لطفا به این مطلب رای بدین

[رای ها: ۱۰ امتیاز: ۴٫۷]

دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات در فیسبوک

همونطور که می دونین فیسبوک پدیده ای جدید نیس و امروز هر کارآفرین و مدیر کار و کاسبی ای که در هر نوع تجارتی هست میدونه که باید واسه  و تبلیغات در فیسبوک برنامه داشته باشه.

از زمان حضور فیسبوک در میدون تبلیغات اینترنتی ، تغییرات بسیاری ایجاد شده. حالا بزرگترین شبکه اجتمایی جهان به شکلی عمل میکنه که ۱۰ سال پیش حتی تصورش هم نشدنی بود.

امکاناتی چون ویدیوهای ۳۶۰ درجه، فروش اجناس از راه بات و منبع خبری نمونه هایی از دستآوردای عجیب فیسبوکه. این شبکه اجتمایی به صورت روزانه ۱٫۸ میلیارد کاربر فعال داره. این رقم ۵ برابر جمعیت آمریکا و ۱۵ درصد از جمعییت کل دنیاس! اما فقط تعداد افراد فعال به تنهایی دلیل موفقییت این رسانه در مورد تبلیغات نیس بلکه عامل تعیین کننده دیگه، اندازه توجهیه که فیسبوک جلب میکنه بدین صورت که به طور میانگین هر کاربر روزانه ۵۰ دقیقه در فیسبوک فعالییت میکنه که این آمار خود نشون دهنده اهمیت فیسبوک در زندگی کاربرانشه.

 

در مقالت قبلی آموزش دیجیتال مارکتینگ نکاتی رو درباره تبلیغات در توییتر ، تبلیغات در لینکدین و همینطور اینستاگرام گفتیم ، در این مقاله هم با ویرلن همراه باشین ولی قبل از شروع یه نکته رو یادتون نره:

دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات در فیسبوک به تعهد دراز مدت شما نیاز داره.

اما مطمئن باشه که این تعهد در آگاهی و تقضای بیشتر مخاطبان جبران میشه.

 

ساخت صفحه تبلیغاتی در فیسبوک

صفحه های تبلیغاتی فیسبوک مانند پروفایلای شخصی افراد هستن؛

فرقش اینه که در صفحات مارکتینگ اطلاعات خاص و دقیقی درباره یه تجارت و یا برند باید در اختیار مخاطب قرار بگیره. از پروفایل شخصی خود واسه تبلیغات استفاده نکنین چون همیشه احتمال بسته شدن این صفحه، بوسیله تیم فیسبوک هست. طبق قوانین این شبکه اجتمایی، شما حق به کار گیری صفحه شخصی خود واسه تبلیغات رو ندارین. واسه شروع در انتخاب اسم صفحه مارکتینگ بسیار دقت کنین. (هرچند در بیشتر مواقع می تونین این اسم رو تغییر بدید.)

واسه نظارت بر این صفحه شما باید از صفحه و پروفایل شخصی خود استفاده کنین البته اطلاعات شخصی شما در صفحه تبلیغاتی نشون داده نمی شن.

انتخاب عکس پروفایل  

به کار گیری آرم و لوگو برند یا علامت تجاری میتونه بسایر اثر داشته باشه چون وقتی که کاربر در قسمت نیوزفید از شما خبری دریافت میکنه عکس پروفایل شما در کنار اون نشون داده میشه. معمولا یه عکس ۱۸۰ در ۱۸۰ پیکسل مناسب هستش. واسه قسمت کاور فوتو (عکس مستطیلی شکل و عمودی در بالای صفحه) هم باید بسیار بادقت عمل کنین. عکسی با پیکسلای ۳۱۵ در ۸۵۱ مناسب هستش. اظافه کردن جمله ای که معرف برند است و یا لینک سایت واسه صفحه های تبلیغاتی روند رو سریعتر میکنه. معمولا انتخاب طرحی انتزایی و یا عکس محصول و یا برند پشت زمینه، اتنخابای بهتری هستن تا عکس یزرگ شده لوگو و یا آرم.

تبلیغات فیسبوک

معرفی خلاصه برند

مثل همه مدلای دیجیتال مارکتینگ بحث تولید محتوا اینجا هم اهمیت خیلی بالایی داره . اینجا شما در ۱۵۰ حرف باید بتونین برند خود رو به بهترین راه معرفی کنین. این معرفی هم در صفحه شما و هم در یافته های جستجو نمایانگر میشه. در ادامه می تونین شماره های تماس، ادرسای ایمیل و بک لینک سایت رو اضافه کنین.

آخرین قدم در این مرحله انتخاب اسم کاربری و یا همون یوزر نیمه. اسم کاربری شما در URL نشون داده میشه و به مخاطبان امکان پیدا کردن سریعتر یه صفحه رو می ده. شما می تونین تا ۵۰ حرف واسه اسم کاربری خود استفاده کنین. واسه گرفتن ایده های جدید می تونین به اسمای کاربری برندای معتبر مراجعه کنین.

 گزینه CTA رو اضافه کنین

این وسیله از دسامبر سال ۲۰۱۴ به کاربران فیسبوک معرفی شد و از همون لحظه تا کنون به شکل عجیبی مورد توجه بازاریابان اینترنتی در فیسبوک قرار گرفت. CTA (call-to-action-button)رو که میشه دکمه شروع فعالیت ترجمه کرد، در بالای کاور فوتو گزینه ؛ اضافه کردن یه دکمه رو انتخاب کنین. در این حالت می تونین از چندین گزینه متفاوت مانند سرویسای رزواسیون، ایجاد تماس، سفارش، دانلود یه برنامه و صدا گزینه کارامد دیگه بهره ببرین.بهره ببرین.

مراحل دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات در فیسبوک

 

ترفندی ساده ولی بسیار موثر واسه دسترسی هرچه سریعتر شما به صفحه تجارتتان، اضافه کردن شورتکات این صفحه به قسمت نیوزفید صفحه شخصی تونه.

 

تعیین مسئولیتا

حالا که مراحل ابتدایی طی شدن، نوبت تایین نقشای مسئولین صفحه س. فیسبوک با آگاهی کامل به این نیاز چندین نقش متفاوت رو در اختیار شما میگذاره. کافیه در نوار سمت چپ صفحه کلیک کنین، وقتی که گزینه همکار و یا collaborator نمایان شد می تونین از بین گزینه های زیر گزینه مورد نظر رو انتخاب کنین:

ادمین: ادمینا توانایی ایجد تغییرات در همه جنبه های یه صفحه تبلیغاتی رو در اختیار دارن؛ من جمله درج و حذف مطالب، ایجاد تبلیغات و البته تایین مسئولیتا. به طور خلاصه بخش فعالیت یه ادمین به اندازه خالق اون صفحه س پس با دقت انتخاب کنین!

ویرایشگر یا ادیتور : اختیارات ویراستارا هم مانند ادمین هاس با یه اختلاف بزرگ: ویراستارا توانایی تعیین مسئولیتا رو ندارن.

واسطه یا moderator: این افراد میتونن پیاما رو بفرستن، به نظرات جواب بدن و یا اونا رو حذف کنن ولی اونا نمتوانند مطلبی در صفحه درج کنن.

تبلیغ کننده یا advertiser: همونطور که از اسم اون هم میشه حدس زد، یه تبلیغ کننده فقط میتونه به خلق تبلیغات بپردازه.

تحلیل گر یا anslyst: یه تحلیلگر اصلا توانایی درج مطالب رو نداره با اینکه اونا میتونن واسه یه مطلب خاص، به صورت یه ادمین بر اون نظارت و فعالیت کنن.

روش دیجیتال مارکتینگ در فیسبوک

 

صفحه تبلیغاتی خود در فیسبوک رو رسمی کنین

همونطور که در مطالب دیگه با موضوع تبلیغات در شبکه های اجتمایی گفتیم؛ یه صفحه رسمی به تنهایی یه تبلیغ قوی واسه برند شما هستش. پس تلاش کنین صفحه های تقلبی یا فیک رو شناسایی و به تیم فیسبوک گزارش بدید.

صفحه رسمی فیسبوک

واسه مارکتینگ در فیسبوک روش های هدف دار زیادی رو میشه استفاده کرد؛ اما روش هدف دار که ما اینجا تاکید میکنیم روش هدف دار inbound هستش. قبل از شروع شاید لازم باشه با مفهموم روش هدف دار inbound بیشتر آشنا شیم. این روند به معنی رابطه هرچه بیشتر با مخاطبانتانه، به صورتی که به درک بهتر اهداف مشتری و حل سریع چالشا منجر می شه. یکی از بهترین و سادهترین ترفندا واسه این روش هدف دار حضور فعال و شبانه روزی شما در فیسبوکه. حالا خوبیش اینه فیسبوک آماده پذیرایی از مشتریان شماس و بهترین وسیله رو واسه این در اختیارتون قرار می ده.

 

در مطالب بعدی روش های هدف دار موفق دیجیتال مارکتینگ در فیسبوک و هم اینکه تبلیغات در گوگل رو معرفی میکنیم.

 

هم اینکه پیشنهاد میکنیم مقاله آموزشی تبلیغات در تلگرام رو از دست ندین.


0 دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *