۱. پیام تون رو شخصی کنین

در دنیای بازاریابی امروز باور به نمونه ای که واسه همه مناسب باشه، محکوم به شکسته. حتی بازاریابی متفاوت واسه گروه های هدفِ متفاوت، حتما کارساز نیس. مشتری به ایمیلا، پیشنهادها، پستای اینترنتی و کلا پیامایی که از نظر زمان و محتوا مناسب با ویژگیا و نیازای شخصی اون باشه، بهتر جواب می ده.یکی از بهترین تکنیکای بازاریابی اینه که هر مشتری رو به طور شخصی مخاطب بذارین.

۲. خریدارِ خواستهای مشتری باشین

بعضی از صاحبان کسب وکار اونقدر به شَم شون اطمینان دارن که به فکر شون چیزی که عرضه می کنن بی برو برگرد همه خواستهای مشتری رو برآورده می کنه. هیچ فکر کردین شاید پرسیدن از مشتری درباره خواسته هاش راه بهتری باشه؟! این روزا مصرف کنندگان حاضرند در ازای دریافت محتوای مناسب و هدفمند، اطلاعات شخصی سودمندی رو در اختیارتون بذارن. یکی از تکنیکای بازاریابی اینه که سوالای زیر رو بپرسید:

  • کدوم ویژگی محصول یا خدمت ما واسه تون جذاب تره؟
  • کدوم یک کمترین جذابیت رو واسه تون داره؟
  • چه چیز باعث می شه از مصرف محصول ما لذت ببرین؟
  • کدوم امتیازا واسه شما مهم تر هستن؟ کدوم ویژگیا کاربردی تر هستن؟
  • دوست دارین چیجوری از اخبار و اطلاعات مربوط به بهتر شدن و ارتقاء محصول، اخبار صنعت و… خبردار شین؟

از سوال نامه ی آنلاین، ایمیل، رسانه های اجتماعی یا هر وسیله دیگری که استفاده می کنین، سعی کنین اطلاعات دقیقی جمع آوری کنین؛ این اطلاعات نقش مهمی در تهیه ی پیام مناسب واسه مشتریان تون داره.

۳. خرید بسته های پیشنهادی ویژه رو آسون کنین

کوین لیندسی (Kevin Lindsay)، کارشناس بازاریابی، باور داره «آسایش، راحتی و احساس تعلق خواسته ی هر مصرف کننده ایه. اینا همون مواردی هستن که واسه مشتری بیشترین اهمیت رو دارن.». یکی از بهترین تکنیکای بازاریابی اینست که بر مبنای اطلاعاتی که کسب کردین، بسته ای مهم از پیشنهاداتی به مشتری ارائه بدین که که متناسب با نیازای اون شخصی سازی شده و با این کار اونو خوشحال و حس راحتی و تعلق رو به اون پیشکش کنین.

اما همونطور که لیندسی می گه، کار هنوز تموم نشده. باید اطلاعات کاملی درباره صورت حساب، تحویل و پرداخت به مشتری بدین، اما اونقدر فشرده که در بین تسویه حساب قابل ارائه باشه؛ اینجاست که شما به عنوان «شماره یک» تو ذهن مشتری نقش می بندید. اینجا هدف رسیدن به فرآیندی مثل به مراحل حرید آسون و سریع آمازون موسوم به «خرید با یک کلیک» (۱-Click Ordering) است.

۴. روش بازاریابی تون رو بر مبنای تجربیات مشتریان مشخص کنین

این مطلب مشابه را هم بخوانید :   عوامل مؤثر بر سیاست تقسیم سود بورس اوراق بهادار

الان مشتریان بر مبنای طیف زیادی از الگوها و خط مشیا رفتار می کنن. واسه حفظ رقابت پذیری، روش بازاریابی شما باید این توانایی رو تشخیص بده و خود رو با اون همگام بسازه.

طبق نظر کارشناس بازاریابی، پیتر اشمیت (Peter Schmitt)، بهترین روش، خدمت به مشتری بر مبنای راهبردی یکپارچهه که روشای سنتیِ بازاریابیِ مستقیم و داده های مراکز رابطه با مشتریان رو با هم ترکیب کنه. این روش، از بررسی داده ها، راهبردهای بازاریابی شخصی سازی شده و تجارت الکترونیک بهره میگیره و هدفش ایجاد تعاملات بهنگام و شخصی شده با مشتری با استفاده از همه مجراهای موجوده.

پیرو گفته اشمیت، با این کار در هر نقطه تماس و در هر رابطه با مشتری، به شکلی رودررو و به شکل ای درست و اصولی از تجربیات مشتریان آگاه می شید.

۵. از وسیله های چَت واسه تشویق مشتریان به گفت وگو بهره بگیرین

یکی از بهترین تکنیکای بازاریابی استفاده از اپلیکیشنای چت و گفت وگوه. کسب وکارها با استفاده از اپلیکیشنای چت و گفت وگو که روز به روز بر محبوبیت شون افزوده می شه، رابطه خود رو با مشتریان شون محکم تر می کنن.

تحقیقات مؤسسه ی تحقیقات بازار فارستر (Forrester Research) نشون می ده مشتریان ترجیح میدن موقع خرید، یک شخص واقعی به سوالای شون جواب بده، نه یک ماشین یا برنامه پاسخگوی خودکار. مشتریان به وسیله ها و امکاناتی مثل اَپلیکیشنای پیام رسان علاقه دارن، چون نه تنها کار با اونا آسونه بلکه امکان ایجاد ارتباطی دو طرفه مثل مکالمات تلفنی رو فراهم می کنن. این وسیله ها به دلیل امکان پاسخگویی سریع به سوالای مشتریان، امکان گفت وگو با مشتریان بیشتری رو فراهم می کنن.

۶. کارکنان باید به درگیر کردن مشتری با کسب وکار باور داشته باشن

بی تعهدِ همه کارکنان به تشویق مشتریان به درگیری و رفت و امد پویا با کسب وکار، تضمینی واسه ارتقاء کیفیت خدمات وجود نداره. سالی لی (Sally Lee) یکی از از همکاران آباکو (Aabaco)، از زیرمجموعهای یاهو، در این باره به رفتار کارکنان اَپل در مغازه هاش اشاره می کنه. پس از ورود به یکی ار مغازه های اَپل، با کارکنانی رو به رو می شید که جدای از نگاه و حس پر از اطمینان شون، با انرژی و نگاه شون، تجلی بخش بزرگی و ارزش برند اَپل هستن و بی درنگ باب گفت وگو رو با شما باز می کنن و تجربه ای خوب رو واسه تون به ارمغان میارن.

مشتریان از اینکه کسب وکارها با اونا رابطه برقرار و اونا رو به درگیری و مشارکت بیشتر دعوت کنن، حس خوبی پیدا می کنن. پس یکی از بهترین تکنیکای بازاریابی اینه که شما تجربیاتی ایجاد کنین که درگیری و رفت و امد مشتریان رو افزایش بدن و باعث وفاداری همیشگی اونا شن.

.com


By:

0 thoughts on “بهترین تکنیکای بازاریابی واسه حفظ مشتری 

دیدگاهتان را بنویسید