لطفا به این مطلب رای بدین

[رای ها: ۱۳ امتیاز: ۴٫۵]

سئو

ضربان قلب بهینه سازی سایت واسه موتور جستجو یا در طول سالای گذشته تغییر زیادی نکرده: شما هنوزم باید:

  • بر تولید محتوای مهم تمرکز کنین.
  • با به کار گیری در سایتای معتبر های با کیفیت بالا بسازین.

و در کنار تحقیق واسه کلمات کلیدی پربازدید، جستجوهای مناسب و با معنی رو در اولویت بذارین.

در این مقاله، شما با ۱۰ راهنمایی و تکنیکای پیشرفته سئو مواجه میشین که اگه می خواین در نظر الگوریتم همیشه در حال پیشرفت گوگل عالی باقی بمونین، باید در این تکنیکا حرفه ای شید، با ویرلن همراه باشین:

 

۱٫ نسخه موبایل سایت خود رو واسه (Mobile-First Indexing) بهینه کنین.

امیدوارم، از زمان شروع این مهاجرت گوگل که از ماه مارس شروع شد، با اون همراه بوده باشین.

از طرفی باید مراقب خیلی از سوء تفاهمات در مورد معنا و تاثیر mobile-first indexing گوگل بر رتبه بندی، باشین.

اینجا چیزی که باید در خاطر داشته باشین، براتون آورده شده :

  • mobile-first indexing بدون معنیه که اگه شما یه نسخه دسکتاپ و یه نسخه موبایل از سایتتون داشته باشین، نسخه موبایل به صورت پیش فرض زودتر ایندکس و رنک می شه. اگه هنوز واسه شما اتفاق نیافتاده، به زودی رخ میده. هیچ راهی واسه “رد کردن” اون وجود نداره.
  • حالا بهترین زمان واسه طراحی سایت ریسپانسیو است. اگه میدونید که مخاطبان شما از گوشی موبایل استفاده می کنن، وقت اون هستش که این جهش رو انجام بدین!
  • از آگهی های مزاحم استفاده نکنین. اونا کاربر پسند نیستن و حتی اگه گوگل هنوز نسبت به اونا سختگیری نکرده، ممکنه این تغییر به زودی اتفاق بیفته.
  • هنگام ، گوشی موبایل رو در نظر بگیرین (بدون قربونی کردن ارزش). این بدون معناست که از هر گونه فرمتی که بارگیری اون در دستگاه های گوشی موبایل مشکله، دوری کنین و تموم مطالب نسخه دسکتاپ تون که به رتبه بندی کمک می کنه رو حفظ کنین (سایتای موبایلی کوتاه تر، ممکنه به نظر قشنگ تر آیند، اما اونا بیشتر عالی رنک نمی شن).
  • یه سایت ریسپانسیو بسازین. اگه سایت تون هنوز به نسخه موبایل مهاجرت نکرده و به فکر ریسپانسیو کردن اون هستین، بهترین زمان واسه انجام این کار همین حالاست.

 

۲٫ سایتتون رو واسه سرعت بهتر بهینه سازی کنین.

بله، سال ۲۰۱۸ سالی بود که “سرعت صفحه سایت در موبایل” به طور رسمی یه عامل در تعیین رتبه بندی در نظر گرفته شد.

اما این موضوع واقعا چیجوری صنعت سئو رو تحت تاثیر قرار میده؟

واسه پیدا کردن جواب این سوال، تیم ما یه آزمایش، قبل و بعد از ارتقای سرعت یه صفحه، واسه درک عوامل موثر بر رتبه بندی گوگل، انجام داد.

یافته ها نشون میده که فعلاً، سرعت یه صفحه در رتبه بندی زیاد تاثیر چندانی نمی ذاره، اما سطح بهینه سازی به چه دلیل.

وسیله آمار PageSpeed Insights حالا سایتا رو براساس دو مورد زیر اندازه گیری می کنه:

  • کیفیت بهینه سازی
  • زمان لود شدن واسه کاربران واقعی

seo-tips

فعلاً، مطمئن شید که سایت شما شدیدا واسه موارد زیر بهینه سازی شده:

  • اجرای منظم بررسیای فنی سایت و رفع مشکلات.
  • پیشنهاد های گوگل واسه بهینه سازیای ممکن رو دنبال کنین. شما می تونین این پیشنهاد ها رو در وسیله PageSpeed Insights دریافت کنین.

 

۳٫ گزارش Google CrUX رو به بیشترین حد برسونین.

گزینه سنجهای کاربر واقعی (RUMs) در تاریخ ۱۲ نوامبر براساس داده های CrUX یکی از مهمترین تغییراتیه که در سال ۲۰۱۸ تماشاگر اون بودیم.

با وجود اینکه هنوز نقش کلی ای در SERPs بازی نمی کنه، من حیرت زده نمیشم اگه که گوگل به جای “داده های آزمایشگاهی” یا “lab data” بیشتر به این داده های “میدونی” یا “field data” تکیه کنه.

seo-tips

با این حال خبر خوب اینه که گزارش CrUX در دسترس عموم قرار داشته و شما می تونین تموم اطلاعات لازم رو بررسی کنین: نوع دستگاه و اتصال، زمان بارگذاری صفحه و چیزای دیگه ای به جز اینا…

تموم چیزی که شما نیاز دارین ایجاد یه پروژه در پلت فرم Google Cloudه که در اون شما به صفحه پروژه عمومی CrUX دسترسی پیدا کنین.

 

۴٫ فضای SERP بیشتری بگیرین.

صفحه اصلی گوگل طی سالای گذشته دچار تغییرات زیادی بوده، پس کی می دونه آینده فقره SERP چی می شه، مانند بسته های محلی، تبلیغات، پنلای اطلاعاتی، جعبه های جواب و چیزای دیگه ای به جز اینا.

تنها چیزی که می تونیم روی اون حساب کنیم اینه که یافته های جستجوی ارگانیک همیشه در حال تغییر هستن.

مثلا بسته هتل، تازگیا تغییر زیادی کرده، از جمله نیاز به سیستم فیلترینگ متفاوت و چهار نتیجه به جای سه:

آموزش سئو

کاری که شما باید انجام بدین اینه که:

های خاص پیاده کنین.

می دونم که اسنیپتای برجسته یا خاص واسه یه مدت طولانی وجود داشتن، اما ارزش شون کاهش نیافته.

اسنیپتای خاص هنوزم در بالای یافته های جستجو برجسته شدن (و متأسفانه هنوزم رسیدن به اونا سخته و حتی طولانی تر).

به سوالات رایج در موضوعات داغ در niche خود با به کار گیری پاراگرافای کوچیک متنی (۴۰-۶۰ کلمات – به اندازه یه اسنیپت برجسته) جواب بدید.

از الگو استفاده کنین.

  • اینجا، علاوه بر اجرای واقعی یه طرح، به گوگل برید و زیرو رو کردن و گشتن هایی که می خواین با اونا رتبه بندی شید رو، آزمایش کنین.
  • بررسی کنین که کدوم نوع SERP با این جستجوها نشون داده می شه.
  • ببینین که چه فضاهایی با محتوای شما اشغال می شن و بررسی کنین که اون محتوا چه ویژگیایی داشته.
  • هم اینکه (و شاید مهمتر از همه)، به دنبال شکافهایی باشین که محتوای شما می تونه پر کنه.

 

۵٫ به فیلما به عنوان پادشاه محتوای جدید نگاه کنین.

ویدیو، تقریباً رادیو رو نابود کرد و حالا انگار به نوشته هم به عنوان قربونی بعدی نگاه میکنه.

این یه شوخیه – لطفا از نوشتن متن دست نکشید!

با این حال، همونطور که در مقاله تاثیر تولید محتوا و ویدیو تبلیغاتی بر سئو سایت خوندیم، سال ۲۰۱۸ سالیه که از اون آموخته ایم:

  • افراد روزانه به صورت میانگین ۱ میلیارد ساعت محتوای ویدیو رو در YouTube تماشا می کنن.
  • یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگه.
  • فیلما باعث افزایش مدت زمان بازدید می شن (متوسط تماشای ویدیو یوتیوب از راه موبایل بیشتر از ۴۰ دقیقه س)
  • اونا فضای زیادی رو در SERPs اشغال می کنن. هم اینکه، طبق مطالعه STAT، تعداد چرخندهای(carousels) ویدیویی در Google SERPs تقریبا دوبرابر شده.

 

 

۶٫ لیست Google My Business خود رو به روز کنین.

گوگل در حال اضافه کردن ویژگیای جدید به Google My Business (GMB) مثل پیشرفت جستجوی محلیه.

براساس یه نظرسنجی بوسیله Moz، سیگنالای GMB شدیدا با عوامل رتبه بندی جستجوی محلی در رابطه هستن.

اجزایی مانند پستای گوگل، تصاویر، سوال و جواب گوگل و نظرات، بعضی از عوامل اصلی رتبه بندی GMB در نظر گرفته شدن.

با اینحال، تعداد معدودی شرکت واسه سیگنالای GMB بهینه سازی می کنن، پس این وقتیه که ممکنه شما رو از رقبا جلو بندازه.

اینجا چند نکته و ترفند براتون در نظر گرفته شده:

از Google posts استفاده کنین.

  • مطمئن هستم که شما در فیسبوک و توییتر مطلب منتشر می کنین. پس همین کار رو واسه Google posts هم انجام بدین.
  • یادتون باشه از calls to actionای جذاب واسه جذب خرید یا کلیک استفاده کنین.
  • سوال و پاسخای خود رو به Google Q&A اضافه کنین.
  • اینطوری، این بخش محتویات برند (branded) داره رو که با کار و کاسبی شما در رابطه هستش.
  • به طور منظم تصاویر رو در لیست GMB خود به روز کنین.
  • و یادتون باشه، حالا می تونین ویدیو هم اضافه کنین!
  • تموم دسته ها رو در لیست خود بذارین.
  • GMB دائم با دسته جدید به روز می شه.
  • اگه یه مدت وارد پروفایل خود نشدین، ممکنه از دیدن فیلدهای خالی حیرت زده شید.
  • مطمئن شید که اطلاعات پروفایل خود رو هم به طور منظم به روز می کنین.
  • بررسیا رو به بیشترین حد برسونین.
  • بررسیا همیشه عامل مهمی واسه معروفیت و اعتبار کسب و کارا بوده و تا همین چند وقت دیگه که خیلی هم دور نیست تغییری نمیکنه.
  • از هر مشتری بخواین یه نظر با ذکر خدمات خاص یا محصولی که دوستشون دارن، بنویسن و همیشه به اونا جواب بدید.

۷٫ با به کار گیری منشنای برند بدون لینک، نام تجاری خود رو بسازین.

همونطور که در مقاله  گفتیم؛ با در نظر گرفتن راهنمای کیفیت جستجوی گوگل، معروفیت یه برند در روند رتبه بندی مهم و اثر میذاره.

البته هنوز بک لینک ها واقعا مهم هستن، اما الان هم موتورهای جستجو، منشنای برند بدون لینک (یعنی معروفیت) رو هم به عنوان عوامل رتبه بندی در نظر می گیرن.

۸٫ یاد بگیرین که چیجوری از نسخه جدید کنسول جستجوی گوگل استفاده کنین.

کنسول جستجو گوگل بازم در حال اضافه کردن تعداد خیلی از ویژگیای خوبه، که اون رو به یکی از مهم ترین در بازار تبدیل کرده.

حتی اگه شما وسایل دیگه رو بهتر می دونین، این وسیله ارزش یه نگاه رو داره.

۹٫ اجناس خود رو در آمازون لیست کنین (به خصوص اگه شما یه B2C هستین)

می دونستین که ۵۶ درصد از مردم جهان واسه خرید اول به آمازون می رن؟

آمازون از پایهً گوگلِ تجارت الکترونیکه.

پس، اگه شما چیزی رو می فروشید و هنوز در آمازون نیستین، تصور کنین که چیجوری اون ۵۶ درصد مشتریان رو که از جستجوی گوگل گذشته ان رو، از کفتون میره.

۱۰٫ از لینک سازی (Link Building) خلاقانه استفاده کنین.

Link Building خلاقانه یعنی کشت یه شبکه سالم از لینک ها که یکی از قابل اعتماد ترین روشای ایجاد رشد دراز مدت و پایدار واسه کار و کاسبی شما هستش.

درواقع ساختن بک لینکای باکیفیت و خلاقانه از راه کمپین رپورتاژ آگهی در سایتای خبری پربازدید می تونه شما رو در راه سریع موفقیت بذاره.

 

 

پیشنهاد های پایانی

فکر می کنم سال ۲۰۱۹ سالی حتی بزرگتر واسه محتوای ویدیویی و تاثیر گذاران هستش و ما تماشاگر افزایش اهمیت گوش دادن به شبکه های اجتماعی (social listening) هستیم.

اما هر چی که در آینده اتفاق بیفته، اصول اولیه رو یادتون نره. روش های آزمایش شده و عملی سئو، به این زودیا کهنه و بی اعتبار نمی شن، پس بهترین روش های کارکرد در صنعت رو واسه دنبال کردن آخرین نوآوریای سئو حتما در نظر داشته باشین و همیشه مقالات جدید رو دنبال کنین.

در عین حال، نگران برخورد با مشکلات از زوایای جدید و منحصر به فرد نباشین.


0 دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *