اگه صاحب کسب وکاری هستین و دوست دارین در جذب مشتری از رقبای خود پیشی بگیرین، شک نکنین که دانستن و به کار گرفتن ایده های فروش و خلاقانه و جدید واسه جذب مشتری، می تونه نقطه عطف جدی در جهت موفقیت شما در دنیای رقابت باشه.

مرز بین موفقیت و شکست به منحصر می شه. به همین سادگی!

پس سؤال اصلی اینه:

«چیجوری باید کالا یا خدمات خود رو به مشتری معرفی کنین؟»

 

ایده های افزایش فروش

به کمک تکنیکای زیر دسترسی آسون به کالا و خرید مقرون به صرفه واسه مشتری فراهم می شه:

  • حراج کنین: شما می تونین به مناسبتای مختلف واسه مشتریان خاص یا عموم مشتریان خود تخفیف در نظر بگیرین، اما یادتون باشه که تعداد این حراجا نباید بیشتر از اندازه باشه. چون در این صورت مشتریان شما به جای خرید در روزهای عادی، منتظر ایام حراج خواهند موند؛
  • مسابقه برگزار کنین: واسه مشتریانی که بالاتر از سقف معینی خرید می کنن مسابقه یا قرعه کشی برگزار کنین. می تونین از اجناس خود به برندگان مسابقه جایزه بدین؛
  • هدیه بدین: مثلا نمونه ای از کالا یا خدمات تون، هدیه ی تبلیغاتی ای که نام برند شما روی اون ثبت شده و هدایایی مثل این واسه مشتریان خود در نظر بگیرین. با این کار مشتریان شما تجربه ای از کالا یا خدمات پیشنهادیِ شما دارن؛
  • کارت خرید تکراری: هنگامی که تعداد خریدهای مشتریان شما از سقف مشخصی بالاتر رفت می تونین واسه اونا کارت تخفیف صادر کنین یا نمونه ای از اجناس خود رو به اونا هدیه بدین؛
  • تحفیف به گروه خاص: واسه کارمندان یک سازمان، اعضای یک انجمن و یا فقط گروهی از آدما که در یک اتفاق خاص حاضر شدن، اجناس خود رو با تخفیف ارائه کنین؛
  • معاوضه ی کالای دست دوم: واسه وفاداری مشتری ارزش قائل شید، مثلا پیشنهاد بدین که در قبالِ دریافت یک کالای قدیمی، کالای جدید رو با تخفیف به مشتری وفادار بفروشین؛
  • قفسهای جذاب فروشگاهی و نمایش اجناس: ویترین اجناس رو خلاقانه بچینید. سعی کنین اجناس خود رو به شکلِ یک هرم بزرگ یا اَشکال جذاب دیگر در قسمتی از مغازه به نمایش بذارین. با استفاده از مانکنا یا وسایل دیگر در فضای ویترین یک منظره ی دهن باز کن بسازین؛
  • هزینه ارسال رایگان: حمل و ارسال رایگان داشته باشین. واژه «رایگان» همیشه واسه مشتری جذابه. ارسال رایگان معمولا یک تخفیف منطقی به حساب میاد و مشتری رو به خرید تشویق می کنه؛
  • فروش اقساطی: روشای پرداخت آسون یا تقسیط در نظر بگیرین تا خرید از شما واسه مشتری آسون تر شه؛
  • تخفیف سفارشی بدین: در این روش مشتریان شما اجناس شما رو تبلیغ می کنن. به مشتریانی که تبلیغ شما رو می کنن و شما رو به مشتریان جدید معرفی می کنن، تخفیف بدین؛
  • پکیج اجناس و خدمات: اجناس کم فروش رو به همراه اجناس پرفروش در یک بسته قرار بدین تا هم مشتریان رو به خرید تشویق کنین و هم موجودیِ اجناس کم فروش رو کاهش بدین.
  • تشویق به خرید: اجناس گرون خود رو در خطر دید مشتری قرار بدین و سعی کنین در مورد برتری اجناس گرون و دلیل گران بودن اونا مشتری رو توجیه کنین؛
  • فروش محصول مکمل: از فرصت استفاده کنین و هنگامی که مشتری اقدام به خرید یکی از اجناس شما کرد، کالاهایی رو که در کنار این محصول قابل استفاده هستن به مشتری معرفی کنین؛
  • بن خرید: می تونین از راه بروشور، بسته های پستی یا تابلوی اعلانات در جایای پر رفت وآمد، بنای خرید رو تبلیغ کنین؛
  • پیشنهاد ارتقای اجناس: توانایی ارتقای اجناس رو به مشتریان آگاهی بدین. اگه این امکان وجود داشته باشه که تواناییا و امکانات بیشتری به محصول یا کالای خریداری شده به وسیله مشتری اضافه شه، اونو در جریان بذارین؛
  • فروش قطعات یدکی و خدمات پس از فروش: چرخه زندگی محصول تون رو مشخص کنین و بدونین محصول شما چه زمانی شروع به فرسودگی می کنه. با مشتریان خود در تماس باشین تا خدمات پس از فروش رو واسه شون آسون تر کنین؛
  • تضمین محصول: گارانتی ارائه کنین. تضمین محصول و خدمات به وسیله شما اعتماد مشتری رو جلب می کنه و شما رو قابل اعتماد نشون می ده؛
  • بازگشت آسون کالا: در مورد قوانین بازگشت کالا سخت گیری نکنین. خریداری که به شکل لحظه ای و تفننی خرید می کنه، بیشتر مشتاق خرید کالایی هستش که در صورت نبود تمایل بتونه اونو پس بده؛
  • نسخه آزمایشی: نسخه آزمایشی رایگان از خدمات یا کالا ارائه بدین. با این روش مشتریان جدید با اجناس و خدمات شما آشنا می شن؛
  • بن خرید همراه کارت تبلیغاتی: پشت کارتای تبلیغاتی بن خرید چاپ کنین. اینطوری افرادی که کارت تبلیغاتی شما رو دارن با داشتن برگه ی خرید، واسه اقدام به خرید تشویق می شن؛

ایده های بازاریابی و مستقیم

بازاریابی و مستقیم، با هدف قرار دادن مخاطبان به یک شکل جذاب و خلاقانه، اونا رو به خرید تشویق می کنن. این می تونه به شکل ویدئو، صدا، نوشته یا رسانه های الکترونیکی انجام شه؛

  • از خودروهای شرکت استفاده کنین: از وسایل حمل ونقل خود واسه تبلیغ استفاده کنین و پوسترها و علائم تجاری شرکت خود رو روی موتور، وانت یا خودروهای شرکت نصب کنین و این جور متحرک داشته باشین؛
  • پوسترها و بنرها: از کاغذی مثل پوسترها و بنرها استفاده کنین تا اخبار فروش، پیشنهادات و خود رو خیلی آسون در دسترس مردم قرار بدین. هر زمان که فرصتی دست داد از این کاغذی استفاده کنین و اونا رو در جایای عمومی قرار بدین یا از صاحبان مشاغل خصوصی اجازه بگیرین تا این رو در جایی که مشتریان اونا جمع می شن قرار بدین؛
  • کارت تبلیغاتی: کارت تبلیغاتی خود رو چاپ کنین، همیشه اونو همراه داشته باشین و در اختیار آشنایان جدید، همکاران نزدیک و هر کسی که ممکنه به تماس با شما نیاز پیدا کنه قرار بدین. می تونین کارتای اضافه ای رو به مشتریان خود بدین و واسه کسائی که از راه این کارت با شما آشنا می شن و از شما خرید می کنن تخفیف یا خدمت رایگان در نظر بگیرین؛
  • جنسای تبلیغاتی: از قدرت جنسای تبلیغاتی غافل نشید. خود رو روی جاکلیدی، بطریای نوشیدنی، خودکار و … چاپ کنین و این شکلای مختلف رو هدیه بدین؛
  • بروشور: اجناس خود رو به شکل بروشور به مشتریان تون معرفی کنین؛
  • کارت پستال: در مناسبتا و روزهای خاص کارت پستالای در رابطه تهیه و واسه مشتریان تون ارسال کنین؛
  • خبرنامه: خبرنامه منتشر کنین و از این راه به طور منظم با مشتریان خود در رابطه باشین و اونا رو در جریان رویدادهای مربوط به کسب و کارتون قرار بدین؛
  • ارسال مستقیم به مشتری: بروشورها و کاتالوگای خود رو واسه مشتریان تون پست کنین؛
  • ارسال ایمیل تبلیغاتی گروهی: ایمیل گروهی بفرستید و خود رو به شکل هم زمان به تعداد زیادی از آدما ارسال کنین؛
  • تقویم تبلیغاتی: تقویمای تبلیغاتی داشته باشین، اطلاعات مربوط به اجناس خود رو در اون بذارین و در اختیار افراد قرار بدین؛
  • چشمی رو دستِ کم نگیرید: مثلا از بالنا و عروسکای بادی تبلیغاتی در مقابل مغازه خود استفاده کنین؛
  • گچ نوشته ها: از گچ نوشته های تبلیغاتی استفاده کنین. در جایایی که قابل رؤیت واسه همه باشه، با گچ یک پیام تبلیغاتی بنویسین. حتما این روزها مقابل کافی شاپا، منو یا جملات زیبای گچ نویس رو روی تختهای کوچیک دیده اید؛
  • آژانسای تبلیغاتی: واسه خود از نیروهای ماهر و متخصص در این مورد مثل آژانسای تبلیغاتی یا مؤسسهای بازاریابی کمک بگیرین، اما قبل از انتخاب مؤسسه ی دلخواه حتما در مورد صلاحیت و توانایی اون تحقیق کنین؛
  • بازیای واقعیت جانشین: این بازیا می تونن به شکل آنلاین یا در دنیای واقعی انجام شن و به یه جور با اجناس وخدمات شما در رابطه باشن، شرکت کنندگان ممکنه با دعوت از دوستان خود به این بازیا، افراد بیشتری رو با برند شما آشنا کنن.
  • ایمیل اتوماتیک: ایمیلای اتوماتیک هم می تونن مفید باشن. هنگامی که مشتری در مغازه اینترنتی شما سبد خرید خود رو بی پایانی سازی خرید آزاد می کنه از راه ایمیل اتوماتیک اونا رو مطلع کنین؛
  • آگهی بازرگانی: در رسانه های جمعی آگهی تبلیغاتی و بازرگانی پخش کنین. تلویزیون و رادیو محل مناسبی واسه پخش شماس. این می تونن قبل از برنامه های پرطرفدار پخش شن؛
  • تبلیغ در روزنامه و مجلات: اجناس و خدمات خود رو در روزنامه ها یا مجله هایی که به شکل دوره ای چاپ می شن، تبلیغ کنین. با این روش می تونین گروه خاصی از مخاطبان رو مورد هدف قرار بدین.
  • سایت خود رو راه اندازی کنین: حتی سنتی ترین کسب وکارها هم می تونن از امتیازات ایجاد یک سایت اینترنتی بهره ببرن؛ پس یک سایت اینترنتی راه اندازی کنین و دقت کنین که انتخاب نام مناسب واسه سایت خیلی مهم و تأثیرگذاره؛
  • بنرهای تبلیغاتی اینترنتی: اینترنتی در جذب مشتری اثر زیادی داره. در سایتای پربازدیدِ مربوط به کسب وکارتان بنر تبلیغاتی قرار بدین. می تونین در این بنرها سؤال آسون ای مطرح کنین و به کسائی که جواب درست رو ارسال می کنن تخفیف یا جایزه بدین؛
  • پخش ویدئو در شبکه های اجتماعی: ویدئوی جذابی از اجناس و خدمات خود در شبکه های اجتماعی منتشر کنین. با این کار می تونین در زمان کوتاهی مخاطبان زیادی جذب کنین؛
  • ویدئوهای مربوط به تجربه های خوب مشتریان: از مشتریان خود بخواهید از تجربه های خوب خود در مورد اجناس شما ویدئو تهیه کنن، بعد اونا رو در صفحات اجتماعی کسب وکار خود به اشتراک بذارین؛
  • پیام صوتی: واسه برند خود موسیقی یا پیام صوتی تأثیرگذار و ویژه ای انتخاب کنین و در خود از اون استفاده کنین؛
  • کد QR: روی اجناس خود کد QR بزنین. با این کار مشتریان می تونن با اسکن این کدها از روی محصول خیلی آسون به سایت یا صفحه خرید محصول وارد شن؛
  • محیطی رو فراموش نکنین: در جایای مختلف بیلبوردهای تبلیغاتی نصب کنین و در دیدرس عموم قرار بگیرین؛
  • قرار دادن روی ماشینها: در پارکینگای پرتردد برگهای تبلیغاتی رو روی شیشه ی جلوی اتومبیلا قرار بدین؛
  • بازاریابی نامحسوس بکنین: واسه این کار می تونین افرادی رو استخدام کنین که در بین مردم و در اجتماعات درباره اجناس شما صحبت کنن.
  • ارسال به شکل پیام صوتی: تخفیفای ویژه و خود رو به شکل پیام صوتی به آگاهی مشتریان برسونین. واسه اینکه این روش به بهترین روش صورت بگیره بهتره قرائت متن رو به یک فرد صداپیشه بسپارید؛
  • استفاده از دیدگاه های مثبت مشتریان در : از مشتریانی که از اجناس شما رضایت دارن بخواهید در مورد اون محصول صحبت کنن و از این صحبتا در خود استفاده کنین.
  • آدمکای تبلیغاتی: آدمکای تبلیغاتی استخدام کنین. آدمکایی با پوشش جالب که تابلوی تبلیغاتی برند شما رو در دست دارن می تونن در جایای عمومی و پرتردد به تبلیغ اجناس شما بدن.
  • شبکه های اجتماعی: قدرت انکارناپذیر شبکه های اجتماعی رو به کار بگیرین و با مشتریان خود در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، تلگرام و … در رابطه باشین.
  • استیکرها: چسباندن استیکرهای تبلیغاتی روی سپر خودروها یا در ورودی خونها و … یه جور بازاریابی چریکی به حساب میاد که بیشتر تأثیرگذارند.
  • تیشرتای تبلیغاتی: تیشرتای تبلیغاتی تهیه کنین به این صورت که لوگوی شرکت خود رو روی تیشرت چاپ کنین تا کارمندان تون با پوشیدن این لباسا، هر جا که می رن شرکت شما رو تبلیغ کنن.
  • تشکر از مشتری: واسه هر خرید از راه پست الکترونیک، تماس تلفنی و … از مشتریان تون تشکر و تشکر کنین.
این مطلب مشابه را هم بخوانید :   واسه پیشرفت در زندگی چیکار باید کرد؟ 

ایدهایی واسه

روش زیرکانه ایه که اگه به درستی اجرا شه می تونه احساس مثبتی نسبت به اجناس شما در مشتری بسازه.

  • مصاحبه با مطبوعات: در مورد محصول خود با مطبوعات محلی مصاحبه کنین؛
  • ارائه خدمات رایگان: به مدیران سازمانا خدمات یا کالای رایگان ارائه کنین؛
  • بازدیدهای علم آموزی: اجازه بدین از کسب وکارتان بازدید شه. می تونین تورهای علم آموزی رو واسه بازدید از اجناس خود دعوت کنین و نمونه هایی از اجناس تون رو به اونا هدیه بدین. بچه ها در مورد کسب وکار و اجناس شما با والدین شون صحبت می کنن و محصول شما به وسیله اونا تبلیغ میشه؛
  • برنامه های رادیویی و تلویزیونی: راجبه کالا و خدمات خود در رسانه ها صحبت کنین. بهتره که محتوای صحبتای خود رو در رسانه های عمومی در سایت، وبلاگ و شبکه های اجتماعی قرار بدین؛
  • دموی اجناس و خدمات: جنسای خود رو درمعرض نمایش قرار بدین. در نمایشگاها و رویدادهای مختلف شرکت کنین و اجناس و خدمات شرکت تون رو به نمایش بذارین؛
  • شرکت در امور خیریه: بخشی از درآمد کسب وکارتان رو صرف امور خیریه کنین. به شکل داوطلبانه در انجمنای خیریه عضو شید یا اجناس و خدمات خود رو به شکل رایگان در اختیار این مؤسسات بذارین؛
  • حضور در رویدادها و مناسبتای مهم: در مناسبتای مهم حضور داشته باشین تا با جمع بیشتری از آدما رابطه برقرار کنین و وفاداری اونا رو جلب کنین؛
  • پشتیبانی پولی از رویدادها: پشتیبانی پولی بعضی برنامه ها رو برعهده بگیرین، برنامه هایی که مشتریان فعلی یا احتمالی شما از اونا واسه یادگیری، رشد و رفت و اومد با بقیه استفاده می کنن. این برنامه ها فرصتای خوبی واسه تبلیغ کار و کاسبی شمان؛
  • بزرگداشت مناسبتای درون سازمانی: واسه مناسبتای مربوط به کسب وکار مثل سالروز افتتاح کسب وکارتان جشن عمومی بگیرین و مشتریان موردعلاقه تون رو به این جشن دعوت کنین و در صورت امکان مقدمه حضور شخصیتای ورزشی یا سینمایی رو فراهم کنین؛
  • برگزاری همایشا: برگزاری سمینارها و کارگاهای در رابطه، ایده ی خوبی واسه آشنایی مشتریان پنهون با کسب وکار شماس؛
  • نوشتن کتاب و مقاله: پخش کتاب یا مقاله در بخشای مربوط به کسب وکارتان به مقبولیت شما خواهد اضافه کرد؛
  • نمایشگاه تجاری برگزار کنین: نمایشگاه تجاری و بقیه رویدادهای مثل فرصت خیلی خوبی واسه شناسایی و ملاقات با مشتریان بالقوهه. معمولا شرکت در این نمایشگاهها فقط واسه نمایندگان تجاری و مطبوعات آزاده. می تونین روی کارتهای ویزیت بازدیدکنندگان، اطلاعات و جزئیات مهم راجبه این افراد رو واسه تماسهای بعدی یادداشت کنین.
  • وبلاگ: وبلاگ بسازین و در اون مطالب مربوط به کسب وکار و اجناس خود رو قرار بدین؛
  • امضای پستای الکترونیکی: نام سایت یا کار و کاسبی خود رو در امضای الکترونیکی خود اضافه کنین، اینطوری با هر ایمیل، شما برند خود رو تبلیغ می کنین؛
  • ارسال مطلب در مجلات آنلاین: در وبلاگای مربوط به محصول تون دیدگاه ارسال کنین. ارسال نظر و مطلب در وبلاگایی که مربوط به کسب وکار شمان باعث معرفی محصول شما میشه؛
  • ایجاد پادکست صوتی و تصویری: در سایت خود فایلای صوتی و ویدئویی جذاب و البته در رابطه قرار بدین. ویدئویی و صوتی روشای منحصربه فرد و جذابی واسه افزایش حضور شما در فضای مجازی هستن؛
  • ارسال نظر در صفحات و انجمنها: مطالب مربوط به کار و کاسبی خود رو در اینترنت پخش بدین. ارسال نظر و دیدگاه درست و موثر درباره مطالب موجود، می تونه در جذب افراد اثر داشته باشه.
  • رویدادهای اینترنتی رو میزبانی یا پشتیبانی کنین: سمینارها و سخنرانیای آنلاین فرصت خوبی واسه معرفی و تبلیغ شما در بازار رقابته؛
  • همایش سازمانی: با اعضای سازمان خود جلسات دورهمی برگزار کنین و نزدیکان و اعضای خونواده ی کارمندان تون رو هم به این جلسات دعوت کنین؛
  • فلش ماب برگزار کنین: فلش مابا تجمعای تبلیغاتی از پیش هماهنگ شده ای هستن که طی اون افراد به شکل داوطلبانه در جایای عمومی مثل پارکا یا مراکز خرید جمع می شن و با انجام حرکات هماهنگ شده یا فعالیتای دیگر، نمایشی ظاهری و گروهی اجرا می کنن. مسلمه که احترام به اصول و قوانین جامعه شرط اصلی برگزاری اینجور تجمعاتیه. بهتره از این جلسهِ خودجوش ویدئویی تهیه کنین و در سایت خود به اشتراک بذارین؛
  • کارت تبریک: در روزها و مناسبتای خاص واسه مشتریان خود کارت پستال ارسال کنین یا از راه ایمیل به اونا پیام بدین؛
  • بازاریابی دوطرفه داشته باشین: با کسب وکارهای کوچیک از صنایع مختلف همکاری کنین. این همکاری دوطرفه باعث می شه شما با شریک تجاری تون یک بازار مشترک رو هدف قرار بدین و هزینه هم کمتر هستش. مثلا واسه بسته بندی اجناس خود با یک شرکت بسته بندی همکاری کنین؛
  • سخنرانی در روزهای مشاغل: در روزهایی که به درسای حرفه وفن اختصاص داره در مدارس آسون، راهنمایی و دبیرستان به شکل داوطلبانه سخنرانی کنین و به معرفی کسب وکارتان بدین؛
  • دوستدار محیط زیست باشین: سعی کنین اجناس و خدماتی که ارائه میدید موافق با محیط زیست باشه. این مسئله احترام و اعتماد مشتریان تون رو جلب می کنن.

برگرفته از:printwand.com


By:

0 thoughts on “بهترین ایده های فروش که شما رو در تجارت موفق می سازه 

دیدگاهتان را بنویسید