ثبت شرکت و برند در مشهد

ثبت شرکت و برند در شیراز

ثبت شرکت در شیراز چه مزایی دارد ؟ شهرک صنعتی بزرگ شیراز صنایع کوچک و بزرگ بسیاری را در خود جای داده‌است. شیراز جایگاه کارخانجات الکترونیکی متعددی از جمله صنایع مخابراتی و الکترونیک ایران (صاایران)، زیمنس، ITMC و تکصا می‌باشد. صنایع فناوری اطلاعات از بزرگ‌ترین صنایع این شهر به‌شمار می‌رود که با شهرهای بزرگی در زمینهٔ تبادل صنایع فناوری اطلاعات در جهان مانند مونیخ و برلین (در زمینهٔ کارخانجات زیمنس) در ارتباط می‌باشد.

با ثبت شرکتhttps://brandregisterco.com/company-registration  به علت ثبت رسمی تاریخ آغاز فعالیت شرکت، با گذشت زمان و بیشتر شدن مدت فعالیت، اعتبار شرکت نیز افزایش پیدا می‌کند. همچنین در تمام فعالیت‌های تجاری و غیر تجاری این نام ثبت شده شرکت است که می‌تواند به شرکت اعتبار بخشیده و باعث اعتماد و شناخته شدن شرکت بین اشخاص و اصناف باشد.

مراحل ثبت شرکت در شیراز

وفق ماده 197 ق.ت که می گوید:”در ظرف ماه اول تشکیل شرکت خلاصه شرکت نامه و منضمات آن طبق نظامنامه وزارت عدلیه اعلان خواهد شد”.انتشار ثبت در ظرف ماه اول تشکیل شرکت به انضمام خلاصه ای از شرکت نامه و پیوست های آن منتشر می گردد.صدور آگهی ثبت شرکت در روزنامه ی رسمی،آخرین اقدام جهت ثبت شرکت محسوب می شود.

برای ثبت شرکت در شیراز https://brandregisterco.com/company-registration-in-shiraz می بایست با ورود به سامانه ی اداره ی ثبت شرکت ها ،اطلاعات خواسته شده را تکمیل نموده و مدارک مورد نیاز را در آن بارگذاری کنید.تکمیل اطلاعات متقاضی،اولین مرحله برای ثبت شرکت از طریق سامانه می باشد.

شرایط ثبت شرکت سهامی عام در شیراز

شرکت سهامی عام نوع دیگری از شرکت‌ سهامی است که قسمتی از سرمایه‌ی آن توسط فروش سهام به افرادی غیر از مؤسسان شرکت تأمین می‌شود

حداقل شرکا در شرکت سهامی عام 5 نفر است.حداقل سرمایه پانصد هزار تومان و حداقل هیات مدیره یا مدیران 5 نفر و مسئولیت شرکا به میزان مبلغ اسمی سهام هر شریک می باشد. اعضای هیئت مدیره در شرکت‌ سهامی عام تنها از میان سهامداران انتخاب می‌شوند و نباید ممنوعیت قانونی برای تجارت داشته باشند و همچنین تعداد اعضای آن‌ باید حداقل ۳ نفر باشد.

مدت‌زمان مدیریت در شرکت‌های سهامی عام حداکثر ۲ سال است و بعد از آن می‌تواند تمدید شود. البته ناگفته نماند که اعضای هیئت مدیره یا هریک از مدیران می‌توانند توسط مجمع عمومی عادی عزل شوند.

برای انتخاب مدیران در شرکت‌های سهامی عام قوانینی وجود دارد. اشخاص حقوقی می‌توانند برای مدیریت شرکت انتخاب شوند که در این صورت باید یک نفر را به‌عنوان نماینده‌ی دائمی خود انتخاب کنند. اعضای علی‌البدل در صورت فوت، استعفا یا سلب شرایط مدیران جای آن‌ها را می‌گیرند.

همچنین اعضای هیئت مدیره باید در اولین جلسه‌ی خود فردی را به‌عنوان رئیس و فرد دیگری را به‌عنوان نایب‌رئیس شرکت انتخاب کنند.

برای نام‌گذاری شرکت‌های سهامی عام و خاص یک قانون وجود دارد. طبق این قانون، در شرکت‌های سهامی عام عبارت «شرکت سهامی عام» باید قبل از نام شرکت یا بعد از آن بدون فاصله ذکر شود.

مطلب دیگر :   دانلود تلگرام با لینک مستقیم

ثبت برند در شیراز

حفاظت قانونی از برند از گام های اصلی برای ایجاد یک برند قدرتمند است . شرکت هایی که دارای علائم و اسامی تجاری ثبت شده می باشند عملاَ در مقابل خط مشی های رقبا بیمه شده اند.

ثبت برندhttps://brandregisterco.com/brand-registration-steps  تضمین می کند که مشتریان می توانند محصولات را از یکدیگر تشخیص دهند و شرکت ها را نیز تشویق می کند تا در حفظ یا بهبود کیفیت محصولات سرمایه گذاری کنند.

از طرفی دیگر ثبت یک برند فواید و آثار بسیاری از جمله حق استعمال انحصاری علامت تجاری را به همراه دارد که به موجب آن از عرضه ی کالاهای مشابه توسط اشخاص ثالث تحت علائم تجاری که عین یا به طریق گمراه کننده ای مشابه علامت تجاری دیگر هستند جلوگیری می گردد.

مدت زمان ثبت برند در شیراز :

ثبت برند در شیراز درمرحله اول به مدت 45 روز کاری زمان می برد بابت تاییدیه اولیه برند شما و سپس حدود 4ماه و نیم زمان می برد تا پروانه ده ساله صادر شود.

مدت اعتبار برند در شیراز :

مدت اعتبار برند در شیراز ده سال است. چنانچه صاحب علامت بخواهد به استفاده از علامت خویش ادامه دهد باید در سال پایانی، اعتبار علامت خود را تمدید کند درغیر این صورت به نام اشخاص دیگر قابل ثبت است.

استعلام برند قبل از ثبت برند در شیراز :

استعلام برند قبل از ثبت به این منظور است که زمانی که برند تجاری به نام شخصی ثبت شده باشد به هیچ عنوان اشخاص دیگر اجازه ثبت و استفاده از آن را ندارند.

لذا استعلام برند قبل از ثبت به دلیل تنوع در برندهای ثبت شده در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و شخص را تا حدودی نسبت به درصد تایید یا رد برند خود مطلع میکند.

پیش از اقدام جهت ثبت برند الزامیست از برند مورد نظر استعلام برند گرفته شود تا این اطمینان حاصل گردد که برند مذکور قبل از این در ایران و سایر کشورها ثبت گردیده یا برندی تحت این عنوان ثبت نگردیده است، از این طریق می توان ازعلائم، برندها، طرح ها و حتی طبقه و صنف آن ها که قبلا در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسیده است آگاه شد و از این طریق ارسال نام های تکراری به سازمان ثبت کاهش می یابد ، لذا در این صورت به دلیل عدم رد برند ، از اتلاف زمان و هزینه جلوگیری می شود.

 

 

اینها را هم بخوانید