فروشگاه کشاورزی در ایران

با گسترش و سلطه اینترنت و فضای مجازی در زندگی انسان، کسب و کارها نیز مدل و تعریف تازه ای به خود گرفتند. صنعت  و بازار کشاورزی نیز از این قائده مستثنی نبوده و به سمت تجارت الکترونیک متمایل شده است.

میلیون ها فروشگاه اینترنتی در سراسر جهان به فروش محصولات گوناگون می پردازند و شاید هزاران فروشگاه نیز به فروش محصولات کشاورزی اختصاص یافته اند. در این شرایط برای مصرف کننده مسئله انتخاب مطرح می شود. این سوال که تفاوت فروشگاه های اینترنتی و آنلاین کشاورزی با یکدیگر چیست و چطور باید فروشگاه مورد نظر را انتخاب و به آن اعتماد کنیم؟

فروشگاه کشاورزی در ایران

با یک جستجوی ساده در گوگل می توان به صدها فروشگاه آنلاین کشاورزی در ایران دسترسی پیدا کرد اما بهترین انتخاب زمانی انجام می شود که کیفیت محصولات ارائه شده همراه با قیمت واقعی و مناسب و خدمات حرفه ای همراه باشد.

فروشگاه کشاورزی اگرینت

بازار کشاورزی اگرینت یک بستر فروش آنلاین محصولات و نهاده های کشاورزی است که در آن تولیدکنندگان و تامین کنندگان، مستقیم و بی واسطه با مصرف کنندگان در ارتباط بوده و محصولات خود را به فروش می رسانند. با این روش دست دلالان و واسطه ها قطع شده و هر دو طرف معامله یعنی تولیدکننده و خریدار سود بیشتری خواهند برد. چرا که حاشیه سود فروشنده با فروش مستقیم به مصرف کننده بالا می رود و مصرف کننده نیز به دلیل معامله مستقیم با تولید کننده هزینه کمتری پرداخت خواهد کرد.

بازار کشاورزی اگرینت

در فروشگاه کشاورزی اگرینت که با نام بازار اگرینت نیز شناخته می شود، تامین کنندگان قبل از عرضه محصولات توسط کارشناسان اگرینت، ارزیابی شده و صلاحیت حرفه ای شامل تخصص و مجوزهای قانونی و همچنین کیفیت محصولات آنها مورد بررسی قرار گرفته و پس از احراز صلاحیت به عنوان تامین کننده اگرینت فعالیت خواهند کرد.

مشاوره رایگان

یکی از خدمات منحصر به فرد بازار اگرینت ارائه مشاوره رایگان به مشتریان قبل از خرید است. مصرف کننده می تواند قبل از اقدام به خرید هر نوع محصول و نهاده ای، ابتدا از مشاوره کارشناسان اگرینت استفاده کند تا با صرف هزینه کمتر، بهترین انتخاب را داشته باشد.

مشاوره رایگان تنها مختص خریداران نیست، تولیدکنندگان و تامین کنندگان نیز می توانند از این خدمت استفاده کنند. فروشندگان می توانند بخش توضیحات فنی و مشاوره های بازاریابی و فروش در ارتباط با محصولات خود دریافت کنند، همچنین این امکان وجود دارد که فروشندگان، مشتریان خود را برای اخذ مشاوره به اگرینت معرفی کنند.

مطلب دیگر :   طرح ارتقای سواد حرکتی دانش آموزان | نمونه طرح , صورتجلسه , ابلاغ , پروژه 1400-401

بازار خرید و فروش محصولات و نهاده های کشاورزی

در بازار کشاورزی اگرینت، فروشندگان می توانند درخواست فروش خود را ثبت کرده تا در معرض دید خریدارانی که از مشاوره رایگان اگرینت استفاده می کنند، قرار گیرد. خریداران نیز می توانند درخواست های خرید خود را با شرایط دلخواه اعلام کرده و پیشنهاداتی از فروشندگان مختلف دریافت کنند و نزدیک ترین پیشنهاد به شرایط خود را برای معامله انتخاب کنند.

معامله امن

یکی از وجوه تمایز اگرینت از سایر پلتفرم های فروش آنلاین، امکان انتخاب معامله امن است. در این نوع معامله، علی رغم اینکه خریدار و فروشنده مستقیما با یکدیگر در ارتباط بوده و شرایط معامله را توافق می کنند، نقل و انتقلات مالی و ارسال کالا با هماهنگی اگرینت انجام می شود.

در این روش خریدار مبلغ معامله را به حساب اگرینت واریز کرده و اگرینت پس از دریافت کامل مبلغ به فروشنده اعلام می کند تا نسبت به ارسال کالا اقدام کند، پس از رسیدن کالا و تایید صحت و اصالت کالا از طرف خریدار، وجه مورد معامله به حساب فروشنده واریز می شود. در صورت بروز هر گونه مشکلی مانند عدم تطابق کالا، وجه مذکور از طرف اگرینت به خریدار عودت داده می شود.

با استفاده از معامله امن، خریدار و فروشنده می توانند با خاطری آسوده نسبت به انجام معاملات اقدام کنند و نگرانی از بابت وصوب مطالبات و دریافت کالا نداشته باشند.

آکادمی اگرینت

یکی از مهمترین نقاط قوت هر بنگاه اقتصادی یا مجموعه پژوهشی، واحد تحقیق و توسعه است. اگرینت با دارا بودن گروه تحقیق و توسعه که شامل متخصصین حوزه های کشاورزی، زیست فناوری و تجارت است، توانسته نمونه بسیار خوب و موفقی از پیوند دانشگاه و صنعت باشد. تولید و ترجمه مقالات تخصصی و کاربردی کشاورزی و بیوتکنولوژی، ارائه مشاوره های تخصصی و برگزاری دوره های آموزشی سبب شده تا مجموعه اگرینت مورد اعتماد فعالان بازار و دانشگاهی صنایع کشاورزی و زیست فناوری باشد.

اینها را هم بخوانید