فناوری

معرفی ب ام و M2 Competition؛ میراث دار ۲۰۰۲ افسانه ای



در آخر پس از مدتا انتظار و شایعات فراوون ب ام و از کوپه M2 Competition که نسخه بهتر شده M2 حساب می شه رونمایی کرد. تغییرات انجام شده در بخش ظاهری خیلی گسترده نیستن.

قابای جدید و آیرودینامیک آینهای جانبی، سر اگزوزای دوبل کرومی مشکی رنگ با توانایی باز و بسته شدن دریچه ها با در نظر گرفتن حالت رانندگی انتخاب شده، رینگا آلیاژی جدید با اندازه ۱۹ اینچ، گرافیک جدید چراغا و ورودیای هوای بزرگتر به خاطر آسون کردن امر خنک کنندگی پیشرانه خودرو از جمله این تغییرات ان.

در داخل کابین اصلی ترین تغییرات اضافه شدن دکمه های M1 و M2 روی فرمانه. دقیقاً مشابه اون چیزی که در خودروی M4 Competition شاهدش بودیم این دو دکمه به راننده این امکان رو میدن تا تنظیمات رانندگی خود رو ذخیره کرده و در مواقع دلخواه به اونا دسترسی داشته باشن.

صندلی M اسپرت جدید که در رنگای آبی و نارنجی قابل سفارش هستن، در کنار دکمه استارتر قرمز رنگ، کمربندای مخصوص، تریم فیبر کربن روی داشبورد و پشت آمپر مشکی رنگ از دیگر تغییرات این بخش M2 competition هستن.

از نظر امکانات ایمنی و رفاهی هم کوپه جدید ب ام و تغییراتی به خود دیده که از جمله اون میشه به سنسورای پارکینگ، سیستم پیشگیری از تصادف با ترمز خودکار، اخطار تغییر لاین حرکت و سامانه نویگشین اشاره داشت. توانایی دیگری هم هست که اندازه بیشترین حد سرعت مجاز رو در هر بخش راه نشون میده؛ اما این مورد ً در اینجور خودرویی الکی س!

تغییرات بزرگ تر اما در زیر کاپوت قرار دارن؛ جایی که پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی جدید قرار گرفته و ۴۰ اسب بخار نیروی بیشتر تولید می کنه.

این پیشرانه حالا ۴۰۵ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کنه که در حالت استاندارد به وسیله یه گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخا انتقال پیدا میکنه و این خودرو رو قادر می سازه تا در عرض ۴٫۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسه.

البته خریداران در صورت تمایل می تونن یه گیربکس هفت سرعتهٔ خودکار دو کلاچه سفارش بدن تا اینطوری شتاب خودرو به ۴ ثانیه کم بشه.

هر دو زمان گفته شده به اندازه ۰٫۱ ثانیه از مدل عادی M2 بهتر هستن. واسه توقف این حجم از قدرت، دیسکای بزرگتری به قطر ۴۰ سانتی متر با کالیپر شش پیستونه و ۳۸ سانتی متر با کالیپر چهار پیستونه به ترتیب در جلو و عقب  استفاده کرده شدن.

طبق روال همیشگی این شرکت، بطور استاندارد بیشترین حد سرعت M2 Competition روی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده اما با سفارش پکیج M Driver این مقدار به ۲۸۰ کیلومتر در ساعت افزایش پیدا می کنه.

این وسط ب ام و با قرار دادن سیستم خنک کننده مشابه نمونه استفاده شده در مدل M4 Competition و هم اینکه یه عدد رادیاتور مرکزی، دو رادیاتور جانبی و یه خنک کننده روغن اضافه در M2 Competition خوب به استقبال پیشرانه قوی تر این خودرو رفته.

این کوپه هیجان انگیز آلمانی از استرس بار فیبرکربنی سود می بره که در کنار وزن ناچیزش، به گفته ب ام و، قراره هندلینگ خودرو رو بهتر کنه. سیستم فرمون الکترومکانیکی پیشرفت یافته در کنار دیفرانسیل فعال مخصوص M هم کاملً در خدمت راننده هستن.

از دیگر تغییرات شاسی خودرو میشه به سیستم تعلیق بازنگری شده و بازوهای کنترل آلومینیومی فورج کاری شده اشاره کرد. این خودرو از تابستون امسال جانشین نسخه قبلی M2 در خط تولید ب ام و می شه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *