معنا و مفهوم لوله های دوجداره کاروگیت چیست؟

از مهم ترین عوامل در تعیین قیمت لوله کاروگیت ۱۶۰ میلیمتر قیمت مواد اولیه لوله های دوجداره کاروگیت آن است. لوله های بتنی مسلح در صورت مجهز شدن به پوشش های مناسب و مقاوم، عمر طولانی تری خواهند داشت و دچار خوردگی نمی شوند. سازگاری با محیط زیست اجتماعی: لوله گذاری مزاحم خوشه های شهری نمی شود. لوله پلی اتیلن غلاف: به عنوان غلاف و محافظ در صنعت های مختلف بکاربرده می شود و اکثرا کیفیت لوله مهم نمی باشد. همانطور که می دانید جنس لوله کاروگیت از پلی اتیلن است، این لوله ها را می توان در آزمایشگاه ها نیز تولید کرد. اینجا داره همانطور که گفتیم به صورت مارپیچ مانند می باشد به این دلیل که اگر دریچه ها در خاک قرار گرفت خاک به راحتی به داخل جداره های خالی نفوذ کند و باعث شود لوله محکم تر در جای خود بماند. وزن لوله مذکور در هر متر معادل 1 کیلوگرم می باشد . این لوله به دلیل تکنولوژی خوبی که دارد از وزن بسیار پایینی برخوردار است. نکته بعدی که درباره استاندارد این لولهها باید بدانید این است که مشخصات کیفی که برای کنترل کردن ابعاد این لوله استفاده می شود باید حتما از استانداردهای بسیار مهم DIN16961-2 و INSO 9116-3 پیروی کنند. ᠎

کوپلر موفه دار: اتصال با استفاده از این نوع کوپلرها به لحاظ مالی کاملاَ توجیه اقتصادی دارد. این نوع اتصال عمدتاَ به صورت نری و مادگی انجام میشود. این تست ها که آنالیز نهایی نیز است، بایستی از طریق نیروهای انسانی قسمت تولید و مسئولین کنترل کیفیت شرکت کنترل و انجام شود. همچنین در نظر داشته باشید که حتما اتصال بین لولهها از طریق کوپلر واشر انجام شده باشد. از همین رو، این محلول از طریق لولههای کاروگیت در یک سیستم زهکشی فرعی متشکل از لوله سوراخ دار جمعآوری میشود و به مخزنها منتقل میشود. محسوب میشود. از این لوله ها میتوان برای حفاظت کابل ها در برابر بارندگی، ضربه، رعد و برق و برق گرفتگی استفاده کرد. اتصال کمربندی: از این نوع اتصال که با نام اتصال کمربند و واشر نیز شناخته میشود، به منظور متصل نمودن لولههای با سایز بالا استفاده میشود. جالب است بدانید که از شیوه ای با نام «هیپ لیچینگ» به منظور بازیابی رسوبات درجه پایین مس، طلا و نقره استفاده میشود. قابل توجه است که لوله های اسپیرال کاروگیت از سایز ۸۰۰ الی ۳۰۰۰ میلیمتر تولید میگردند و معمولا جهت پروژه های عظیم انتقال سیالات فاضلابی میتوان از این لوله ها استفاده نمود. فشرده بودن لایه ملافه (L1) و لایه های پر کننده جانبی (L2 و L3) تأثیر قابل توجهی برای اندازه گیری بر تنش دارند.

لوله های پلاستیکی در پایان عمر خود بسیار قابل بازیافت هستند. در این مرحله تنظیم دمایی دارای اهمیت بسیار زیادی میباشد. در این مرحله ترمو پلاستیک ها به وسیله گرمای ایجاد شده در داخل اکسترودر و فشار بهینه در خروجی آن ذوب می شوند و براساس نوع پلیمر کنترل می گردند. در نتیجه، امکان خرابی و نشت لوله در فرآیند حمل و انبارداری وجود ندارد. در حمل و نصب لوله کاروگیت برخی آماده سازی های مناسب سطح برای نوع پوشش استفاده می شوند. اما در مدل اسپیرال این کار با استفاده از دستگاه اکسترود انجام می شود. در حقیقت این قالب ها بایستی در مسیر خط لوله قرار داده شوند تا کار شکل پذیری لوله کاروگیت با موفقیت صورت پذیرد. لوله کاروگیت دارای سایز های مختلفی است که در پروژه های مختلف بر حسب نیاز مورد استفاده قرار می گیرد و دارای رنگ و ظاهری مختلف می باشد و از طول عمر بالایی برخوردار است .

 

استفاده از رنگ آبی و زرد درون این لوله ها به موضوع ویدئوگرافی اشاره دارد زیرا کارفرما برای ردیابی می تواند از ویدئوگرافی استفاده کند. نکته دیگری که درباره استانداردهای لوله کاروگیت پلی اتیلن وجود دارد این است که مواد اولیه ای که برای ساخت سطوح داخلی و خارجی این لولهها به کار گرفته می شود باید حتما طبق استاندارد ISIRI 7174 باشند. این مرحله از اهمیت زیادی در فرآیند تولید برخوردار است چون مستلزم مشارکت کارکنان در سطوح مختلف می باشد. سپس پلی اتیلن حاصل، از داخل محفظهای عبور می کند و به شکل لوله در می آید. در گام سوم پلی اتیلن یا دیگر مواد، ابتدا از درون قالب عبور داده میشود. نکته ای که در این مرحله باید به آن توجه کرد تنظیم دما می باشد، سپس در مرحله بعد پلی اتیلن به دست آمده را از درون محفظه عبور داده تا به شکل لوله در بیاید، این فرایند باید تحت خلأ و توسط قالب های دوار و پیوسته انجام بگیرد تا سطح خارجی لوله حلقه مانند شود. عرض کانال باید به حدی باشد که مارپیچ گذاشتن لوله کاروگیت در داخل آن کاملا عملی و محسوس باشد.

مطلب دیگر :   مستربچ چیست | نکات مهم مستربچ PVC

 

بخش داخلی لوله فاضلابی کاروگیت کاملا مسطح و یکدست ساخته شده است. با توجه به اینکه بسیاری از پیمانکاران و مشاوران قصد شرکت درمناقصات و استعلام های ادارات ، ارگانها و شرکت ها بمنظور اجرای پروژه های عمرانی و یا طراحی اجرای یک پروژه ها را دارند و قیمت مواد اولیه که پارامتر اصلی قیمت لوله کاروگیت می باشد با نرخ زیادی در حال تغییر است ما در ادامه جدول وزنی لولههای کاروگیت شرکت پایپ گستر را به تصویر کشیده ایم تا براحتی بتوانید برآورد دقیق از قیمت لوله کاروگیت با توجه به وزن هر متر لوله کاروگیت فاضلابی را داشته باشید. لوله های با دیواره داخلی صیقلی بازدهی فوق العادهای برای جریان سیال دارند و جریان های بدون فشار همراه با ذرات جامد در آن ها بدون مشکل حرکت می کنند. لوله دوجداره فاضلابی در سه بخش فشاری دسته بندی میگردند منظور از فشار ،فشار بار خارجی است که به ترتیب عبارتند از ۱۶ -۳۱٫۵ -۶۴ کیلونیوتن که هرکدام مصرف خاصی به لحاظ نوع سطح خاک فشار بار سطحی و زیر سطحی دارند . البته داستان اتصال در لوله کاروگیت اسپیرال اندکی متفاوت است.

 

از این نوع اتصال (به صورت جوش پلی اتیلن و همچنین جوش الکتروفیوژن) برای لولههایی با سایزهای بیشتر از 2000 میلیمتر بهره گرفته میشود. لوله پوش فیت به دو بخش لوله پوش فیت معمولی و پوش فیت بی صدا یا سایلنت تقسیم می شود که نوع سایلنت آن عایق صدا و نویز می باشد و کاربرد فراوانی در سیستم های لوله کشی خانگی دارد. مجموعه این اقدامات در تولید است که میتواند نیازهای شما را به شکل مناسبی برطرف کند. دقت داشته باشید که موادی که در داخل این لوله به کار گرفته می شوند نباید دارای رنگ مشکی باشند و علاوه بر این در این مواد حداقل 4 درصد ANTI UV نیز باید وجود داشته باشد تا بتوان گفت این لوله از استاندارد جهانی پیروی می کند. ASTM حداقل 85٪ استاندارد ناظر را برای نوع II و خاک های بهتر، 90٪ برای خاک نوع III و 95٪ برای خاک نوع IVA توصیه می کند.

 

این نوع از شرکت ها با استفاده از پلیمرهای متفاوت از جمله پلی اتیلن، لوله ها را تولید می کنند و روانه بازار خرید و فروش می نمایند. این مدل لولهها به دلیل جنس قوی و خاص استفاده شده در ساختشان، از مقاومت ویژه ای در برابر مایعات قلیایی و خورنده برخوردار هستند. تمامی انواع لوله کاروگیت (اسپیرال، زهکش و مدل فاضلاب بهداشتی) در سایزهای مختلفی ارائه میشوند. بیشتر مصنوعاتی که تولید می شوند بر حسب سفارش و نیاز مصرف کننده می باشند، چون این کالا دارای کاتالوگ های مختلفی می باشد که انتخاب مشتری را راحت تر کرده است. تولید لوله پلی اتیلن دوجداره فاضلابی چگونه است؟ لوله های کاروگیت فاضلابی نام دیگری است که متقاضیان این محصول برایش انتخاب نموده اند. این پروسه توسط قالبهایی دایره ای شکل به نام کاروگیت کننده به شکلی مستمر انجام میگردد. این روش جوشکاری مطابق با بخش 4 استاندارد DVS 2207 انجام می شود. DVS 2209 صورت می پذیرد. پس از خنکسازی، مراحل کنترل کیفیت محصول تولیدی در آزمایشگاه کارخانه، انجام می پذیرد. لوله موجدار اسپیرال یک لوله کاروگیت در شکل اسپیرال پوستهای شکل است.

اینها را هم بخوانید