دیجیتال مارکتینگ و سئو

سئو وب سایت چه ارتباطی با گوگل ترند دارد؟

لطفا به این مطلب رای بدین

[رای ها: ۴ امتیاز: ۵]

google trends گوگل تریند

آموزش گوگل ترن GOOGLE TRENDS

تصور کنین که یه دید کلی از چیزی که مردم در آمریکا، بریتانیا، استرالیا، هند و مخصوصا ایران جستجو می کنن داشته باشین. چه براساس سایت باشه و یا بهبود بعضی از جنبه های کار و کاسبی ، دونستن اینکه چه گرایشات و تمایلاتی الان در حال رشد هستن، باحال هستش. شما واسه این اطلاعات نیاز به گوی جادویی ندارین. شما فقط به Google Trends نیاز دارین.

اما گوگل ترن Google Trends دقیقا چیه و چیجوری می تونین از اون واسه و هچنین گسترش کار و کاسبی خود استفاده کنین؟ بیایید کمی در موردش صحبت کنیم. با ویرلن همراه باشین:

 

گوگل ترن GOOGLE TRENDS چیه؟

Google Trends گوگل ترن یه سایت معتبره که به شما اجازه میده تا ریزنگاهی به چیزی که مردم در گوگل جستجو  میکنن و یا در Search Image، Google Shopping و چیزای دیگه ای به جز اینا جستجو می کنن، داشته باشین.

گوگل ترن Google Trends نمونه ای عالی از اطلاعات جستجوی Google است. البته ناشناسه (یعنی هیچکی شخصاً شناسایی نمی شه)، طبقه بندی شده (تعیین یه موضوع واسه یه جستجو) و جمع بندی (زیرو رو کردن و گشتن ها رو با هم گروه بندی می کنه). به ما اجازه میده که چیزهای مورد علاقه به یه موضوع خاص رو در سراسر جستجو، از سراسر جهان، تا جغرافیای سطح شهر ،اندازه گیری کنیم. ”

این وسیله قوی به شما امکان میده تا از “زمان شروع” چیزهای مورد علاقه جستجو اطلاعات جمع آوری کنین، مثلاً از ۲۰۰۴٫

در اصل، این سایت در سال ۲۰۰۶ به عنوان Google Insights for Search راه اندازی شد که در سال ۲۰۱۲ با Google Trends ترکیب شد.

در شروع گوگل ،بیشتر اطلاعات رو به روز نمی کرد. مثلا، از نوامبر ۲۰۰۶ تا مارچ ۲۰۰۷ داده های جدیدی نبود، پس وبلاگ نویسان شروع به صحبت در مورد اون کردن، که منتهی آپدیت پایگاه داده گوگل شد. و البته تا ژوئن ۲۰۰۷ یه دوره غیرفعال بود که پس از اون گوگل به طور مرتب شروع به بروزرسانی مرتب کرد. در سال ۲۰۱۳، ترندهای جستجو رو واسه یوتیوب، تصاویر و بخش خرید گوگل اضافه کرد و در سال ۲۰۱۷، ما حالا می تونیم اطلاعات رو به لحظه ببینیم.

 

Google Trends گوگل ترن چیجوری کار می کنه؟

شماره ها در Google Trends به ترتیب در رابطه نشون داده می شن. که یعنی بالاترین درجه یه فعالیت در جستجوها به عنوان ۱۰۰ نشون داده می شن، تا جایی که ۰ به معنی هیچ گزارش داده ای موجود هستش. پس، شماره ها واقعی نیستن، یعنی تعداد کل جستجوها رو نشون نمی دن، مثلا ۱۰۰ جستجوی امروز یا ۲۶٫۵۹۸ جستجو در سال ۲۰۱۲؛ اما یه مرور کلی از فعالیت جستجوها نشون میده.

آموزش گوگل ترن

اگه می خواین درباره یه موضوع بیشتر بدونین، می تونین ببینین که چقدر علاقه به اون در طول زمان وجود داشته.

پس، اگه می خواین بدونین که در چه وقتی از سال جستجو واسه “تور استانبول” شروع شده، می تونین خیلی راحت این عبارت رو در بخش جستجو تایپ کنین و واسه اون فیلتر هم تنظیم کنین:

  1. محل سکونت: در سراسر جهان یا در ایران .
  2. زمان: تو یه ساعت گذشته، ۴ ساعت گذشته، روز گذشته، ۷ روز گذشته، ۳۰ روز گذشته، ۹۰ روز گذشته، ۱۲ ماه گذشته، ۵ سال گذشته، از ۲۰۰۴ تا کنون یا محدوده وقتی سفارشی.
  3. دسته: هنر و سرگرمی، خودروها و وسایل نقلیه، زیبایی و تناسب اندام، و چیزای دیگه ای به جز اینا
  4. خدمات: جستجوی وب، جستجوی تصویر، جستجو در اخبار، خرید گوگل، جستجوی یوتیوب.

 

به لحظه بودنِ GOOGLE TRENDS

تازگیا گوگل اعلام کرد که به لحظه بودن اطلاعاتش بهبود پیدا کرده. یعنی داده های آنی واسه چیزهای مورد علاقه جستجوی تصویر، اخبار، خرید، و یوتیوب الان واسه همه در سراسر جهان در دسترسه. این بدون معنا هستش که شما میتونین در طول یه ساعت گذشته یا بیشتر، چیزی که رو که افراد در جستجوی اون بودن کشف کنین.

گزینه آنی بودن از سال ۲۰۱۳ فقط واسه جستجوی وب در دسترس بود، اما گوگل این ویژگی رو در YouTube، News، Images و Shopping در سال ۲۰۱۶ آزمایش کرد. اما در ماه نوامبر ۲۰۱۷ همه مردم از این ویژگی باخبر شدن، که خیلی از کارشناسان سئو، نویسندگان و کارشناسان تولید محتوا و بازاریابان و مسئولان دیجیتال مارکتینگ رو بسیار خشنود کرد.

با کمک داده های به لحظه، کارشناسان می تونن ببینن که افراد الان در حال جستجوی چی هستن و چیزهای مورد علاقه در دوره آینده رو پیش بینی کنن ، که ممکنه تاثیر زیادی در خرده فروشی، اخبار، حوادث، و چیزای دیگه ای به جز اینا، داشته باشه.

 

چگونگی به کار گیری گوگل ترندز واسه سئو

روشای زیادی هست که می تونین از Google Trends استفاده کنین، مثلا واسه اهداف سئو سایت و بهبود رتبه بندی سایت شما.

بزرگترین مزیت Google Trends در تحقیقات کلید واژه س. در کنار AdWords، Trends قویترین اسلحه شما در ایجاد محتوا هستش. اگه شما صاحب یه فروشگاه اینترنتی هستین یا یه خدمت رو به فروش می رسونین، می تونین ببینین که در چه وقتی از سال در ایران مردم اجناس و خدمات تون رو جستجو می کنن و فعالیتای تبلیغات خود رو با در نظر گرفتن یافته های برنامه ریزی کنین. مثلا، شما می تونین کمپینای تبلیغات در گوگل AdWords رو واسه تورهای مسافرتی خود رو در بهار و یا تخفیف کت زمستونی در ماه اکتبر برنامه ریزی کنین.

اگه شما در صنعت محتوا هستین، می تونین ببینین که چه موضوعاتی الان رایج هستن، و شروع به نوشتن در مورد اونا کنین. مثلا در ۳۰ روز گذشته موضوع “تور رسیه” زیاد شده و انتظار میره در آینده بیشتر هم سرچ شه.

از طرف دیگه، اگه شما می خواید یه کار و کاسبی رو شروع کنین، اما مطمئن نیستین که از کدوم راه برید، Google Trends می تونه به شما در پیدا کردن اون چیزی که الان محبوبه کمک کنه.

آموزش گوگل ترن

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *