طراحی نمای ساختمان ، اجرای نمای ساختمان

 

طراحی نما ساختمان ، یکی از اصلی ترین بخش های معماری ساختمان است . در واقع طراحی نما پر از جزئیات و نکات خاص که برای بهترین و سریعترین نتیجه گیری لازم است تا تمام آنها را رعایت کنید.

طراحی نما ساختمان مسکونی ، اجرا نما ساختمان ، طراحی نما مدرن ، طراحی نما ویلا،بازسازی نما،نما مدرن و ضوابط طراحی نما تهران مباحثی است که به آن میپردازیم.

شرکت معماری دژار ، از سال ۹۲ به صورت تخصصی کار بر روی طراحی نما ساختمان مسکونی را آغاز کرد و در حال حاضر با داشتن تیمی مجرب و حرفه ای ، کار خود را در حوزه ی طراحی نما ساختمان گسترده تر کرده است.

چرا طراحی نما ساختمان مهم است ؟

شاید برای شما هم سوال باشد که چرا طراحی نما یا طراحی نما تجاری اینقدر اهمیت دارد !

در واقع نمای یک ساختمان ، تعیین کننده هویت ساختمان و افراد ساکن در آن است. برای مثالی میتوان به دو سبک طراحی نما مدرن و کلاسیک اشاره داشت که انتخاب هرکدام از آنها نشان دهنده علاقه کارفرما به سبک های معماری است.

طراحی نمای ساختمان به صورت خاص نیز باعث زیبایی منطقه می شود و باید به این نکته توجه داشت که طراحی داخلی و طراحی نما ساختمان مسکونی باید بایکدیگر تناسب داشته باشند.

طراحی نما مدرن ، نمایی منحصربفرد برای ساختمان شما

نکته مهم در این سبک طراحی نما ، حفظ زیبایی و سادگی نمای ساختمان است . نما مدرن یک سبک اروپایی است . در سبک های اروپایی در همه موارد ، حفظ سادگی است که این موضوع در طراحی نما مدرن نیز مستثنی نیست و تمرکز آن روی حفظ یکپارچگی و ایجاد نمایی مدرن برای ساختمان شماست.

استفاده از رنگ های جذاب در طراحی نما ساختمان مسکونی به سبک مدرن بسیار پر اهمیت است چرا که ضمن حفظ یکپارچگی اگر از رنگ های بی روح و یکدست استفاده کنیم باعث می شود که چشم بیننده به راحتی به آن عادت کند و نمایی کسل کننده و خارج از عرف مدرن داشته باشیم . در این مرحله است که اصول مدرنیته دست بکار شده و با استفاده از رنگ های خاص ، نما را از حالت یکنواختی خارج میکند.

اصولی که برای طراحی نما ساختمان باید رعایت شود

همان طور که میدانید اولین معماری که از ساختمان مورد توجه قرار میگیرد و در نگاه اول به آن توجه می شود نمای ساختمان است ، در نتیجه برای طراحی نما ساختمان به بهترین وجه ممکن باید اصول خاصی را در نظر گرفت که در ادامه به آنها می پردازیم.

مطلب دیگر :   خدمات راه اندازی شبکه

کیفیت مصالح به کار گرفته شده

مصالحی که برای نمای ساختمان به کار برده می شود بهتر است از کیفیت بالایی برخودار باشد تا در برابر تغییرات آب و هوایی از خود مقاومت نشان دهند هر چه کیفیت بیشتر باشد نما بیشتر عمر می کند، علاوه بر آن کیفیت مصالح می تواند هزینه طراحی نما را به گونه ی خاصی کاهش دهد.

استفاده از نورپردازی

نورپردازی از زمان کنونی آپشنی واجب برای ساختمان و میتوان آن را جزو ضوابط طراحی نما ساختمان در نظر گرفت.نورپردازی در شب جلوه خاص و ویژه به ساختمان می دهد که آن هم باید طبق اصول خاصی اجرا شود.

توجه به کاربرد ساختمان

یکی از مهمترین اصول مورد توجه درباره کاربرد ساختمان است چرا که طراحی نما ساختمان تجاری با طراحی نما مسکونی کاملا متفاوت است و همچنین نما مسکونی با طراحی نما ویلا متفاوت است .پس باید دقت کرد که نما با کاربری ساختمان همخوانی داشته باشد.برای مثال برای طراحی نما ویلا انتخاب های گسترده و شخصی تری برای طراحی نما ساختمان داریم.در این خصوص برای داشتن ویلایی خاص میتوان به طراحی نما مدرن اشاره داشت.

طراحی نما ویلا

امروزه به دلایل رایج شدن طراحی و ساخت ویلا ، طراحی نما ویلایی یکی از مهم ترین پارت های طراحی ویلا میباشد ، چرا که نمای ویلا همانند نما ساختمان مسکونی ، نشان دهنده اصالت یک ویلا می باشد.

نمای ویلایی نیز یکی از مهم ترین موارد در بحث طراحی نما است . سایت تخصصی طراحی نمای ساختمان دژار ساختمان شما را در طراحی خاص ترین نما ویلا یاری می نماید .

شرکت معماری دژار ، با تکیه بر تجربه و تیم حرفه ای خود از لحاظ طراحی ، فنی ، هنری و با شناخت کامل ضوابط و قوانین شهرداری در طراحی نما ساختمان توانسته است تا بهترین پروژه های معماری طراحی نما ساختمان مسکونی ، طراحی نما تجاری و … را ارائه دهد.

 

اینها را هم بخوانید