عمومی

تکنیک ها و شیوه های کاهش اضطراب

اضطراب معمولا نتیجه استرسیه که از تغییرات اساسی مانند جابه جا شدن یا شروع یه شغل جدید سرچشمه می گیرد. اضطراب می تونه نگرانمان کنه و احساس عصبی بودن، تنش، تندخویی و تحریک پذیری و عکس العمل پذیری به ما دهد، به آرامش رسیدن و خوابیدن رو سخت می کنه و درنتیجه غلبه برمشکلات و روبرویی با رقابت ها واسه مون سخت تر می شه. اگه خوش شانس باشیم، این علائم بعد از چند روز پنهون می شن و نگرانی و استرس فروکش می کنه و به روال عادی برمی گردیم.

اما اگه اضطراب رهای مون نکرد چه؟ اگه بدون دلیل خاصی اضطراب داشتیم چیجوری؟ حتی نگرانی شما می تونه منبعی واسه نگرانی باشه! خبرخوب این که چه از اضطراب موقعیتی رنج ببرین و چه از اضطراب همیشه به تنگ اومده باشین، می تونید علائم اون رو مدیریت کنین.

روش های کاهش اضطراب

در این مقاله پنج فوت وفن هست که به شما واسه مدیریت احساسات تون کمک می کنه.

  1. طبیعت اضطراب رو بفهمین

هممون با اضطراب آشنا هستیم، یه وضعیت طبیعی بشر و بخشی حیاتی از زندگی.

اضطراب به ما در تشخیص و عکس العمل نسبت به خطر کمک می کنه و هم اینکه به ما واسه مقابله با رقابت های سخت، انگیزه می دهد. از طرفی دیگه، مشکل اضطراب می تونه خطرات زیادی واسه سلامتی داشته باشه.

شناختن اضطراب تون ازنظر شدت، انگیزه و رفتار مهمه. ممکنه اضطراب درشما به واسطه طیفی از رفتارها مانند ترس زدگی، فوبیا، و عادات وسواسی بروز کنه. اگه ندونین که چیجوری اون رو مدیریت کنین، اضطراب دراین سطح می تونه ضعیف کردن کننده باشه. اما چیجوری؟

  1. دلایل اضطراب رو کشف کنین

مشکلات اضطرابی می تونه بوسیله طیفی از محرک های داخلی یا خارجی خاص ایجاد شه، از خاطرات دلخراش، موضوعات خاص، موقعیت های خاص و موقعیت های فیزیکی گرفته تا یه نگرانی کلی درمورد این که اتفاق بدی در آینده رخ میده.

خاطرات دلخراش مانند ویرانی خونواده، زورگویی های همیشگی یا جنگ و اختلاف، تجاوز و خشونت، یا حوادث تغییردهنده زندگی مانند تصادف، می تونه افراد رو نسبت به اضطراب، آسیب پذیرتر کنه.

عوامل کاهش استرس برانگیز، ممکنه زیادتر از اندازه توان عملکرد طبیعی شما واسه رویارویی باشه. بخشی از روند شناخت اضطراب ما، به علاقه مند بودنمون درباره سوابق و تمایل ما واسه یادگیری کنترل وضعیت فیزیکی مون برمیگرده.

  1. واسه روابط تون، محدوده های مناسب و سالم مشخص کنین

اضطراب شدید می تونه توانایی شما رو واسه حفظ روابط سالم، ضعیف کردن کنه. اگه با کنار کشیدن از حضور در اجتماعات شروع کنین، راحت تر و مطمئن تر هستش.

ممکنه بی خود و بی جهت تحریک پذیر و غیرمنطقی و نگران شید از این که اتفاقی منفی درحال روی دادنه. اولین قدم، شناخت “واقعیت” شماس، که با اندیشه ها و احساسات مون تعریف می شه. وقتی اضطراب وجود داشته باشه، احساس می کنیم که تحت سلطه هیجانات مون هستیم، پس تشخیص و موشکافی شون می تونه سخت باشه.

اما اگه این جنگ داخلی رو با کسی که به اون اعتماد دارین شریک شید و درمیون بذارین، خیلی خوبه. هم اینکه تشخیص روابط مهلکی که شاید به اضطراب شما مربوط باشه، مهمه و باید خودتون رو از نفوذ این افراد رها کنین.

3 Mindfulness Tips to Reduce Anxiety

راه های کاهش و مدیریت اضطراب

  1. فوت وفن های ریلکسیشن رو یاد بگیرین

ثابت شده که درمان هایی مانند ورزش، تای چی و یوگا از اضطراب کم می کنن. بررسی کنین و کشف کنین که کدوم واسه شما بهتر جواب می دهد و تا وقتی که افکار پریشون و گرایشات اضطرابی رو دور نکرده اید، به فوت وفن انتخابی تون ادامه بدید.

  1. از مهارت های فکر کردن استفاده کنین

فکر کردن، بیشتر روی تغییر رابطه بین فرد مضطرب و اندیشه اش تکیه داره تا روی تغییر خود اندیشه. با این فوت وفن، ما تماشاگر و آگاه بر پردازش خودمون هستیم.

مدیتیشن به افراد کمک می کنه تا از حالت “هدایت خودکار” که منتهی به منفی فکر کردن و عکس العمل منفی نشون دادن می شه، فاصله بگیرن. کارل جونگ گفته “اگه ناخودآگاه رو آگاه کنیم، زندگی مون رو هدایت می کنه و به اون سرنوشت می بگیم.”

با کمک روان درمانی می تونیم ناخودآگاه رو متوقف کرده، و به راه هایی که محیط، روانمان، افکارمون و وضعیت روحی مون رو تحریک می کنه خبردار شیم.

اضطراب می تونه یه مریضی ضعیف کننده باشه که خیلی از حولوحوش زندگی رو تحت تاثیر بذاره. دلیل اون چه موقعیت های استرس برانگیز باشه و چه تمایلات ژنتیکی به اضطراب، عوارضش کنترل شدنیه. دونستن و شناخت درمورد اون، بیشتر مسئله و مشکلیه که می تونه تاریکی قبل از طلوع آفتاب باشه.

درمان طبیعی اضطراب شدید چیه؟

همه چیز درباره بدبینی و اضطراب

اختصاصی اضطراب درمان اضطراب روانشناسی کاهش اضطراب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *