لیزر موهای زائد چگونه عمل می کند؟

مشکل موهای زائد بر روی بدن برای بسیاری از افراد به اهمیت فراوانی دارد. حضور موهای زائد در مناطق گوناگون بدن، از جمله صورت، دستان، پاها و دیگر قسمت‌ها، می‌تواند باعث اذیت و ناخوشایندی شود. راهکارهای مختلف برای مقابله با این مشکل وجود دارد، اما یکی از راه‌حل‌های موثر و پرطرفدار، استفاده از تکنولوژی لیزر برای حذف موهای زائد است. این محتوا به جرأت تمامی جوانب و ابعاد حذف موهای زائد با لیزر را بررسی می‌کند، از مزایا و معایب این روش گرفته تا ارائه توضیحاتی درباره اینکه آیا استفاده از این روش برای ما مناسب است یا خیر.پس با ما همراه باشید.

لیزر موهای زائد چگونه عمل می کند؟

در روش لیزر موهای زائد، یک دستگاه لیزر قدرتمند از نور قابل جذب توسط رنگ مو استفاده می‌کند. نور لیزر به ساقه موها هدف می‌شود و حرارت را به ریشه مو منتقل می‌کند. این حرارت باعث از بین رفتن سلول‌های ریشه مو و ایجاد تخریب شده، بدون تأثیر منفی بر پوست اطراف می‌شود.

نواحی مختلف که با لیزر موهای زائد حذف می شوند

نواحی مختلفی در بدن قابل لیزر هستند. از جمله مهم ترین  آن ها نواحی زیر هستند:

لیزر موهای زائد بیکینی و خط بیکینی

با استفاده از لیزر، می‌توان موهای زائد در منطقه بیکینی را کاهش داد و به شما راحتی و اعتماد به نفس بیشتری در مراقبت از خود و استفاده از لباس‌های مناسب بیکینی بخشید. در این روش، نور لیزر به رنگ موهای تیره در منطقه بیکینی جذب می‌شود و ریشه موها را تخریب می‌کند. با تکرار جلسات لیزر، رشد موها کاهش می‌یابد و می‌تواند نتایج دائمی به دست آورد.

لیرز موهای زائد بیکینی که معمولا بین 8 تا 10 دقیقه طول می کشد، با 6 الی 10 جلسه می تواند شما را برای همیشه از شرهای موهای زائد این ناحیه خلاص کند. لیزر موهای زائد بیکینی که توسط تنظیم دستگاه روی تابش های مخصوص این ناحیه انجام می شود علاوه بر حذف موهای زائد به روشن شدن پوست این ناحیه حساس هم کمک می کند.

لیزر مو های زائد فول بادی

لیزر موهای زائد فول بادی یا لیزر کل موهای بدن روشی جدید برای خلاصی از موهای زائد برای یک زمان طولانی می باشد.

روش رفع موهای زائد به وسیله انجام لیزر می تواند از روش های دیگر بهتر و مقرون به صرفه تر باشد‌.‌ لیزر کل بدن یا فول بادی روشی مناسب برای از بین بردن موهای زائد و ایجاد تعادل ظاهری است که طرفداران زیادی در بین مردان و زنان دارد. همانطور که گفته شد لیزر فول بادی برداشتن همه موهای زائد بدن مثل صورت، دست ها، زیر بغل، قفسه سینه، پاها، خط شکم، کمر و پشت بدن، بیکینی یا ناحیه تناسلی، واژن خانم ها، ران ها و باسن می باشد.

 

انجام لیزر موهای زائد قسمت های مختلف بدن به شکل مجزا ممکن است باعث افزایش هزینه ها شود اما انجام لیزر فول بادی باعث کاهش هزینه ها شده و در یک دوره زمانی مشخص فرد را از رویش موهای زائد خلاصی می بخشد. لیزر موهای زائد بدن به شکل فول بادی بین 6 تا 8 جلسه و هر جلسه لیزر به طور متوسط بین 30 تا 60 دقیقه ممکن است طول بکشد.

لیزر موهای زائد صورت

لیزر موهای زائد صورت برای خانم هایی که روی پوست صورت خود موهای مشکی و پرپشت دارند بسیار پرکاربرد است. با لیزر می توان طی جلسات منظم، موهای زائد روی پیشانی، شقیقه، گونه ها، زیر چانه و چانه، خط سبیل، خط ریش و غیره را برطرف نمود. البته با توجه به حساسیت این ناحیه لیزر موهای زائد با تنظیم درجه خاصی در دستگاه ها انجام می شود.

مزایای استفاده از روش لیزر موهای صورت

استفاده از لیزر برای حذف موهای صورت می‌تواند هم در هزینه و هم در وقت شما به مقدار زیادی صرفه‌جویی کند.

مطلب دیگر :   پروفیل مبلی و سنگین و بررسی علت تفاوت خواص و ویژگی آن ها

عدم حضور مو بر روی صورت باعث می‌شود تا مواد مغذی که مورد نیاز پوست است تأمین شود و برای تغذیه‌ی مو‌ها هدر نرود. و از این رو لیزر مو نه تنها صورت را بدون مو خواهد کرد بلکه پوست را هم دارای کیفیت بهتری می‌کند.

لیزر باعث می‌شود تا فولیکول‌های مو که دارای رنگدانه هستند و در زیر پوست قرار دارند از بین بروند و این عمل سبب یکدست شدن پوست صورت و روشن‌تر شدن آن می‌شود البته باید دقت کنید افرادی که مو‌های بور و روشن و پوست تیره یا مو‌هایی با ضخامت کم دارند ممکن است لیزر برای آنها نتیجه بخش نباشد و یا نیاز به تکرار چندین جلسه در طول سال داشته باشند. در هر صورت باید قبل از لیزر با پزشک خود مشورت کنید.

لیزر موهای زائد شکم

در صورتی که روی شکم خود رشد موهای زائد دارید، می توانید با لیزر موهای زائد آن را از بین ببرید. البته باید توجه داشت اگر موهای این ناحیه کرکی و نازک هستند ممکن است بعدها نتیجه‌ی عکس دریافت کنید.

چرا باید از لیزر مو های زائد استفاده کنیم؟

استفاده از لیزر برای رفع موهای زائد به دلیل سرعت بالا، تاثیر گذاری طولانی مدت و کم ترین عوارض ممکن به یک روش پر طرفدار برای از بین بردن موهای زائد تبدیل شده است.

در ادامه این گفتار فایده های اصلی و مهم لیزر موهای زائد را می ‌شماریم تا شما بتوانید آن را با دیگر روش‌ های رفع موهای زائد مقایسه کنید و در صورت نیاز برای رفع موهای زائد بدن خود بهترین روش را انتخاب کنید.

اثر گذاری بالا

به دلیل تاثیر بالای پرتو نور یا نور لیزری بر کاهش رشد فولیکول های مو، لیزر کردن روشی با اثر گذاری بالا در سطح وسیعی از پوست است.

صرفه جویی در وقت

به علت آسانی و بدون درد بودن این روش، لیزر موهای زائد روشی سریع، پر طرفدار و مطمئن برای از بین بردن دائمی مو های زائد است.

کاهش تحریک پوست

لیزر موهای زائد کمترین میزان تحریک پوست را نسبت به دیگر روش های افشان بین بردن موهای زائد مانند بند انداختن، موم داغ و… را دارد.

صرفه جویی در هزینه

از آنجایی که نتایج لیزر بلند مدت است و حتی با اولین جلسه می توان نتیجه مثبت آن را مشاهده کرد؛ بنابراین هزینه آن نسبت به نتایج مثبت و اثر گذاری زیادش کاملا معقول و به صرفه است.

نرساندن آسیب به پوست

لیزر موهای زائد تقریبا آسیبی برای پوست ندارد زیرا او تنها بر فولیکول های مو اثر می گذارد و حتی عوارض بعد از آن هم موقتی و قابل درمان هستند.

موثر و دائمی بودن نتیجه کار

با از بین بردن فولیکول های مو این روش، روشی دائمی و موثر می شود که پوستی با رنگ روشن تر و بدون مو و صاف را برای شما به ارمغان می آورد.

سفید تر و نرم تر شدن پوست ناحیه لیزر شده

لیزر موهای زائد به جز از بین بردن موهای زائد پوست لیزر شده را چند درجه روشن تر هم می کند.

جلوگیری از ایجاد موهای زیر پوستی

از مهم ترین خواص لیزر موهای زائد جلوگیری از ایجاد موهای زیر پوستی است که با وجود از بین بردن فولیکول های مو توسط لیزر، از ایجاد موهای زیر پوستی جلوگیری می شود.

 

 

اینها را هم بخوانید