ارتباط بین مشکلات گوارشی و مراقبت از دهان

ارتباط بین مشکلات گوارشی و مراقبت از دهان

در 90 درصد موارد ما غذا را مقصر می‌دانیم، اما مطالعاتی وجود دارد که تأیید می‌کند، بیشتر از آنچه تصور می‌کنیم، همه چیز از دهان ما شروع می‌شود. رابطه نزدیکی بین سلامت دهان و دندان و سلامت عمومی ما وجود دارد. دهان منعکس کننده علائم و نشانه های سلامتی و بیماری است، حتی برخی از بیماری هایی که بدن را تحت تاثیر قرار می دهند می توانند اولین تظاهرات خود را در حفره دهان داشته باشند. علاوه بر این، در دهان ما می‌توانیم ضایعاتی را ببینیم که می‌توانند ما را نسبت به کمبود ویتامین، کمبود مواد معدنی یا کمبود مواد مغذی آگاه کنند.

علاقه مندان جهت اطلاع از اتوکلاو ، یونیت دندان پزشکی ، رادیوگرافی و آر وی جی به صفحه مربوطه مراجعه فرمایید و کسانی که نیاز دارند درباره تجهیزات دندانپزشکی مطالعه داشته باشند از طریق بلاگ سایت دنتی شاین مراجعه کنند برای اشنایی با اتوکلاو دست دوم بر روی لینک https://dentyshine.com/اتوکلاو-دست-دوم/ کلیک کنید.

علل چیست؟

دهان ما حاوی باکتری‌های مختلفی است، از جمله باکتری‌های مربوط به حفره‌های دندان، بیماری‌های پریودنتال و بیماری‌هایی که بر سلامت عمومی تأثیر می‌گذارند. این باکتری ها معمولاً با رعایت بهداشت دهان و دندان، مانند مسواک زدن روزانه و نخ دندان کشیدن، تحت کنترل قرار می گیرند.
با این حال، وقتی باکتری‌ها خارج از کنترل رشد می‌کنند، می‌توانند منجر به عفونت لثه شوند. سپس دهان به محل ورود مستقیم باکتری ها به خون تبدیل می شود. اما نه تنها باکتری ها می توانند مشکلات سلامتی در خارج از دهان ایجاد کنند. علاوه بر این، فقدان دندان، عدم تقارن دندانی یا دندان های شلوغ که بایت خوبی ایجاد نمی کنند نیز می تواند مسئول بسیاری از مشکلات گوارشی باشد.

مطلب دیگر :   ساید چنل چیست؟ چگونه می توان آن را خریداری کرد؟

و علائم؟

مشکلاتی که در دهان ما وجود دارد می تواند باعث شود معده ما غذا را به درستی جذب نکند.
این مشکل می‌تواند باعث ناراحتی‌هایی مانند: درد معده، دل درد، نفخ، گاز، استفراغ، حالت تهوع، بوی بد دهان و غیره شود.

برای بهبود سلامت گوارشم به جز رفتن به دندانپزشک چه کار می توانم انجام دهم؟

هنگامی که مشکل تشخیص داده شد، می‌توانید این عادت‌ها را برای کمک به هضم بهتر عمل کنید:
زمان های معینی برای خوردن تعیین کنید، زیرا بدن سفارشی است.
در رژیم غذایی روزانه خود پروتئین هایی را بگنجانید که باعث تحریک ایجاد آنزیم های گوارشی می شوند و مهمتر از همه، فیبرها و میوه هایی را که به منظم بودن روده، جلوگیری از یبوست و سوخت و ساز بهتر غذا کمک می کنند، فراموش نکنید.
هیدراتاسیون بسیار مهم است. نوشیدن آب باعث بهبود هضم می شود. اما باید سعی کنید در وعده های غذایی زیاد آب ننوشید. دو ساعت قبل یا دو ساعت بعد از غذا خوردن توصیه می شود.
پروبیوتیک ها: اینها میکروارگانیسم هایی هستند که در بدن فعال می مانند و به فلور باکتریایی در فرآیند گوارش کمک می کنند. برخی از غذاهای غنی از پروبیوتیک عبارتند از: ماست تازه، کفیر، جوکوک، کلم ترش…
به طور منظم ورزش کنید، حتی در زمستان.

اینها را هم بخوانید