راهنمای جامع و کامل آموزش ساخت صابون طبیعی

 

تهیه صابون با پایه ذوب و ریختن بی خطر ، آسان و راحت است. این پایگاه قبلاً مراحل فرسایش را طی کرده است ، بنابراین نیازی به رسیدگی به چاودار نیست. ابتدا ، بلوک های پیش ساخته صابون بدون رنگ و بدون تمرکز را از یک فروشگاه صنایع دستی یا صابون خریداری کنید. پایه صابون سپس در مایکروویو یا یک دیگ دوبل ذوب می شود. وقتی صابون کاملاً ذوب شد می توانید عطر ، رنگ و مواد افزودنی اضافه کنید. مخلوط را درون قالب ریخته و صابون هنگام سخت شدن برای استفاده آماده است.

ساخت صابون به روش مذاب بسیار آسان است و برای افراد تازه کار توصیه می‌شود. این روش به مواد اولیه کمتری نیاز دارد و در زمان کوتاهی آماده می‌شود. روش فرآیند سرما کمی دشوارتر و زمانبر است اما نتیجه کار یک محصولا کاملا طبیعی بدون هیچ مواد ژیش ساخته مانند گلیسیرین است.

تهیه صابون در خانه روشی دوست داشتنی و ارزان برای تامین نیازهای خانواده یا تهیه هدایای شگفت انگیز برای دوستانتان است. شما می توانید صابون را با استفاده از کیت درست کنید، اما می توانید مواد تشکیل ‌دهنده آن را خودتان انتخاب کرده و صابون را متناسب با نیازهای خود سفارشی کنید. در این مقاله اطلاعاتی در مورد تهیه صابون با استفاده از فرآیند سرد ارائه می شود.

آموزش ساخت صابون طبیعی

مواد لازم
700 گرم روغن نارگیل / روغن زیتون
1 کیلوگرم روغن جامد قنادی
350 گرم هیدروکسید سدیم، یا آب قلیایی. (به آن سود سوز آور نیز گفته می شود)
900 گرم آب چشمه یا آب مقطر
100 گرم روغن ضروری مورد علاقه شما مانند نعناع، لیمو، گل رز یا اسطوخودوس
بخش اول: آماده سازی برای تهیه صابون با فرآیند سرد

1- مواد اولیه را آماده کنید. برای تهیه صابون با فرآیند سرد از روغن ها، آب قلیایی و آب استفاده می شود. هنگامی که این مواد در دمای مناسب ترکیب شوند، در فرآیندی به نام صابونی شدن، منجر به ایجاد صابون سخت می شوند. برای خرید مواد تشکیل دهنده ذکر شده به فروشگاه صنایع دستی یا فروشگاه های خواربار فروشی محلی خود بروید.

2- فضای کاری صابون سازی خود را تنظیم کنید. استفاده از فضایی در آشپزخانه ساده ترین راه است زیرا شما نیاز به گرم کردن مواد روی اجاق گاز دارید. شما با آب قلیایی، یک ماده شیمیایی خطرناک کار می کنید، بنابراین مطمئن شوید که کودکان و حیوانات خانگی در حین کار دور و بر شما نباشند. یک روزنامه را روی میز پهن کنید و تجهیزات زیر را که تهیه کرده اید، روی آن قرار دهید:

یک کتری بزرگ ضد زنگ یا کتری لعابی. از آلومینیوم و قابلمه های با سطح نچسب استفاده نکنید.
یک ظرف شیشه ای یا پارچ با دهانه گشاد برای نگه داری آب و هیدروکسید سدیم.
دو عدد پیمانه پلاستیکی یا شیشه ای برای اندازه گیری.
قاشق پلاستیکی یا چوبی.
همزن برقی، که مخلوط کن غوطه وری هم نامیده می شود. این مورد کاملا ضروری نیست، اما مدت زمان مخلوط کردن را حدود یک ساعت کاهش می دهد.
دو دماسنج شیشه ای که بین 27 تا 37 درجه سانتی گراد را ثبت کنند. دماسنج های Candy برای این منظور به خوبی کار می کنند.
قالب های پلاستیکی یا جعبه کفش یا قالب چوبی که برای صابون سازی با فرآیند سرد مناسب هستند. اگر از جعبه کفش یا قالب چوبی استفاده می کنید، آن را با کاغذ پوستی پوشش دهید.
چندین حوله برای تمیز کردن.
3- در مورد چگونگی کار کردن و استفاده درست از آب قلیایی مطالعه کنید. قبل از شروع مراحل ساخت صابون، هشدارهای ایمنی را که در کنار هیدروکسید سدیم وجود دارد، بخوانید. موارد زیر را در هنگام کار با هیدروکسید سدیم و صابون خام قبل از عمل آوری، به خاطر داشته باشید:

مطلب دیگر :   شیرآلات واتر بازار

هیدروکسید سدیم هرگز نباید با پوست شما تماس پیدا کند، زیرا باعث سوختن شما خواهد شد.
در هنگام حمل و استفاده از هیدروکسید سدیم و صابون خام، عینک ایمنی و دستکش بپوشید.
برای جلوگیری از استنشاق بخار خارج شده از هیدروکسید سدیم، در محیط بیرون یا در یک محل با تهویه مناسب کار کنید.

بخش دوم: مخلوط کردن مواد سازنده

1- 350 گرم هیدروکسید سدیم را اندازه گیری کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام مواد تشکیل دهنده شما دقیقا طبق میزان ذکر شده اندازه گیری شوند. به خصوص که میزان آن ها زیاد نیست. برای اطمینان از اندازه گیری درست، از ترازو استفاده کنید، و برای سنجش میزان هیدروکسید سدیم از پیمانه اندازه گیری استفاده کنید.

2- 900 گرم آب سرد را اندازه گیری کنید. برای اطمینان از اندازه گیری دقیق از ترازو استفاده کنید و آب آن را درون یک ظرف بزرگ و غیر آلومینیومی مانند قابلمه استیل یا کاسه شیشه ای بریزید.

3- هیدروکسید سدیم را به آب اضافه کنید. ظرف آب را زیر هود اجاق گاز قرار دهید، یا مطمئن شوید که پنجره ها باز هستند و اتاق به خوبی تهویه دارد. هیدروکسید سدیم را به آرامی به آب اضافه کنید و به آرامی با یک قاشق هم بزنید تا جایی که هیدروکسید سدیم به طور کامل حل شود.

 

اینها را هم بخوانید