با اینکه بعد از منتشر کردن الگوریتم جدید خود و اصولی که در رتبه بندی سایتا به کار می بره اطلاعاتی رو منتشر می کنه اما اون قدر هوشمنده که هیچ وقت تموم فوت و فن کوزه گری اش رو معلوم نکنه و رقابت بین سایتا رو واسه کشف این جزئیات حفط کنه.
هیچ وقت نمیشه روش هدف دارای رو در خود گوگل جستجو و نکات حاضر و آماده ای رو که به وسیله خود گوگل منتشر شده گرفت. هر چیزی هم که در سایتای مربوط به و می خونید تجربی هستن و براساس یافته های شخصی نوشته شدن.
واسه کشف جزئیات و موارد مخفی که تاثیر قطعی اونا مشخص نیس آزمایش سئو رو با بعضی از عاملای اساسی انجام دادیم که در ادامه می خونین:

آزمایش سئو و بررسی تاثیر عوامل جور واجور بر اون

تاثیر اندازه تعامل کاربر روی رتبه بندی سایت
وظیفه شما در مناسب نه فقط تنظیم یه عنوان جذاب بلکه عنوانیه که کاربر رو در سایت شما موندگار کنه. اگه کاربر با کلیک روی یه عنوان جذاب وارد سایتی شه اما بدون این دست اون دست کردن از اون به صفحه یافته های جستجوی گوگل برگرده گوگل متوجه می شه. این یعنی ضعف درتعامل کاربر و سایت شما!
واسه بررسی این عامل در از اندازه برگشت یا bounce rate استفاده کردیم. در مقایسه سایتا با هم فهمیدیم که سایتایی با ضریب برگشت کم تر از ۷۶ درصد در رتبه یک تا چهارم جای می گیرن. اندازه بالا ۷۶ درصد در جایگاه پنجم و پایین تر قرار می گیرن.
مدت خیلی از وقتی که گوگل به بحث شبکه های اجتماعی و تاثیر اون در پرداخته می گذره؛ اما هنوز بسیاری تاثیر واقعی اونو در رتبه بندی یا رتبه بندی سایتا باور ندارن!
در ادامه آزمایش خود میون این دو عامل انجام دادیم تا یه بار واسه همیشه این باور رو کنار بذارین.
براساس داده ها وقتی که اندازه تعامل کاربر در فیس بوک بالا ۶ درصد باشه یا به زبون ساده تر ۴ برابر اندازه نرمال باشه CTR هم به همین اندازه زیاد می شه.
یعنی اندازه مشارکت در شبکه های اجتماعی اگه با بهینه همراه باشه حتی می تونه رتبه شما رو در گوگل جا به جا کنه. اما این مهم نیاز به زمان و مداومت داره.
سخن آخر:
توجه به بهتر شدن CTR، به کار گیری عناوین جذاب و ساختارای غیر تکراری در کنار توجه به فعالیت در شبکه های اجتماعی و مشارکت کاربر از عوامل اثبات شده در هستن. زین پس به اونا به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین.

دسته‌ها: سئو