یه نویسنده معروف می نویسه «روز شنبه سر به سر کسی نذارین ، روز بدیه.» بیشتر ما به طور حتم این حس رو تجربه کردیم و برامون خیلی آشنا هستش، این طور نیس؟ در این مطلب ۶ ترفند افراد موفق واسه شروع یه روز شنبه پرانرژی رو میگیم

شنبه سخت ترین روز هفته س. شنبه مهمترین روز هفته س؛ به خاطر این که چند روزی از محیط کار دور بودین و حالا باید تموم کارای خود رو واسه کل هفته آماده کنین.

از اونجایی که فاصله طولانی تری بین پنجشنبه تا شنبه هست، کارمندان در این فاصله از آخر هفته بدون استرس خود حال می کنن و از این که روز شنبه میخوان به محل کار خود برگردن، احساس ناراحتی می کنن.

استرس

البته این طبیعیه که فرد پس از استراحت آخر هفته حالا به خاطر برگشتن به روال یکنواخت و خسته کننده کاری احساس ناراحتی و دلتنگی کنه. به نظر می رسه تموم کارآفرینان علاقمند بدونن که چیجوری می تونن خیلی زود به موفقیت برسن. اما شروع هیچ روزی از هفته مثل شروع روز شنبه نیس.

و اما ۶ روشی که افراد موفق به کار می گیرن تا روزای شنبه رو سرحال تر و پرانرژی تر شروع کنن:

سرفصل محتوا

    • ۱- زوتر از خواب بیدار شید
    • ۲- با ورزش شروع کنین
    • ورزش

  • ۳- سوخت بدن خود رو تامین کنین؛ غذا انرژیه
  • ۴- تا رسیدن به محل کار خود ایمیل هاتون رو چک نکنین
  • ۵- هیچوقت در روز شنبه تصمیمات مهم نگیرید
  • ۶- خُرد خُرد کار کنین

۱- زوتر از خواب بیدار شید

وقتی زودتر از خواب بیدار میشین، مطمئنین که وقت کافی واسه انجام تموم کاراتون رو دارین و از زمانبندی که واسه وظایف خود مشخص کردین، عقب نمی افتید. هم اینکه وقت دارین تا به کارای شخصی تون برسین قبل از اون که بخواین به سراغ مسائل کاری برید.

۲- با ورزش شروع کنین

وقتی می خواین صبح شنبه از خواب بیدار شید، شاید ورزش آخرین چیزی باشه که بخواین انجامش بدین، اما این دقیقاً همون چیزه که بدن و ذهن شما به اون نیاز داره. اگه امکان اونو دارین تا خارج از خونه ورزش کنین، هوای تازه، لمس آفتاب و رابطه با طبیعت می تونه نیرویی دو برابر به شما ببخشد.

۳- سوخت بدن خود رو تامین کنین؛ غذا انرژیه

اول صبح سوخت بدن شما باید با غذاهای مغذی تامین شه.غذاهای سالم به بدن شما انرژی میدن و بدن و ذهن شما رو واسه روز آماده می کنن. غذاهایی رو که به عنوان صبحونه مصرف می کنین، قدرت و نیروی شما رو واسه اون روز تنظیم می کنن و تاثیر جدی روی سطح انرژی شما دارن.

صبحونه

در حالی که به نظر می رسه نون شیرین یا غلات شیرین بهترین گزینه واسه ذهن خواب آلود شما باشه، اما اون چیزی که شما واقعاً به اون نیاز دارین پروتئینه.

یه صبحونه شامل پروتئین می تونه سطح انرژی پایداری رو واسه تموم صبح شما تامین کنه و این در حالیه که صبحونهای شامل شکر و نشاسته موجب افت قند خود در اواسط صبح می گردن.

۴- تا رسیدن به محل کار خود ایمیل هاتون رو چک نکنین

۵- هیچوقت در روز شنبه تصمیمات مهم نگیرید

یه پند قدیمیه که میگه: «هیچوقت براساس احساسات موقت تصمیمات دائمی نگیرید.» این گفته در مورد روز شنبه هم می تونه رو راست باشه.

بیشتر آدما عصر جمعه احساس دلتنگی و افسردگی می کنن و با همون روحیه روز شنبه به محل کار خود می رن و پیش خودشون میگن دیگه هر چیکار کردم بسه، دیگه تحمل ندارم.

افسردگی

تجربه نشون میده که روز شنبه همون روزیه که بیشتر آدما تصمیم می گیرن شغلشون رو ترک کنن. اما ترک کردن شغلتون در روزی که احساس ناراحتی و دلتنگی دارین اصلاً ایده خوبی نیس.

۶- خُرد خُرد کار کنین

به میز کار خود نچسبید، بدن شما گه گاه نیاز به حرکت و جنبش داره تا کانال عوض کنه و اکسیژن بگیره. بلند شید به جای اون که به دوستانتون ایمیل بزنین، با اونا صحبت کنین یا دست کم وقتی مشغول صحبت تا تلفن هستین، وایسید.

منبع: shabakeh-mag.com

دسته‌ها: سئو