دیجیتال مارکتینگ و سئو

سوشیال سیگنال چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

لطفا به این مطلب رای بدین

[رای ها: ۱۰ امتیاز: ۳٫۹]

سوشیال سیگنال

هرآنچه که باید در مورد سئو سوشیال سیگنال Social Signals بدونین

 

شبکه های اجتماعی درواقع چیزی بیشتر از یه پلتفرم پیام رسانی نیستن. پلتفرمای اجتماعی در طول زمان تکامل پیدا کردن و الان بخشی از زندگی روزمره ما هستن.

تا همین چند وقت گذشته، مردم وقت زیادی صرف اینستاگرام و توییتر می کردن. اما امروز، این افراد هر ماه از راه رسانه های اجتماعی خود کسب درآمد می کنن.

 

آموزش سوشیال سیگنال

قبل اینکه نگاهی به سیگنالهای اجتماعی یا همون  بندازیم، بیایید درباره موضوعی بسیار اساسی صحبت کنیم.

صحبت ما اینجا اینه که اگه درآمد شما از راه سایت و حضور در فضای آنلاین است ولی رسانه های اجتماعی رو ندیده می گیرین، اشتباه بزرگی انجام می دید. داشتن یه روش هدف دار شبکه اجتماعی قوی حالا پایه اصلی واسه هر کسب و کاریه.

پس اگه شما در پلتفرمای جور واجور شبکه های اجتماعی فعال هستین، امتیازات بیشماری هست که می تونین از اونا استفاده کنین. یکی از امتیازات این رسیدن به سوشیال سیگنال واسه سایت تونه. الان، اگه شما می خواین بدونین که سوشیال سیگنال چیه و چیجوری می تونه سایت تون رو کلا تحت تاثیر بذاره پس با ویرلن همراه شید.

(Social Signals) سوشیال سیگنال چیه؟

سوشیال سیگنال کل لایکا ، نظرات، اشتراک گذاریا، و تعامل کلی یه سایت و صفحه وب در پلتفرم شبکه های اجتماعی مختلفه. این سیگنال ها بوسیله گوگل واسه امتحان اینکه یه صفحه وب ارزشمنده یا نه، در نظر گرفته می شه. اگه صفحه وب دارای سوشیال سیگنال بالایی باشه، به این معنا هستش که محتوای اون لایک شده و بوسیله افراد زیادی به اشتراک گذاشته می شه. این موضوع به سایت و رتبه بندی سایت در جستجوهای گوگل کمک کرده و از دیدگاه گوگل به عنوان یه جور دیگه از ها دیده می شه.

حالا که میدونید، سوشیال سیگنال یعنی چه، بیایید اهمیت داشتن سوشیال سیگنال رو بدونیم:

 

اهمیت سوشیال سیگنال در سال ۲۰۱۸

افزایش ترافیک با کیفیت بالا

هممون دوست داریم ترافیک رایگان بدست بیاریم ؛ ترافیکی با کیفیت بالا که واسه سئو و کسب رتبه بالاتر در گوگل به اون نیاز دارین. حال واسه رسیدن به این نقطه شیرین در گوگل، شما باید فاکتورهای سئو SEO رو برآورده کنین. از بین ۲۰۰ عامل رتبه بندی سئو ، سوشیال سیگنال آسونترین راه واسه سئو سایت و کسب رتبه بندی بالاتر در گوگل و افزایش ترافیک با کیفیت بالا هستن.

البته گوگل تنها مقالاتی که محتوای قوی، قدرت خوب، و حضور پررنگ در شبکه های اجتماعی دارن رو رنک می کنه.

 

 ایجاد بک لینک مهم از راه سوشیال سیگنال

همونطور که در مقاله تاثیر بک لینک در سئو سایت گفتیم فقط خرید بک لینک فالو از راه رپورتاژ آگهی در سایتای پربازدید با اتوریتی بالا در سئو تاثیر داره پس شاید خیلی از شما در این فکر هستین که چون شبکه های اجتماعی بک لینک فالو نمی دن ، به اشتراک گذاشتن مطالب در شبکه های اجتماعی واسه سئو بی فایده س. با این حال، مت کاتس رسماً اعلام کرد که Google لینکای شبکه اجتماعی رو به عنوان یه عامل سئو SEO و رتبه بندی در SERPs به حساب میارن.

مهندس متیو کاتس، الان در تیم کیفیت و بهینه سازی موتور جستجو (سئو) در شرکت گوگل فعالیت داره.

 

حال فرض کنین دو سایت با تولید محتوا تقریبا برابر داشته باشیم که یکی هیچ حضوری در شبکه های اجتماعی نداشته باشه و دیگری حضور برند مناسبی در شبکه های اجتماعی داشته باشه. در اون صورت، گوگل اون سایتی که محدودیت اجتماعی بالاتری داره رو در رتبه بندی (رنک) بالاتر قرار می ده.

خرید سوشیال سیگنال

 

خرید سوشیال سیگنال واسه افزایش اتوریتی و قدرت دامنه

سوشیال سیگنال شاخصی مستقیم و روشن از محبوبیت هستن. جذب لینک و بازدید بیشتر از پیجای محبوب در شبکه های اجتماعی باعث افزایش اتوریتی و قدرت دامنه می شه. این روشی آزمایش شده بوسیله خیلی از سئو کارانه.

 

حالا می بینیم که چیجوری میتونیم سوشیال سیگنال ارگانیک رو افزایش بدیم و در سال ۲۰۱۸ رتبه بهتری در گوگل به دست بیاریم.

 

افزایش سوشیال سیگنال

در این بخش از آموزش سئو چند نمونه از بهترین نکات واسه افزایش سریع سوشیال سیگنال با کیفیت بالا آورده شده:

 

به صورت روزانه در شبکه های اجتماعی پست بذارین.

مردم فقط در صورتی برند شما رو خواهند شناخت که روزانه نظرشون رو جلب کنین. واسه این منظور، شما باید روزانه در تموم پلتفرمای اجتماعی یه پست بفرستین.

از تصاویر استفاده کنین.

تصاویر نشون دهنده هزاران کلمه هستن. هیچکی دوست نداره یه متن خسته کننده طولانی رو بخونه. از بقیه متفاوت باشین و از عکسای جذاب و آموزنده استفاده کنین.

تموم دسته شبکه های اجتماعی رو پوشش بدید.

یادتون باشه، یه نام تجاری تنها وقتی برند می شه که در تموم دسته اجتماعی فعال باشه. علاوه بر این، گوگل این موضوع رو هنگام رتبه بندی سایت متوجه می شه. مطمئن شین که همه پلتفرمای اجتماعی بزرگ مانند فیس بوک، توییتر، گوگل پلاس، Instagram ، Pinterest،  و لینکدین رو در لیست خود قرار می دید.

مسابقه بسازین.

جایزه دادن و مسابقات، روندهایی جدید در شبکه های اجتماعی هستن. واسه جلب بازدید بیشتر از پروفایل تون، تموم کاری که باید انجام بدین اینه که یه مسابقه رو به طور عمومی اعلام کنین و بعد تماشاگر نتیجه ای عالی باشین.

 

باید از سوشیال سیگنال در سال ۲۰۱۸ استفاده کنیم؟

من می دونم این دقیقاً همون چیزیه که شما می خواین بدونین.

جواب به این سوال یه بله بسیار بزرگه. در واقع، وقتی که پیشرفت دهندگان گوگل رسما اون رو به عنوان یه عامل سئو و رتبه بندی در موتور جستجو SERPs اعلام کردن، دیگه شما نمی تونین اون رو ندیده بگیرین.

مطمئن شید که از سوشیال سیگنال واقعی در صفحات وب خود استفاده می کنین البته خرید سوشیال سیگنال رو پیشنهاد نمیکنیم. گوگل می تونه کیفیت سوشیال سیگنال رو حس کنه و خیلی راحت می تونه قضاوت کنه که اون واقعیه یا نه.

یه چیز دیگه، هیچوقت یادتون نره که سوشیال سیگنال رو از گوگل پلاس Google+ بگیرین چراکه به گوگل تعلق داشته و گوگل تمایل داره سوشیال سیگنال گوگل پلاس Google+ رو بیشتر وزن دهد. (ارزش بیشتری قائل شه)

 

چه انتظاری از نقش سوشیال سیگنال بر سئو داشته باشیم؟

تا وقتی که پلتفرمای اجتماعی در حال تبدیل شدن به شکلی کاربر پسندانه تر هستن، داشتن یه برنامه قوی واسه شبکه های اجتماعی لازمه. اگه به هر دلیلی، شبکه های اجتماعی رو ندیده می گیرین پس از رقابت خارج شدین. سوشیال سیگنال ها یکی از ۲۰۰ شاخص رتبه بندی و سئو سایت و آسونترین راه واسه کسب رتبه در موتور جستجو هستن. در واقع، سوشیال سیگنال الان هم ارزش بک لینک ها هستن!

 

سبک جدید اطلاعات

امروزه مردم بیشتر اطلاعات مورد نظرخود رو از شبکه های اجتماعی دریافت می کنن، چراکه اونا از راه این پلتفرما با برند ها رابطه برقرار می کنن. با این وجود،  تقریبا هممون از جمله شما و من از رسانه های اجتماعی استفاده می کنیم و من فکر می کنم این بهترین و آسون ترین روش واسه رابطه با مشتریان تون و تبدیل (convert) اونا هستش.

اعتماد سازی

با یه ویژگی شخصی سازی شده، برنده های تجاری در مشتریان خود حس اعتماد ایجاد می کنن. کاربری که از گوگل آمده، خیلی راحت به یه مشتری بالقوه تبدیل نمی شه، اما در عین حال، وقتی که برند شما از راه شبکه های اجتماعی ،با گذشت زمان در اونا اعتماد درست کرد، این کار ساده هستش.

تبدیل بهتر

وقتی که اعتماد مشتری خود رو به دست آوردید، فروش دوباره به اونا چیزی آسون هستش. به خاطر اینکه شما ارزش برندتون رو در تموم شبکه های اجتماعی ایجاد کردین، حالا می تونین از تبدیلای بهتر لذت ببرین، چون مشتریان قدیمی شما به مشتریان جدید تبدیل می شن و در نتیجه شما می تونین ارزش طول عمر مشتریتان(LTV) رو زیاد کنین.

سئو سوشیال سیگنال شبکه های اجتماعی

 

بهترین کار واسه تقویت سوشیال سیگنال در سایت تون

در دو راه هست که می تونه حضور نام تجاری شما در شبکه های اجتماعی رو تقویت کنه:

درون سایت

  • خیلی راحت دکمه های به اشتراک گذاری رو در سایتتون بذارین تا اونا بتونن مطالب شما رو به اشتراک بذارن و درگیر محتوای شما شن.
  • دکمه های اتصال آسون
  • وبلاگ خود رو با مطالب تازه و جذاب به روز نگه دارین.

خارج از سایت : حضور قوی تر در شبکه های محبوب :

  • فیس بوک
  • کانال یوتیوب
  • اینستاگرام و Pinterest
  • حساب توییتر
  • گوگل پلاس
  • لینکدین

 

نتیجه

امیدوارم حالا ایده روشنی از اهمیت سئو سوشیال سیگنال در سال ۲۰۱۸ ، دریافت کرده باشین. علاوه بر این، اگه شما یه روش هدف دار قوی اجتماعی رو ایجاد نکردین، الان این کار رو انجام بدین.

اگه سؤالی درباره سوشیال سیگنال دارین، سوال و نظر خود رو بنویسین.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *