هیچ پنهانی نیست که ترافیک تلفن همراه همچنان در حال افزایش است. طبق آمار Statista ، در سال ۲۰۱۶ ، ۶/۴۳ درصد از کل ترافیک وب سایت ها در سراسر جهان از طریق موبایل تولید شده است ، که از ۳۵٫۱ درصد در سال گذشته رشد داشته است. و نمودار زیر از گزارش استفاده از تلفن همراه comScore 2017 نشان می دهد که موبایل اکنون از استفاده دسک تاپ فراتر رفته است.

موبایل

با وجود این استفاده گسترده از دستگاه های تلفن همراه ، برخی از بازاریابان هنوز برای بهینه سازی وب سایت ها ، تبلیغات و تصاویر خود برای بهینه سازی تلفن همراه اقدام نکرده اند. در اینجا سه ​​روش برای اطمینان از آماده بودن برای مقابله با دنیای بازاریابی سنگین موبایل ۲۰۱۷ وجود دارد.

۱ Text بهینه سازی متن

برای ایجاد محتوای دوستانه برای موبایل ، ابتدا باید درک کنید که مردم چگونه مطالب را در دستگاه های تلفن همراه می خوانند. تفاوت های اساسی بین خواندن دسک تاپ و خواندن موبایل وجود دارد.

خواندن الگوهای

دو الگوی مشاهده زیر به طور کلی برای خواندن رومیزی بر اساس آزمایش های تحقیقاتی پذیرفته شده اند:

۱ ٫ مثلث طلایی الگویی را مشاهده می کند که در آن بینندگان در درجه اول گوشه سمت چپ بالای صفحه یا وب سایت موتور جستجو را مشاهده می کنند. این اصل ناشی از مطالعات ردیابی چشم است که در آن اکثر حرکت سریع چشم یک الگوی مثلثی را پوشش می دهد.

۲ ٫ “الگوی F- شکل” الگوی خواندن محبوب تر است که در آن کاربران در بالا ، چپ به راست ، پایین ، چپ به راست دوباره و سپس بیشتر به پایین نگاه می کنند. این یک شکل “F” در مطالعات ردیابی چشم است. این الگوی برای خوانندگان تلفن همراه کاربرد ندارد زیرا فضای صفحه کافی برای شایستگی چنین حرکات گسترده و عمودی و افقی وجود ندارد.

همانطور که از تصویر زیر نشان داده شده است ، کاربران ۶۸٪ از توجه خود را به مرکز و نیمی از بالای سایت همراه و ۸۶٪ کامل به دو سوم بالایی می دهند. هر چیزی در زیر این نقطه از صفحه به ندرت مشاهده می شود. با این حال ، بهترین کار برای بهینه سازی همه محتوای خود است.

بهترین راهکارهای نوشتن تلفن همراه

برای اطمینان از اینکه محتوای شما بیشترین تأثیر ممکن را دارد ، این مراحل را دنبال کنید:

۱ ٫ عنوان : عنوان شما باید کوتاه باشد تا جایی که اکثر صفحه نمایش دستگاه را نمی گیرد. CoSchedule پیشنهاد می کند که عناوین با حدود ۶ کلمه بیشترین میزان کلیک را دارند. آنالایزر سرآمد ارزش بازاریابی هیجانی همچنین سرفصل های کوتاه تر (حداکثر ۵ کلمه) را بالاترین کسب می کند. همچنین می توانید قابلیت استفاده عنوان خود را در دستگاه تلفن همراه با آنالیز تیتر CoSchedule آزمایش کنید. ما از آنالایزر در عنوان این وبلاگ با نتیجه زیر استفاده کردیم:

تیتر موبایل شما همچنین باید علاقه کاربر را به تصویر بکشد و نشان از آنچه انتظار می رود از محتوای شما داشته باشد را نشان می دهد.

۱ ٫ خلاصه : برخی از بازاریابان طرفداران بزرگی هستند که شامل خلاصه ای در بالای پست های خود هستند. این یک TLDR (“خیلی طولانی است ، را نخوانید”) در بالای محتوای شما در نظر بگیرید. همچنین می توانید یک سبک خلاصه از نوع خلاصه را در پاراگراف اول خود بگنجانید و به وضوح بیان کنید که خواننده از این قطعه چه چیزی یاد خواهد گرفت.

۲ ٫ بدن: از “chunking” استفاده کنید تا محتوای تلفن همراه خود را آسانتر مصرف کنید. chunking عمل گروه بندی مطالب مرتبط با گروه های به راحتی قابل هضم است. در زیر مثالی از آنچه که سایت های تلفن همراه بدون chunking به نظر می رسد (در سمت چپ) و با ظاهری شبیه به (در سمت راست) است.

برای تکه کردن محتوای خود از ابزارهای زیر استفاده کنید:

     

  • تصاویر
  •  

  • یک ظاهر طراحی شده (ایتالیایی ، جسورانه)
  •  

  • زیرنویس ها
  •  

  • فضای سفید
  •  

  • پاراگرافهای کوتاه
  •  

  • خلاصه

استفاده از کلمات کوتاه تر

علاوه بر این ، ممکن است بخواهید کلمات کوتاهتر و دقیق تر را در محتوای تلفن همراه خود در نظر بگیرید. با توجه به QuickSprout ، در اینجا چند کلمه ای آورده شده است که می توانید در تمام محتوای خود – نه فقط در تلفن همراه – ساده کنید. همچنین بسیاری از عبارات کلمه ای وجود دارد که می توانید آنها را ساده کنید. در اینجا لیستی از ۵۰ مورد استفاده از عبارات کلمه ای و گزینه های ساده تر آنها از نکات نوشتن روزانه آورده شده است. برنامه Hemingway ابزاری عالی برای کمک به شما در ساده کردن مطالب خود در این روش ها و موارد دیگر است.

۲ Images بهینه سازی تصاویر و فیلم ها

همانطور که در نمونه های محتوای خرد شده مشاهده کردیم ، تصاویر راهی عالی برای خواندن مطالب شما در دستگاه های تلفن همراه هستند. تصویر ، گرافیک ، الگوهای رفتاری و موارد دیگر یک پانچ بصری به محتوای شما اضافه می کندکاربران را علاقه مند نگه می دارد. اما یک ضبط وجود دارد: تصاویر شما باید برای موبایل بهینه شوند. در غیر این صورت ، آنها می توانند بیش از حد املاک و مستغلات را تصاحب کنند یا ناخوشایند شوند.

مطالعات ردیابی چشم برای تصاویر

مطالعات نشان می دهد که کاربران تلفن همراه بیشتر از آنکه به متن نگاه کنند ، به تصاویر نگاه می کنند. (توجه: KG مخفف Knowledge Graph است – نتایج موجودیت ، پانل ها و خلاصه کاروسل توسط گوگل ارائه می شود.)

این تصویر نشان می دهد که توجه کاربر به تصاویر از روی متن جلب شده است. قصد ، پرس و جو ، محتوا ، ارتباط و مکان با این اصل که چشم انسان به تصاویر جلب می شود بی ربط نیست. این می تواند خوب یا بد باشد. خوب است اگر تصاویر شما به استدلال شما بیفزایند یا نظر شما را بیان کنند ؛ اگر آنها فقط حواس پرت باشند ، بد است. برای دستیابی به بهترین نتیجه ، با ارزش ترین اطلاعات خود را مستقیماً بعد از تصویر در دستگاه های موبایل و دسک تاپ ارائه دهید.

بار و بارها و تصاویر را بارگیری کنید

زمان بار یکی از بزرگترین فاکتورهای تعیین کننده برای کاربران درگیر با مطالب شما یا جستجوی مجدد نتایج جستجو است. شما به کاربران نیاز دارید تا محتوای شما را به سرعت مشاهده کنند ، و بار آهسته بار برای این دلیل مضر است. در اینجا چند نکته برای اطمینان از بارگذاری سریع تصاویر شما آورده شده است:

     

  • استفاده از فشرده سازی : فشرده سازی به شما امکان می دهد تا پرونده های بزرگ خود را کوچکتر کنید بدون اینکه ظاهر را به خطر بیاندازید. ابزاری مانند TinyJPG برای اطمینان از این امر به درستی انجام شده است.
  •  

  • ابزارهای تغییر اندازه واکنش پذیر را امتحان کنید: بعدا در مورد پاسخگویی سایت بیشتر صحبت خواهیم کرد ، اما اگر تصاویر پاسخگو در لیست شما قرار داشته باشند ، ابزاری مانند lyDisplay می توانند کمک کنند.
  •  

  • ایجاد تصاویر از قبل بهینه شده : ابزارهای زیادی در دسترس هستند که تصاویر از قبل بهینه شده برای ایمیل ، رسانه های اجتماعی ، وب سایت ها و موارد دیگر ایجاد می کنند. برای شروع ابزاری مانند Canva را امتحان کنید.

ممکن است یک ایده ساده به نظر برسد ، اما همیشه باید محتوای خود (از جمله تصاویر) را از طریق یک فرآیند پیش نمایش اجرا کنید. از دستگاه تلفن همراه خود برای بررسی و دیدن فضای سفید کافی برای خواندن مطالب استفاده کنید. سعی کنید خود را بعنوان کاربر نهایی تصور کنید. آیا می خواهید بیشتر مطالب و تصاویر موجود در صفحه را بخوانید و مشاهده کنید؟ آیا تصاویر هدف مشخصی دارند؟

بهینه سازی فیلم ها

در سال گذشته ۳۵٪ از کاربران تلفن همراه نسبت به سال گذشته فیلم های بیشتری را تماشا کردند. و ۳۶٪ گفتند که آنها روزانه پنج دقیقه یا بیشتر تماشا می کنند. اگر می خواهید کاربران تلفن همراه را به تماشای فیلم های خود ترغیب کنید ، این دو نکته را دنبال کنید.

     

  • ایجاد متن قابل خواندن: ابتدا مطمئن شوید متن فیلم های شما در دستگاه های تلفن همراه قابل خواندن است. سپس ، مطمئن شوید که برای کسانی که ترجیح می دهند در مقابل تماشا بخوانند ، یک نسخه از ویدیو دارید. این همچنین به شما در افزایش ارزش سئو صفحه کمک می کند. بسیاری از کاربران فیلم را بدون صدا پخش می کنند. در حقیقت ، ۸۵٪ فیلم در فیس بوک بدون صدا پخش می شود. اطمینان حاصل کنید که ویدیوی شما بدون آن حس می شود.

     

  • بهینه سازی فناوری شما : با جاسازی سرویس های میزبانی ویدیوی شخص ثالث مانند یوتیوب یا Vimeo در سایت خود ، می توانید بیت ریز ، فشرده سازی و موارد دیگر را بهینه سازی کنید. اگر تصمیم دارید که ویدیوی خود را میزبانی کنید ، روی یک ابزار پولی مانند Wistia سرمایه گذاری کنید یا از HTTP Live Streaming اپل استفاده کنید.

۳ ٫ بهینه سازی طراحی

شاید فکر کرده اید که این را کنار بگذاریم. پس از همه ، تصاویر و کلماتی که طراحی را تشکیل می دهند نیستند؟ پاسخ کاملاً نیست . برای عملی کردن محتوای تلفن همراه ، باید مراحل فنی را دنبال کنید.

طراحی پاسخگو

ما قبلاً به طور خلاصه آن را ذکر کردیم ، اما واقعاً به چه معنی است؟ برخی از بازاریابان به طرز نادرست طراحی تلفن همراه را با طراحی پاسخگو برابر می کنند. اما آنها یکسان نیستند طراحی پاسخگو باید در تمام سیستم عامل ها استفاده شود. این بدان معنی است که با تغییر اندازه صفحه ، محتوای شما تغییر می کند تا درون آنها قرار بگیرد. این تصویر (از وب سایت بوستون گلوب در سیستم عامل های مختلف) را به عنوان نمونه مشاهده کنید:

ستونهای فرعی بی فایده

در دسک تاپ ، نوارهای کناری می تواند راهی عالی برای تسهیل سفر خریدار و بهبود تجربه کاربر باشد. با این حال ، در دستگاه های تلفن همراه آنها فقط یک حواس پرتی هستند. معمولاً به پایین صفحه فشار می یابد و بندرت مورد استفاده قرار می گیرد.

بنابراین ، مگر اینکه بتوانید مانند گوگل ، یک نوار کناری فانتزی ایجاد کنید ، احتمالاً بهتر است که آن را برای کاربران تلفن همراه حذف کنید. برای اطلاعات بیشتر به این وبلاگ CrazyEgg مراجعه کنید.

منوهای پیمایش و سایر عناصر موجود در وب سایت دسک تاپ شما ممکن است نیاز به همان سرنوشت داشته باشند. باز هم ، سایت خود را برای خود امتحان کنید و ببینید که چه چیزی با ارزش است – و چه چیزهایی باید برود.

صفحات موبایل شتاب (AMP)

اگرچه آنها به شدت مورد آزمایش قرار نگرفته اند یا هنوز به طور گسترده ای پذیرفته نشده اند ، اما صفحات AMP ممکن است به شما در پیشبرد منحنی بازاریابی موبایل کمک کند. این صفحات HTML از یک قالب خاص پیروی می کنند و توسط Google و مارک های شریک آن تولید شده اند. این صفحات در نتایج جستجوی کاربران تلفن همراه برای برخی از نمایش داده های مربوطه دارای اولویت هستند.

آنها بسیار سریع هستند و گوگل شرکتها را تشویق می کند تا آنها را امتحان کنند. برای دیدن نسخه ی نمایشی ، از دستگاه تلفن همراه خود استفاده کرده و در g.co/ampdemo چیزی جستجو کنید.

از آنجا که ترافیک تلفن همراه شما را به رشد خود ادامه می دهد ، وظیفه ما به عنوان بازاریابان است که از روند ارائه تجربیات عالی کاربر صرف نظر از نوع دستگاهی که ممکن است از آنها استفاده کند ، پیروی کنیم.

مهارت های خود را با یک دیپلم حرفه ای بازاریابی دیجیتال تصدیق کنید تا حرفه بازاریابی خود را به ارتفاعات جدید برسانید ، و در مورد آنچه باعث می شود بازاریابی موبایل بسیار قدرتمند باشد اطلاعات کسب کنید.

دیجیتال

از دست ندهید – قبل از ثبت نام در تاریخ ۲۸ ژوئیه ثبت نام کنید و یک دوره کوتاه رایگان در رسانه های اجتماعی پیشرفته دریافت خواهید کرد.

<