماهیه که همراه فلفل تند و پیاز سرو می‌شه

ماس هونی: یه وعده غذایی واسه صبحونه، شامل ماهی دودی و نارگیل رنده شده

فیهونو ماس: ماهی با فلفل قرمز

 

هدیکا: یه میان‌وعده که از ماهی درست شده و در روغن سرخ شده که در بیشتر رستوران‌ها یافت می‌شه

باجیا: یه شیرینی شامل ماهی، نارگیل و پیاز

گولها: شیرینی‌های توپی شکل از ماهی دودی

کیمیا: ماهی سرخ شده رولتی

کولهی بورکیبا: کیک ماهی ادویه دار

 

تلولی ماس: ماهی سرخ شده با فلفل قرمز و سی

صنعت عروسی مالدیو

در مالدیو، به واسطه موقعیت جغرافیایی اون، سالهاست که در کنار صنعت گردشگری، صنعت جذاب دیگری هم خودنمایی می کنه و اون صنعت عروسی هستش.
صنعتی که به عروس و دامادها این امکان رو میده تا مراسم خود رو چه به صورت تکی و چه گروهی با حضور اقوام و آشنایان، در مناطق رویایی مالدیو برگزار کرده و خاطره انگیز ترین روز زندگی مشترک رو جشن بگیرن.

صنعت عروسی، حالا میلیونا صفحه اینترنت رو به خود مشغول کرده. هزاران سایت در زمینه های جورواجور گردشگری، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی سبک زندگی، به معرفی مقصدهای رویایی واسه برگزاری مراسم عروسی و هم اینکه معرفی شرکتای فعال در این میدون مشغول هستن.

درگاهایی که به معرفی خدمات در بخش برگزاری مراسم نامزدی و عروسی مشغول هستن، پکیجایی جور واجور با قیمتای جورواجور و شرایط رویایی در اختیار زن و شوهرا قرار میدن تا یه شب به یاد موندنی متفاوت از بقیه رو تجربه کنن. حتی بعضی سایتا، به معرفی و رتبه بندی کارشناسان صنعت عروسی روی آورده که از اون جمله میشه به ودینگ اکسپرت اشاره کرد.

به گفته فشن یونایتد، مبلغ کل گردش مالی صنعت عروسی جهان در سال ۲۰۱۵ میلادی، بیشتر از ۳۰۰ میلیارد دلار برآورد می شه و انتظار میره که با رونق گردشگری در سالای آینده، این رقم زیاد شه.

جالبه که بدونین، بیشتر از ۲۴۰ هزار مقاله آکادمیک درباره نقش فرهنگ و جامعه و سبک زندگی و گردشگری، درباره صنعت عروسی در نقاط جور واجور جهان تالیف و منتشر شده که عنوان خوبی واسه دانشجویان گردشگری و جامعه شناسی هستش.

حموم گل، عکاسی زیر آب و سلفی با دلفین و شیره های دریایی، بخشی از خدمات باحال اما عجیبیه که شرکتهای فعال در این میدون در اختیار عروس و دامادهایی که عاشق مراسم هیجانی هستن، قرار میدن.
این قضیه در صنعت گردشگری و عروسی مالدیو هم، مشاهده می شه.

مطلب دیگر :   به پسران خود بیاموزید که به زنان احترام بگذارند

بیشتر از ۶۵۰ هزار صفحه در اینترنت درباره فرصتایی که صنعت عروسی مالدیو واسه گردشگران و زوجای جوون و رمانتیکا جفت و جور می کنه، به تولید محتوا پرداخته که به نظر می رسه، یکی از بخشای پیشرفت دهنده صنعت گردشگری این کشور قشنگتر هستش.

راهنمای اینترنتی صنعت عروسی مالدیو، همه نوع اطلاعات لازم زوجای عاشقونه رو واسه برگزاری مراسمی به یادماندنی با خدمات رویایی در اختیارشون قرار میده و بخاطر این، گردشگران هیجانی، حتی اگه مدتا از برگزاری رسمی ازدواج اونا گذشته باشه، علاقمندند تا چند هزار دلاری رو خرج کرده و واسه عکسای رویایی، به این منطقه سفر کنن.

سایتایی مانند ایکابانا در این مورد فعال هستن. بعضی از اقامت گاه های لوکس مالدیو، خدمات خاصی رو به زوجای جوون ارائه میدن که نشون دهنده اهمیت صنعت عروسی در این کشور داره.

عروسی بر فراز اقیانوس هند

هند، سرزمین شگفتیای قاره قدیمی و اقلیم هفتاد و دو ملت، جزیره هایی در دور و برش داره که مقصد رویایی عاشقان ازدواجای رمانتیکه. در مالدیو، جزیره ای به نام لاندا جیراوارو هست که در برگزاری مراسم عروسی رویایی، معروفیت بسیار داشته و واسه رمانتیکا، مقصد اول گردشگری حساب می شه.

اگه می خواید مالدیو رو از فراز آسمانا نگاه کنین، ویدیو زیر در ۳ دقیقه، شما رو به گشتی هوایی در مالدیو می بره.

این منطقه، واسه برگزاری مراسم عروسی تکی و گروهی و هم اینکه گذران ماه عسل، پیشنهاد خیلی از موسسات گردشگری لوکسه. جایی که اگه از ساحل به طیفای رنگارنگ دریا نگاه کنین، نزدیک شدن آسمون و دریا رو در دور دستا تماشاگر هستین. اونم در سکوت دل انگیزی که تنها سمفونی آوای مرغان دریایی، صدای حاکم بر این طبیعت بکر و قشنگتر هستش.

مالدیو، یکی از عاشقونه ترین مقصدهای گردشگری واسه زن و شوهرا، شکلای جور واجور و اقسام هتلای لوکس و عاشقونه رو در اختیار گردشگران قرار میده. منطقه لاندا جیراوارو با وسعت ۴۵ کیلومتر مربع، بیشتر از ۱۰۰ اقامتگاه لوکس داره که روی آب ساخته شده و بعضیا هم، حفاظ شیشه ای داره تا رقص آب و ماهی دریا رو بتونین از داخل اتاق و محفظهایی که تعبیه شده، ببینین.

واسه زوجای مسیحی، کلیسایی روی آب ساخته شده که پیوند خود رو در این مکان برگزار کنن. پیوند زناشویی در کلیسایی سفید بر فراز دریایی که بدون موج، طیفای رنگارنگی از آبی و سبز رو در برابر دید طبیعت گردان قرار میده، تجربه رویایی باور نکردنی واسه یه زوج جوون رو به ارمغان می آورد.

کلیسا، تنها ۴۵ متر مربع مساحت داشته و عروس و دامادها به همراه خونواده و ساقدوش و عکاس، به این منطقه میان تا پس از پیاده شدن از قایق، در فضای کلیسایی که دکوراسیون سفید و مزین به گلای رنگارنگه، مراسم رو برگزار کنن.

قسمتای کف کلیسا از جنس شیشه بوده تا عروس وداماد و همراهان اونا، فضای عاشقونه این کلیسای آویزون روی آب رو بهتر بفهمن. کشیش مالدیوی، در مراسم حاضره تا روش عادی رو اجرا کرده و عروس رو به عقد داماد بیاره.

این کلیسای کوچیک در میان اقیانوس هند و در فاصله ای نزدیک از جزیره مالدیو واقع شده و در منطقه باآتول قرار داره.

این کلیسای معروف منطقه لاندا جیراوارو مالدیو، تا کنون مقصد برگزاری مراسم رویایی عروسی صدها زوج جوون بوده که به عشق تشکیل مراسم خود در این محل، به مالدیو سفر کردن و رنج سفر به هزاران کیلومتر دورتر رو قبول کردن.

درگاهایی در اینترنت هست که به شما خدمات و هزینه های تشکیل عروسی رویایی در مالدیو به خصوص این منطقه رو ارائه می کنه که سایت چهار فصل، یکی از اونا هستش.

برگزاری مراسم عروسی رویایی بر فراز آب

برگزاری مراسم عروسی در منطقه دیدنی لاندا جیراوارو، به وسیله موسسات گردشگری و کارشناسان صنعت عروسی مالدیو، با قیمتای مختلفی همراه س. طبق شرایط و امکاناتی که عروس و داماد انتخاب می کنن، متفاوت میشه. ویلاا و هتلای لوکس ۵ ستاره، فقط بخشی از ظرفیتای صنعت عروسی هیجانی مالدیو رو تشکیل میدن.

صخره های مرجانی منطقه، یکی از دیدنیای اون بوده که معمولا با استقبال عکاسان حرفه ای مواجه شده و بعضی وقتا عروس و دامادها به اون مناطق واسه عکاسی هدایت می شن.
بررسیا نشون میده که خدماتی که واسه عروس و دامادها در مالدیو ارائه می شه، از ۳ بخش تشکیل شده.

یکی خدمات قبل عروسیه که شامل حموم آب گرم، انتخاب دکوراسیون مراسم و نوع طراحی و هم اینکه سبک و راه و روش خوراکیایی که در میز عصرانه و شام در اختیار مهمانان قرار میگیره می شه.
موسسات فعالان در صنعت عروسی مالدیو، همه نوع غذا حتی غذای ملل رو هم در اختیار مهمانان خود قرار میدن.

دومی، خدماتیه که در بین تشکیل عروسی ارائه می شه.

مانند انتخاب دسته گل، سرگرمیای جشن که می تونه بخشی از اون به معرفی برنامه های فرهنگی و سنتی رنگارنگ مالدیویا بدن و عکاسی در چشم اندازه های ساحلی و دریایی رویایی مالدیو.

سومین بخش مراسم عروسی در مالدیو، پخش کیک عروسی، ارائه نوشیدنیای محلی و جورواجور منطقه بین مهمانان و هم اینکه خدمات اسکان عروس و دامادها در هتلایی با محفظهای شیشه ایه. البته، این بخش، با حموم گل که پر از شمعای معطر رنگارنگه و معمولا نمک دریایی واسه سرحالی پوست در اون ریخته می شه، ارائه می شه.

هزینه های برگزاری این مراسم رویایی، به مسائل مختلفی بستگی داره.
اما بیشتر از ۲۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده به رقم پایانی اضافه می شه که به واسطه کاهش بودجه دولت مالدیو، مالیات بر خدمات گردشگری در سالای گذشته زیاد شده.

درسایی از صنعت عروسی مالدیو

مالدیو، مقصد گردشگری رویایی آسیا، واسه صنعت گردشگری ایران، درسای بسیاری داره:

۱- گردشگری مجازی، یعنی امکان رزرو اینترنتی خدمات گردشگری معمولی تا لوکس این کشور، در دسترس میلیونا گردشگر هرساله قرار داره.

۲- صنعت عروسی مالدیو، به واسطه ظرفیتای جغرافیایی و طبیعی اون، واسه بومی سازی در کشورمون باید مورد توجه دانشجویان گردشگری و فعالان این میدون پر سود و هیجانی قرار بگیره.

۳- مناطق شمالی، جنوبی و حتی بیابانای ایران، می تونه مقصد رویایی واسه تشکیل مراسم عروسی و جشنای جور واجور بین المللی در کشور باشه که برند گردشگری ایران رو پیشرفت میده.

۴- سنت و فرهنگ رنگارنگ اقوام ایرونی، پتانسیل فوق العاده واسه برگزاری مراسم عروسی گردشگران بین المللی در ایران و در چارچوب قوانین کشور و در بستر سنتای جذاب اقوام ایرانیه. از این ظرفیت نوظهور باید بیشتر استفاده کرد.

۵- هتل ترنج کیش، نمونه خوبی از اقامت گاه هایی بر فراز دریا هستش که میشه با جذب سرمایه گذاری بین المللی، نمونه های بسیاری رو در نقاط جور واجور کشور طراحی و احداث کرد.

۶- گردشگرانی که به دنبال مقصدای رویایی دنیا هستن، همیشه ایران و هندوستان رو در آرزوهای خوب واسه سفر در نظر می گیرن. فرصت آفرینی واسه عملی کردن آرزوی میلیونا گردشگر علاقه مند سفر به سرزمین ایران رو باید از جنبه های جور واجور به خصوص دریایی، درست کرد.

۷- طبیعت ۴ فصل ایران، هزاران برابر مالدیو، فرصت گردشگری واسه ایران جفت و جور می کنه که به کار گیری تجربه های جهانی مانند صنعت گردشگری مالدیو می تونه ما رو در عصر ۱۴۰۰ کمک دهد.

۸- مسئولان گردشگری در هتلای لوکس، باید بتونن خدمات گردشگری هیجانی و جذاب رو به مسافران بین المللی خود ارائه بدن. خدمات تخفیف به مناسبت روز تولد، تخفیف به مناسبت سالگرد عروسی، ارائه کیک و بسته های هدیه از سوغات ایران، حموم گل، ماساژ و موضوعاتی مثل این، ره پیدا کردیه که میشه از تجربه سفر به مالدیو واسه گردشگری ایران به ارمغان آورد.

اینها را هم بخوانید