افتر افکت و پریمیر

 

به طور کلی نرم افزار افتر افکت برای ادیت فیلم هایی که مستقیم با دوربین فیلم برداری شده است مناسب نیست و استفاده نمی ‌شود . بلکه کاربرد های افترافکت در ساخت صحنه های تخیلی و ساخته ذهن و صحنه‌ های رویایی و همچنین ساخت تصاویر متحرک استفاده می باشد . از کاربردهای افتر افکت می توان به موارد زیر اشاره کرد :

ساخت جلوه های ویژه با افتر افکت:

به طور کلی به هر آنچه که نتوان در دنیایی که واقعی آن را ایجاد کرد و زاییده ذهن انسان باشد و از تخیل انسان سرچشمه بگیرد ، جلوه های ویژه نام دارد .

جلوه های ویژه امروزه در صنعت فیلم سازی نقش به سزایی ایفا می‌ کنند و برای ساخت صحنه هایی که ایجاد آن در دنیای واقعی کاری مشکل و یا نشدنی باشد و یا از تخیل انسان سرچشمه گرفته باشد ، استفاده می شود . همچنین برای ساخت شخصیت های غول آسا و تخیلی نیز مورد استفاده قرار می‌ گیرد .

از جلوه‌ های ویژه می ‌توان انفجارهای عظیم ، موجودات فضایی و ناشناخته و … را مثال زد .

 

پروژه آماده افتر افکت

برای ساخت جلوه های ویژه ، صحنه های تخیلی گوناگون و متحرک سازی شخصیت های تخیلی ، می بایست علاوه بر به کارگیری ذوق ، سلیقه و قوه تخیل و همچنین سایر عوامل ، از نرم افزار افتر افکت استفاده کرد .

ساخت موشن گرافیک با افتر افکت:

موشن گرافیک به طور کلی به تمامی طرح های گرافیکی که دارای حرکت می باشد ، گفته می شود که ساخت موشن گرافیک با استفاده از نرم افزار ادوبی افتر افکت قابلیت اجرا دارد .

موشن گرافیک معمولاً برای تبلیغات گوناگون برای یک برند خاص و یا رساندن یک مفهوم ، مورد استفاده قرار می‌ گیرد .

ساخت ترکیب های گوناگون یا کامپوزیت :

همانطور که می دانید ، برنامه افترافکت ، یک برنامه چند لایه است که می ‌توانید چند المان را در قالب چند لایه با یک دیگر ترکیب کنید و صحنه ‌های نهایی را ایجاد کنید .

از دیگر کاربردهای افترافکت نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. حذف پرده سبز یا کروماکی
  2. طراحی تیتراژ های مختلف
  3. ساخت انیمیشن های سه بعدی و دوبعدی
  4. ساخت و طراحی شخصیت های دو بعدی و سه بعدی
  5. پیاده سازی افکت های گوناگون بر روی ویدیو ها
  6. افزودن پلاگین های مختلف بر روی ویدیو

اگر بخواهیم از دید کلی به مقایسه افتر افکت و پریمیر بپردازیم باید بگوییم کاربرد افتر افکت بیشتر به در زمینه اعمال افکت های جزئی تر بر روی نوار زمانی کوتاه می باشد.

در حالی که پریمیر برای کاربردهای عمومی تر و ادیت های کلی در بازه های زمانی طولانی مورد استفاده قرار می گیرد.

Premiere Pro و After Effects دو نرم افزار پرکاربرد در صنعت تولید ویدئو و فیلم هستند. آنها ابزارهای مختلفی برای عملکردهای مختلف هستند. Premiere Pro یک برنامه تخصصی ویرایش ویدیو است که در سال های اخیر به استاندارد صنعت تبدیل شده است. After Effects یک ابزار ترکیبی است که برای جلوه های بصری و گرافیک پیشرفته استفاده می شود.

برای تغییر فونت در پریمیر ۲۰۲۱ راه ها و روش های متفاوتی وجود دارد که در مقاله تغییر فونت در پریمیر ۲۰۲۱ سعی کردیم سریع ترین و آسان ترین راه آموزش تغییر فونت در پریمیر را به شما عزیزان توضیح دهیم.

در واقع، هر دو ابزار به خوبی با هم کار می کنند. ویدئو به طور کلی در Premiere Pro ویرایش می شود، سپس به طور یکپارچه از طریق پیوند پویا به After Effects منتقل می شود. در After Effects، کار ترکیبی که انجام می‌شود به‌طور خودکار در جدول زمانی Premiere شما ظاهر می‌شود، بدون اینکه نیازی به انتقال مجدد و از دست دادن پیکسل‌های ارزشمند باشد.

مطلب دیگر :   معرفی شیشه آلات و دستگاه های آزمایشگاهی پرکاربرد و کاربرد شان

 

  1. رابط
    برنده: Premiere Pro. هنگام بوت شدن، Premiere Pro کمی کاربر پسندتر و کاربردی تر از After Effects به نظر می رسد. این فقط در هنگام استفاده از برنامه ها تاکید می شود. بیشتر مبتدیان به جای مغز آهنگساز یا انیماتور، با مغز ویرایشگر غیر خطی فکر می کنند. رابط پریمیر از افراد معمولی برخوردار است که در روز اول ویدیو تولید می کنند. در حالی که After Effects به تماشای آموزش جدی و آزمون و خطا نیاز دارد.

پروژه افتر افکت لوگو

  1. سهولت استفاده
    برنده: Premiere Pro. به دلیل رابط کاربر پسندتر، Premiere Pro برنده دسته سهولت استفاده است. این برنامه غیر خطی برای ویراستاران طراحی شده است تا از آن استفاده کنند. و هنگامی که شروع به استفاده از آن کردید، این کار را خواهید کرد! از طرف دیگر، After Effects منحنی یادگیری جدی دارد. اما هنگامی که از آن قوز گذشتید، After Effects از نظر جلوه های بصری پیشرفته به ماشین قدرتمندتری تبدیل می شود.
  2. جلوه های اساسی
    برنده: Premiere Pro. اکثر افکت هایی که After Effects می تواند انجام دهد، Premiere نیز می تواند انجام دهد. مسلماً افکت‌ها در Premiere به خوبی After Effects نیستند، ویرایشگرهای معمولی با یک برنامه پریمیر هر آنچه را که می‌خواهند در اختیار خواهند داشت.
  3. جلوه های بصری پیشرفته
    برنده: افتر افکت. اینجا جایی است که After Effects به سطح بالایی می رسد. با ابزارهایی مانند Keylight و Rotoscoping، After Effects توانایی ایجاد گرافیک های حرکتی سه بعدی را دارد، در حالی که Premiere اینطور نیست. After Effects همچنین به انیمیشن های متنی و گرافیک پیشرفته افتخار می کند. در حالی که درست است که Premiere می تواند بیشتر کارهایی را که After Effects انجام می دهد انجام دهد، After Effects آنها را بهتر انجام می دهد.
  4. انیمیشن
    برنده: افتر افکت. اول اینکه انیمیشن کارتونی با افتر افکت امکان پذیر است نه با پریمیر. اما تا آنجا که انیمیشن های دیگر، مانند متن و موشن گرافیک، افتر افکت برتر از پریمیر است.
  5. متن
    برنده: افتر افکت. افتر افکت زمانی که با پریمیر استفاده می شود در بهترین حالت خود قرار دارد. Premiere ویرایش را انجام می دهد و افتر افکت متن و جلوه های بصری را انجام می دهد. در حالی که پریمیر می تواند کارهای زیادی با متن انجام دهد، افتر افکت در این زمینه یک برنده کامل است. افتر افکت حتی توانایی اضافه کردن حرکت سه بعدی به متن را دارد.
  6. گردش کار
    برنده: Premiere Pro. برای ویرایش کارآمد، Premiere Pro همه برش ها و ویرایش ها را نگه می دارد در حالی که After Effects جلوه های بصری را اضافه می کند. با استفاده از Adobe’s Dynamic Link، Premiere Pro و After Effects می توان به طور یکپارچه استفاده کرد. به طوری که هر تغییر و افکتی که با After Effects ایجاد می کنید، تغییر در Premiere نیز منعکس می شود.
  7. قیمت گذاری
    برنده: تساوی. قیمت در اینجا مساوی است، زیرا هر دو برنامه ۲۰٫۹۹ دلار در ماه و ۳۹۹٫۸۸ دلار در سال هزینه دارند. همچنین قیمت دانشجویی، معلمی و تجاری موجود است.

پروژه آماده پریمیر

اینها را هم بخوانید