طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

در دنیای پر مشغله امروز بیشتر آدمایی که با اینترنت آشنایی کافی دارن بهتر می دونن به جای حضور در خیابونای شلوغ و صرف کردن زمان طولانی در ترافیک شهرای بزرگ، خریدای خود رو از داخل خونه و به صورت اینترنتی بکنن و با این کار در زمان و انرژی مصرفی خود صرفه جویی کنن. هممون بارها در وب سایتای تجارت الکترونیک یا فروشگاه های اینترنتی جور واجور گردش کردیم و بعضی وقتا از اونا کیف، کفش، لباس، وسایل ورزشی، وسایل منزل و یا شکلای جور واجور جور واجور دیگری رو خریدیم. در خیلی از وب سایتای تجارت الکترونیکی که در صنف مشترکی فعالیت می کنن، جنسای مشابهی هست، اما چه موضوعی موجب می شه که با وجود عرضه کردن جنسای مشابه ما خرید از یه سایت رو به خرید از دیگری ترجیح می دیم؟ و چه عواملی در طراحی سایت به شما کمک می کنه .

ورزش

اگه شما صاحب یه سایت فروشگاه اینترنتی هستین و به دنبال جواب این سوال می گردید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشین. در این مقاله ما می خوایم شما رو با ترفندهایی که موجب می شه مشتریان به شما اعتماد کنن و خرید از سایت شما رو به خرید از رقبای شما ترجیح بدن، آشنا کنیم. پس بیایید بدون اطلاف وقت به سراغ این نکات بریم:

نکته اول – به کاربران سایت خود کمک کنین چیزی که رو که میخوان خیلی راحت پیدا کنن:

قالبا آدمایی که خرید از فروشگاه های اینترنتی رو به خرید حضوری بهتر می دونن آدمایی هستن که وقت کافی واسه حضور پیدا کردن در فروشگاه ها و جستجو در میان انبوه جنسای موجود در اونا رو ندارن، پس اگه شما در فروشگاه اینترنتی خود امکان قرار دادن فیلترهای مختلفی واسه محدود کردن نتایجی که به کاربر نشون داده می شن از نظر نوع، اندازه، رنگ و … جفت و جور کنین، می تونین به کاربران سایت خود کمک کنین تا زمان کمتری رو واسه پیدا کردن جنسای مورد نظر خود در سایت شما صرف کنن و در واقع لطف بزرگی در جهت کمک به صرفه جویی در زمان به وسیله اونا کردین. بذارین موضوع رو به شکل یه مثال واسه شما مطرح کنم، اگه سایت شما یه سایت فروش لباس و کفش و کیفه و شما می خواین در بخش کفشا امکان فیلتر کردن اجناس رو واسه کاربران جفت و جور کنین، باید فیلترهایی مثل زنونه یا مردونه بودن، اسپرت یا مجلسی بودن، پاشنه دار یا لژ دار بودن، رنگ و … بذارین تا فرد بتونه دقیقا کفشایی رو مشاهده کنه که در همون دسته مورد نظر اون هستن. در این صورت شما می تونین رضایت مشتری رو جلب کنین و در واقع کاری کنین که مشتری بازم واسه خرید به سایت شما مراجعه کنه.(اندازه تبدیل)
نکته دوم-قرار دادن کلید برگشت به صفحه قبل در هر صفحات جور واجور:

وقتی که افراد در حال جستجو در فروشگاه اینترنتی شمان، در بعضی وقتا ممکنه موقع جستجو داخل یه گروه مشخص در اثر کنجکاوی یا در اثر یه اشتباه وارد یکی دیگه از زیر شاخه های جنسای موجود در سایت شما شن که اصلا قصد خرید هیچ کدوم از اجناس موجود در اون گروه رو ندارن. تو یه همچین موقعیتی بیشتر کاربران سر در گم می شن که چیجوری باید به گروه مورد نظر خود برگردن و اگه شما در سایت خود امکان برگشت به صفحه قبل رو در هر صفحه قرار نداده باشین، ممکنه کاربران در همین مرحله سایت شما رو ترک کنن. شما باید به خاطر پیشگیری از اینجور موضوعی در هر کدوم از صفحات سایت خود دکمه برگشت به صفحه قبل رو بذارین تا کاربران بتونن خیلی راحت به گروه اصلی و صفحه خرید مورد نظر خود برگردن. شاید بگید کاربران می تونن با به کار گیری کلید Back مرورگر به صفحه قبل برگردن، اما به این موضوع فکر کردین که ممکنه در اثر به کار گیری دکمه Back مرورگر با مشکلاتی مثل Browser Connection Failure مواجه شن و روند خرید اونا به طور کل کنسل شه؟!

مشکلات

نکته سوم-قرار دادن کادر جستجو در سایت:

نکته چهارم-به کار گیری تصاویر با کیفیت:

بنیان تجارت آنلاین کامل بر ایجاد حس اعتماد در مشتری ساخته شده، در خرید و فروشای غیر آنلاین یا حضوری افراد می تونن اجناس رو از نزدیک ببنند و اونا رو لمس کنن تا از کیفیت اونا مطمئن شن اما از اونجایی که در خریدای اینترنتی امکان دیدن و لمس کردن اجناس از نزدیک واسه افراد جفت و جور نیس، بهینه سازی تصاویر و قرار دادن تصاویر با کیفیت از جنسا در سایت می تونه در جلب اعتماد کاربران و تبدیل اونا به مشتری تاثیر به سزایی داشته باشه.
نکته پنجم-آسون کردن امکان گردش در سایت:

در وب سایتای تجارت الکترونیکی بزرگ، معمولا صدها نوع کالای جور واجور هست، اگه این جنسا در دسته بندها و گروه های منظمی طبقه بندی گردند، علی رقم تنوع بسیار بالای اجناس، رسیدن هر کدوم از اجناس واسه کاربران به طور کامل سریع و آسون میشه. یکی از راه های هدف دار بسیار کاربردی واسه ایجاد طبقه بندیا و گروه بندیای منظم تو یه سایت، به کار گیری زیر گروه ها و منوهای آبشاریه. مثلا یه سایت بزرگ می تونه گروه های متنوعی مثل لوازم الکترونیکی، اجناس بهداشتی، اجناس ورزشی و … داشته باشه و بعد واسه گروه لوازم الکترونیکی زیر گروه لوازم خونگی و زیر شاخه لوازم آشپزخانه رو ایجاد کرده و کالاهایی مثل یخچال، هم زن و چرخ گوشت رو در اون طبقه بندی کنه.
نکته ششم-اعلام موجودی و یا نبود موجودی یه کالا:

بعضی از فروشگاه های اینترنتی زمانیکه موجودی یکی از جنسای اونا در انبار که به اتمام می رسه، صفحه مربوط به اون کالا رو از سایت حذف می کنن تا وقتی که دوباره موجودی اون کالا در انبار شارژ شه و بعد دوباره اون کالا رو به سایت اضافه می کنن. این کار هم از دید سئو و هم از دید اندازه هزینه و انرژی صرف شده واسه انجام اون غیر معقوله. یه روش منطقی تر واسه آگاه کردن کاربران از اتمام موجودی یه کالا، قرار دادن آپشنی در هر کدوم از صفحات وب سایته که با به کار گیری اون موجود بودن یه کالا و یا اتمام موجودی اونو بشه به مشتری اعلام کرد.
نکته هفتم- ساده بودن روند خرید و پرداخت هزینه:

وقتی که یه مشتری تصمیم به خرید یه کالا از یه فروشگاه اینترنتی میگیره، اصلا تمایل به پیمودن یه روند خرید طولانی و کد گشایی مسائل پیچیده به خاطر پیدا کردن گزینه خرید و پرداخت وجه نداره. اگه این روند بیش حد زمان بر و پیچیده باشه ممکنه مشتری به طور کل از خرید منصرف شده و سایت رو ترک کنن و یا به فروشگاه اینترنتی دیگری مراجعه کنه. اگه شما یه فروشگاه اینترنتی دارین، به شما پیشنهاد می کنم که مرحله خرید و پرداخت وجه رو واسه کاربران تا حد امکان ساده و قابل رسیدن کنین و وقتی که کاربران وارد مرحله خرید و پرداخت می شن اصلا با پرسیدن سوالات بیخود و مجبور کردن کاربر به پر کردن فرمای غیر لازم وقت اونا رو تلف نکنین و بذارین کاربران خیلی سریع کار مورد توجه خودشون رو بکنن.
نکته هشتم-استفاده اصول سئو در سایت:

اگه یه سایت فروشگاهی بسیار بزرگ و یوزر فرندلی باشه و شکلای جور واجور متنوعی از جنسای بسیار با کیفیت و با قیمت به طور کامل منطقی در اون وجود داشته باشه و همه نکات گفته شده در این مقاله رو هم در اون به درستی بکار گرفته باشن، اما سایت واسه موتورهای جستجوگر بهینه نشده باشه، شکست اون حتمیه. بهینه سازی سایت واسه موتورهای جستجوگر باعث میشه که یه سایت رویت پذیری خیلی بالایی پیدا کنه و یا یعنی در برابر دید کاربران قرار بگیره و احتمال مراجعه کاربران به اون زیاد شه و این همون چیزیه که یه سایت تجارت الکترونیک به اون نیاز داره. اگه شما صاحب یه سایت فروشگاه اینترنتی هستین و می خواین ترافیک سایت شما زیاد شه باید حتما و حتما ترفندهای سئو رو در سایت خود به کار بگیرین پس از سئو سایت فروشگاهی غافل نشید و اگه با سئو آشنایی کافی ندارین می تونین واسه این کار از یه متخصص سئو کمک بگیرین.

قیمت