دیجیتال مارکتینگ و سئو

سئو سایت با استفاده از بازتولید و بازنشر محتوا

لطفا به این مطلب رای بدین

[رای ها: ۹ امتیاز: ۴٫۹]

سئو سایت بازتولید محتوا

بازنشر محتوا واسه سئو

۷ راه واسه بازتولید محتوای قدیمی که واسه سئو سایت و جذب ترافیک و حتی برندینگ بسیار اثر میذاره

در تلاش واسه بهینه سازی سایت و هستین و بدنبال رسیدن به مخاطبان بیشتر و انتقال بازدیدکنندگان جدید به سایت تون هستین؟ براساس تحقیقات ثابت شده که سئو سایت واسه رتبه اول گوگل، جذب ترافیک بیشتر و جذب طرفداران برند، جزو بزرگترین رقابت های دیجیتال مارکتینگ واسه بازاریابان حرفه ای است:

بازنشر محتوا

… اما شما می تونین با به کار گیری فوت وفن بازتولید محتوا، روش هدف دار بازارایابی محتوا رو با کمترین هزینه به یافته های بهتری برسونین و از پس این مشکل بزرگ برآیید (البته به کمک “تأمین بودجه کافی” و “اثبات برگشت سرمایه فعالیتای بازاریابی“)

همونطور که در مقاله اهمیت بازاریابی محتوا در سئو سایت گفتیم، بازاریابی محتوا زمان می بره. بعیده که بتونین یه در زمام کم، شبه محتوایی بسازین که هزاران اشتراک گذاری اجتماعی رو به همراه داشته باشه و ممکنه چند سال طول بکشه تا نتیجه فعالیت سئو SEO رو ببینین. ما همیشه به دنبال راه هایی واسه صرفه جویی در وقت و افزایش ROI (برگشت سرمایه) از بازاریابی مون هستیم، درسته؟

این جاییه که هدف گیری دوباره محتوای بازاریابی به شما کمک می کنه. به جای ساخت یه محتوای منحصر به فرد از اول، شما می تونین یه محتوای عالی رو انتخاب کنین و اون رو با فرمت متفاوتی دوبارهً مورد استفاده بذارین.

درسته؛ یه پست ساده وبلاگ (و یه روش هدف دار هدف گیری دوباره بسیار خوب) می تونه نیرویی باشه که شما از راه اون بتونین نتایجی که از یه محتوا به دست میارید،رو به بیشترین حد برسونین.

باز تولید محتوا و بازنشر محتوا چیه؟

در این مقاله، من امتیازات استفاده دوباره از محتوای قدیمی رو همراه با هفت روش واسه شروع ، با شما به اشتراک می ذارم، با ویرلن همراه باشین :

 

به چه دلیل محتوای قدیمی رو دوبارهً استفاده کنیم؟

محتوای باز تولید شده پدیده ایه که بازاریابی محتوا رو از ان رو به اون رو کرده. تقریبا ۶۰ درصد از بازاریاب ها مطالب خود رو دو تا پنج بار دوبارهً استفاده می کنن:

… اما وقتی که محتوای قدیمی رو دوبارهً استفاده می کنیم، چه نتایجی رو باید توقع داشته باشیم ؟

 

به شما در رسیدن به مخاطباتون کمک می کنه

واسه شروع، بیایید اهداف کار و کاسبی تون رو در نظر بگیریم. در زمان تولید محتوا هدف شما سئو سایت است یا فروش یا بهبود اندازه تبدیل سایت تونه؟ هر هدفی که داشته باشین، باید به مخاطباتون دسترسی پیدا کنین. به هر حال ما به “مخاطب نیاز داریم تا به این اهداف برسیم.

در این لحظه س که هدف گیری دوباره محتوا می درخشد.

با وجود اینکه آدمایی که مخاطبان شما هستن شباهتهای زیادی دارن، اما به احتمال زیاد سبک یادگیری اونا متفاوت هستش.

بیشتر از نصف افراد دارای سبک یادگیری ویژوال(تصویری) هستن. اما استفاده دوباره از محتوا می تونه به شما کمک کنه تا اون ۳۰٪ از آدمایی که سبک یادگیری شون شنواییه رو به هدف خود نزدیک کنین، وگرنه اونا از کفتون میره؛ از این رو دسترسی شما به مخاطبان افزایش پیدا می کنه.

هم اینکه، بازتولید محتوا یا بازنشر محتوا می تونه مطالب شما رو به آدمایی که قبلاً اون مطالب رو ندیده بودن نشون بده. به این موضوع  فکر کنین: بعیده که بازتولید پستی که در سال ۲۰۱۵ ارسال کردین، حالا هم همون مخاطبان رو دوباره به شما برسونه، درسته؟

 

موجب صرفه جویی در زمان می شه

می دونستین که ۲۲ درصد از وبلاگ نویسان و بازاریابان نمی تونن زمان کافی واسه تولید محتوای همیشگی صرف کنن؟ تولید محتوا به طور کاملً جدید به شکل روزانه واقعا زمان بر هستش.

بازنشر محتوا واسه سئو

یکی دیگه از امتیازات استفاده دوباره از محتوای قدیمی اینه که شما مجبور نیستین واسه ایجاد مطالب جدید و منحصر به فرد وقت زیادی صرف کنین. به جای صرف شش ساعت کار کردن روی یه پست جدید، شما می تونین زمان رو نصف کرده و فقط با صرف سه ساعت، یه نسخه قدیمی رو دوباره بسازین و نتیجه های یکسانی دریافت کنین.

شما در وقت تون صرفه جویی می کنین ، چون از اول شروع نمی کنین.

… و در دنیای سریع دیجیتال مارکتینگ، این زمانِ با ارزش می تونه در زمینه های دیگه پیشرفت کار و کاسبی صرف شه.

 

به سئو کمک می کنه

یکی دیگه از مهمترین امتیازات بازتولید محتوا، ارزش بالاییه که در سئو سایت داره. از اونجایی که گوگل وبسایتای قابل اعتماد رو بهتر می دونه ، شما می تونین رتبه خود رو از راه ایجاد صفحات با کیفیت و پرمطلب ، بهبود بدید.

صفحاتی که در گوگل رتبه بندی بالایی دارن، در رسانه های اجتماعی هم اندازه تعامل بالایی دارن. پس، با درج هر محتوای قدیمی در کانالای اجتماعی جور واجور، به رتبه بندی محتوا اصلی کمک زیادی می کنین.

تنها اشتراک اجتماعی نیس که فعالیت سئو SEO شما رو پررنگ می کنه. بازتولید محتوا باعث دیده شدن محتوای شما میشه. یادتون میاد که در همین مقاله در مورد اینکه بازتولید محتوا به رسیدن به مخاطبان کمک می کنه؟ این افراد ممکنه به دنبال تصاویر و محتواهای جالبی باشن تا مطالب بازاریابی خود رو به اونا برگشت بدن، این کار به شما فرصتی عالی واسه به دست آوردن بک لینکای خوب میدن. و همتون میدونید و در مقاله تاثیر بک لینک در سئو سایت هم گفتیم، بک لینکا واسه سئو بسیار مهم هستن.

 

محتوای X10: یه پایه محکم واسه بازتولید محتوا

حالا شما آماده بازتولید محتوای قدیمی خود هستین، اما نمی دونین از کجا شروع کنین؟ قبل اینکه کاری انجام بدیم، به یه پایه محکم واسه کار نیاز داریم.

این جاییه که محتوای X10 وارد بازی می شه. معنی محتوای X10 ساده س!: قطعه محتوای اصلی شما باید ۱۰ برابر بهتر از رقبا باشه. (شما می تونین این رو با جستجوی کلمات کلیدی در گوگل پیدا کنین. صفحاتی که در صفحه اول ظاهر می شن اونایی هستن که شما باید شکست بدید.)

شما می تونین محتوای قدیمی تون رو با اضافه کردن موارد زیر به یه محتوای X10 تبدیل کنین:

  • داده های Infographics و داده های تصویری
  • اطلاعات بیشتر
  • جزئیات اضافی زیر بخشای اصلی
  • نظر شخصی خودتون

اما به چه دلیل محتوای X10 واسه بازتولید خیلی با اهمیته؟ ، واسه داشتن  فرصت موفقیت و جذب اون تبدیلایی که براشون تلاش می کنین، محتوا اصلی شما باید بسیار کامل تر از بقیه باشه.

هم اینکه، به دلیل اینکه محتوای X10 طولانی تره، محتوای کافی واسه بازتولید روی کانالهای دیگه در اختیار دارید.

 

۷ راه آسون واسه بازتولید محتوای X10 و کسب نتیجه

وقتی که یه محتوای X10 رو واسه بازتولید در دست داشته باشین، می تونین از راه اون طرفداران، جستجو کنندگان و در آخر ترافیک بیشتر رو به سمت خود بکشین.

اما چیجوری؟

  1. از یه محتوای X10، چند مقاله کوچکتر بسازین.

اگه یه راهنمای کامل واسه چیزی ایجاد کرده بودین، می تونین هر بخش اون رو دوبارهً استفاده کرده و مقالات کوچیکتری در اون مورد بسازین.درسته؟ هم اینکه، شما می تونین از این روش ساختار پیوندهای داخلی(لینکای داخلی) خود رو بهتر کنه و از راه لینک دادن، ترافیک زیادی رو به سمت محتوای اصلی هدایت کنین.

به محتواهای که خوانایی بالایی دارن بیشتر فکر کنین…به اینکه ، چه مقالات و موضوعاتی محبوبیت زیادی دارن؟

پس، فهرست محتواهای X10خود رو بررسی کنین و ببینین می تونین واسه هر کدوم یکی توضیح طولانی تر با اطلاعات بسیار بیشتر بسازین؟ پس از اون می تونین محتوا مورد انتخاب رو به پستای جدید و کوتاه تر تبدیل کرده و اون رو بازنویسی کنین .این کار به شما محتوای بیشتری واسه به اشتراک گذاشتن در رسانه های اجتماعی میده که در نتیجه به افراد جدیدی دسترسی پیدا می کنین.

 

  1. محتوای قبلی خود رو به Infographic تبدیل کنین.

اینفوگرافیک ها Infographics سه برابر بیشتر از هر نوع محتوای دیگه به اشتراک گذاشته و لایک می شن. پس به چه دلیل رویدادها، داده ها و اطلاعاتی که در محتوای X10خود به اشتراک گذاشته اید رو به یه اینفوگرافیک تبدیل نکنین؟

به عنوان یه سند که ثابت می کنه این تاکتیک می تونه در هر صنعتی نتیجه دهد ، بیایید نگاهی به این مثال از دوستداران حیوانات داشته باشیم. یه شرکت بیمه حیوان خونگی، داده های مربوط به محبوب ترین اسمای حیوانات خونگی در بریتانیا رو تحلیل کرد. اما، به جای اینکه این اطلاعات رو تنها تو یه پست وبلاگ  بذاره، داده های خود رو به یه اینفوگرافیک جذاب تبدیل کرد:

 

اگه به دنبال به کار گیری اینجور روشی واسه بازتولید محتوای خود هستین، نگران صرف بودجه زیاد واسه استخدام یه طراح حرفه ای نباشین. شما می تونین از Canva استفاده کنین، یه قالب infographic رو انتخاب کرده، نام تجاری برند خود رو اضافه کنین و مطالبی رو که در تیکه اصلی محتواتون به اشتراک گذاشته شدین، (وارد) کنین.

 

  1. یه پست واسه مهمانان سایتتون بنویسین.

Guest blogging یه راه فوق العاده واسه رشد ترافیک سایت تونه…

شخصی به نام Bamide Onibalusi از نوشتن پست مخصوص مهمانان استفاده کرد تا طی یه سال ترافیک جستجوی سایت خود رو ۳۴۲٪ زیاد کنه ؛ شما هم می تونین نتیجه های یکسانی رو با اضافه کردن این تاکتیک به روش هدف دار بازاریابی محتوا خود ببینین. به جای صرف وقت زیاد واسه ایجاد یه محتوای به طور کامل منحصر به فرد از اول، به محتوای اصلی X10خود خود نگاهی بندازید و ببینین چیجوری می تونین از اون واسه یه پست مهمون استفاده کنین.

از هر روشی که می خواین استفاده کنین، یادتون باشه که: تماشاگران مهمون پست شما بعیده که شما رو از قبل بشناسن. به خاطر همین، شما باید بهترین ایده های خود رو به اونا ارائه بدید. یعنی بهترین محتوای مهم خود رو  کمی تغییر داده  و بارتولید کنین.

 

  1. محتوای خود رو در پلتفرمای دیگه هم منتشر کنین.

پخش دوباره محتوا درون پلتفرمای دیگه مثل ارسال خبریه، بدون زحمت نوشتن یا ویرایش بخش اصلی محتوا ، خیلی راحت یه کپی پیست سریع.

سیستم عاملهای بزرگتر میتونن به شما کمک کنن تا محتوای خود رو به گروه بزرگتری از افراد نشون بدید. و اگه شما از وب سایتی با مخاطبان کم (به جای هدف گیری عموم)استفاده می کنین ، می تونین تخصص خود رو با ارائه محتوایی مهم به همه نشون بدید و محتوای خود رو به شکل رپورتاژ آگهی در خبرگزاریای پربازدید منتشر کنین.

با این حال، بازنشر محتوا در پلتفرمای دیگه میتونه یه اخطار هم بهمراه داشته باشه: چراکه ممکنه روی سئو سایت شما تاثیر بزاره چون در اون صورت موتورهای جستجو نمی دونن که به کدوم صفحه رنک بدن. پس بهتره در بازنشر محتوای سایت خود دقت کنین تا از رپورتاژ هم بهترین نتیجه در سئو رو دریافت کنین.

 

  1. به کار گیری ارائه (Presentation)

یکی دیگه از راه های عالی در کار بازتولید محتوای قدیمی اینه که اون رو به یه ارائه یا پرزنت تبدیل کنین.

سایتایی مانند SlideShare و Slideboom به شما اجازه میدن تا یه پرزنت در اینترنت آپلود کنین. در این صورت به شما یه راه منحصر به فرد واسه ارائه اطلاعات درون محتوای اصلی تون ارائه میده.

مثل بقیه تاکتیکایی که در مقالات آموزش سئو و آموزش تبلیغات اینترنتی توضیح دادیم، این روش هدف دار هم به صرفه جویی در وقت کمک می کنه. اگه به شکل کنفرانس صحبتی دارین یا اگه به دنبال روشای جدیدی واسه افزایش بازدید محتوای اصلی خود هستین، می تونین:

محتوای X10 خود رو به یه پاورپوینت مایکروسافت کرده، و واسه هر زیر بخش یه اسلاید جفت و جور کنین.

بعد اون رو در SlideShare آپلود کنین.

.. هم اینکه شما می تونین یه قدم جلوتر رفته و  اون رو با ضبط صدا ارائه بدید (انگار که واقعا در حال ارائه هستین)، و یا محتوای X10 خود رو به یه ویدیو تبدیل کنین.

 

۶٫ محتوای خود رو در رسانه اجتماعی منتشر کنین.

آدمایی که کار و کاسبی شما رو در رسانه های اجتماعی فالوو می کنن، علاقه مند ان تا ببینن چی رو پست می کنین. شما می تونین بخشایی از پست اصلی خود در رسانه های اجتماعی منتشر کنین.

راه های زیادی هست که می تونین این کار رو انجام بدین، از جمله:

  • یه نقل قول از مقاله تون در منتشر کنین.

  • یه قسمت از محتوای اصلی خود رو در صفحه LinkedIn کپی کنین.

  • بحث در مورد موضوع در Facebook Live

  • به اشتراک گذاری infographic در Pinterest و Instagram، و معرفی مطلب در کپشن

 

  1. تو یه ویدیو یا پادکست در مورد موضوع تون صحبت کنین.

قبل از این، اشاره ای کردیم که افراد سبکای یادگیری متفاوتی دارن. یه راه عالی واسه جذب نظر یادگیرندگان چشمی (یا شنوایی) اینه که مطالب وبلاگ تون رو از راه یه ویدیو یا پادکست بازتولید کنین.

از محتوای X10 خود (یا بخشی از اون) به عنوان اسکریپت ویدئوی خود استفاده کنین و اون رو در YouTube آپلود کنین. وقتی که ویدیو رو واسه سئو یوتیوب بهینه سازی کردین، شما شانس بهبود رتبه تو یه موتور جستجوی دیگه رو هم به دست میارین. اینبار در فرم یه ویدیو.

۷۸٪ از بازاریابان می گن ویدیو باعث ROI بهتر می شه و به صورت میانگین افراد روزانه ۱٫۵+ ساعت محتوای ویدئویی آنلاین تماشا می کنن. این شک نداشته باشین ارزش تلاش داره!

پادکست

نتیجه

بازتولید محتوای قدیمی اجازه میده تا شما ترافیک بیشتری رو به سمت بخش اصلی خود سایت هدایت کنین . این کار نه فقط کمک می کنه تا وسعت مشتریان بالقوه خود رو گسترش بدید، بلکه شکلای جور واجور از محتوای بازتولید شده، یه ملاک بازاریابی کلیدی رو دوبارهً زنده می کنه: یعنی تعامل.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *