گرفتن وام کار و کاسبی واسه کارآفرین ۱۴ ساله ای که از اتاق خواب خود کسب و کارش رو می گردونه ً غیر ممکنه. جسیکا ماه در سال ۲۰۰۴ این موضوع رو به سخت ترین حالت ممکن فرا گرفت. اون زمان مشغول کار روی اولین کار و کاسبی خود بود. به نظر خودش ایده بسیار باحال، کاربردی و دقیقی داشت، اما به خاطر سن و سالش نمی تونست سرمایه لازم واسه رشد کسب و کارش رو جفت و جور کنه.

اون در این باره میگه: «مشکل اینجا بود که من اون زمان از اعداد و سیستمای قدیمی حسابداری که استفاده می کردم چیزی حالیم نمی شد. تا اینکه به این نتیجه رسیدم که همه چیز قدیمی و ناکارامده. احساس می کردم گیر افتادم و نیاز دارم واسه برگردوندن زندگی به کسب و کارم حسابدار و مشاور مالیات استخدام کنم. در تموم این مدت آرزو می کردم نرم افزار یا راه حل ساده تری باشه که بتونه همه این کارا رو برام خودکار بکنه». اون در آخر نتونست راه حلی پیدا کنه و مجبور شد کسب و کارش رو واگذار کنه.

در ادامه با سایت ما همراه باشین.

اون ادامه میده: «دلیل این بود که کارآفرینان زیادی مثل منِ ۱۴ ساله، از امور مالی خود فرار و از ارزشی که گزارشا و نمودارای مالی می تونه واسه کسب و کارشون بوجود بیاره صرف نظر می کنن. وقتی واسه کار در شرکتی که حالا در اون مشغول هستم در کلاسای حسابداری شرکت کردم فهمیدم اگه خودم امور مالی شرکت نوپای خودمو در دست بگیرم میتونم نفع بیشتری عاید شرکت کنم. از اون زمان تا کنون ۶ روش ساده زیر رو در مدل کار و کاسبی inDinero گذاشته ام و اونو به یکی از سریع ترین کار و کاسبیای کوچیک در حال رشد تبدیل کردم». ۶ روشی که اون واسه تسریع رشد کار و کاسبی کوچیک خود مورد استفاده قرار داده از این قرار هستن:

۱- رهبری خود رو با صرفه جویی شروع کنین

ایجاد الگوی صرفه جویی در کار و کاسبی، از رهبری اون شروع می شه. وقتی شرکتی رو می گردونین، صدای شما به احتمال زیاد بیشتر از حسابدار یا شرکتی که امور مالی تون رو به اون برونسپاری کردین شنیده می شه. به خاطر همین باید به روشنی مسئولیت مالی خود رو در اولویت بذارین.

۲- خود رو در اعداد و ارقام شرکت غوطه ور کنین

این شاید کمی ترسناک به نظر برسه. اما همین که در ارقام و آمار خود شیرجه بزنین و از دریای اعداد بیرون بیایید، می بینین که بر خلاف ملاقاتای گذشته با مشاوران، سرمایه گذاران و حسابدارای جور واجور، این بار خوب میدونید باید به دنبال چه بگردین. زیبایی غوطه ور شدن در حسابای مالی اینه که چشم شما رو به جریان مالی ورودی و خروجی شرکت باز می کنه. این بافتار، یکی از بهترین راه هاییه که به شما کمک می کنه سؤالات درستی سوال کنین.

وارد شدن در حسابای مالی اما نباید به یه کار سخت تبدیل شه. اجناس و منابع خاصی وجود دارن که می تونن اونو به کاری لذت بخش تبدیل کنن. اما در کل ورود به امور مالی شرکت باعث می شه تصمیمات بهتری بگیرین.

۳- تموم هزینه ها رو بازبینی کنین

بهتره در جریان تک تک اموری که پولتون براشون صرف می شه قرار داشته باشین و این موضوع رو جدی بگیرین.

هر کار و کاسبی ای مخصوصا در اول راه خود، مخارجی می کنه که بعدا ممکنه بابتش شرمنده شه. پس حتی اگه شرکت کوچیکی هستین، باید حساب مخارج خود رو دقیق داشته باشین و در مورد هر هزینه ای که کمی مشکوک به نظر می رسه پرس و جو کنین. این به اون معنا نیس که واسه تفریح نباید هزینه کرد، بلکه باید بودجه اینجور هزینه هایی رو از قبل مشخص کرد و اونا رو مثل باقی کارا در فهرست اولویتا قرار داد.

۴- واسه هر قراردادی مثل جمعه بازار گفتگو و چانه زنی کنین

هیچ جای این فهرست ذکر نشده که باید در مورد هزینه ها خساست به خرج بدین. مخارج، بخشی از کار و کاسبی شمان که به اون رونق می بخشن. اما فارغ از چیزی که می خواین بخرین، همیشه جایی واسه گفتگو و چانه زنی هست.

این همون جاییه که آگاه بودن از مخارج، کمک زیادی به شما می کنه. برخورداری از روحیه چانه زنی مهمه، اما باخبر بودن از مخارج واسه یه گفتگو موفق از اونم مهم تره. اگه از ارقام و اعداد حسابای شرکت خود و ارزشی که محصول یا خدمات جورواجور واسه کار و کاسبی شما به ارمغان میارن آگاهی داشته باشین، واسه گفتگو ای موفق، دارای دلیل و مساوی در بهترین جایگاه قرار دارین.

۵- در مورد بودجه خود شفاف عمل کنین

در بین مطالب قبلی به این موضوع اشاره داشتیم. بودجه شما وقتی تاثیر خود رو حفظ می کنه که تیم رهبری و رؤسای بخشای جور واجور شرکت از اون آگاهی داشته باشن. بهتره هر چیزی رو بودجه بندی کنین، از سخت افزار گرفته تا تفریح. این کار وقتی مؤثر میشه که تیم مدیریت در قبال بودجه از طرف شما شفافیت ببینه و بتونه این شفافیت رو به تیم خود هم منتقل کنه.

همین شفافیته که به روشن شدن تموم هزینه ها و پرس و جو دور و بر اونا کمک می کنه.

۶- هر بخش از شرکت خود رو به مرکز ارزش تبدیل کنین

قانون کلی واسه تموم پروژه های بودجه بندی اینه که همیشه برگشت حاصل از سرمایه گذاری رو در نظر داشته باشین. اگه برگشت بالقوه یا مفروض، نسبت مقرون به صرفه ای با سرمایه گذاری نامبرده داشت، در انجام اون دودلی نکنین. اما نکته مهم این وسط، انجام دقیق محاسبات سرمایه گذاری مورد نظره.

این چیزی بالاتر از نگاه کردن به هزینه احتمالی اجناس و فریلنسرها، و در اصل ارزش دادن به سرمایه گذاری وقتی کارکنانه. از این دید، شاید بهتر باشه هر بخش رو مانند یه سازمان اداره کنیم و تموم کارکنان خود رو به دنبال کردن یافته ها در مقایسه با وقتی که گذاشته ان تشویق کنیم. در ردیابی تموم تلاشای انجام شده و رابطه دادن اونا با فعالیتا و عملکردای مورد نظر هوشمندانه عمل کنین.

کلید اصلی این راه و روش اینه که هنگام جذب نیرو این انتظارات رو تو ذهن داشته باشین و فارغ از نوع فرصت شغلی خالی، به دنبال افراد نتیجه محور بگردین. شاید بهتر باشه کارای انجام شده به وسیله اونا رو از نظر بگذرونین و ببینین این فعالیتا چه یافته های و درآمدی واسه شما داشتن.

انجام هیچ کدوم از این کارا سخته. اما اگه همت لازم رو در انجام اونا به خرج بدین براتون تبدیل به عادت می شن.

بعد از اینکه پایه مناسبی واسه این روش ها جفت و جور کردین، می تونین به این فکر کنین که چیجوری می تونین با صرفه جویی بیشتر، ارزش بیشتری بسازین.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *