عمومی

تکنیک استراتژی بازگشت برای افزایش فروش

Recursive Strategiesاستراتژی برگشتی

یه مدیر فروش موفق باید بتونه از تک تک مشتریایی که داره آخر استفاده رو برده و از راه مشتریان فعلی خود به بازارهای جدید و مشتریان جدید برسه.

به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ بدون در نظر گرفتن اندازه رضایت از مشتریان فعلی یه کار و کاسبی روش هدف دار برگشتی یا ارجاعی یکی از مهمترین روش هدف دار های موفق فروشه. استفاده ی هوشمندانه از این روش هدف دار راه قابل اعتمادی واسه به کار گیری منابع موجود و افزایش فروشه. بدیش اینه خیلی از مدیران فروش از راه هدف دار های قدیمی فروش استفاده می کنن و به روش هدف دار برگشتی توجهی چندانی نمی کنن. در ادامه این مطلب چند نکته ی مهم در مورد روش هدف دار های برگشتی که می تونن اندازه فروش رو طی یه سال دو برابر کنن مورد بررسی قرار می گیرند.

نکاتی که در روش هدف دار برگشتی باید مورد توجه قرار گیرند:

۱. از تماس با مشتریان قبلی دوری کنین

هر چند در نگاه اول این مورد ممکنه یه جور اختلاف به نظر برسه. اما تماس با مشتریان قبلی واسه دریافت اطلاعات همیشه روش مناسبی نیس. چون خیلی از مشتریان ممکنه متوجه معنی تماس شما نباشن و تصور کنن که هدف شما تنها جمع بیاری اطلاعاته. پس واسه موفقیت در این روش باید مقدمه چینی کنین. درخواست مستقیم از مشتری بین خرید، واسه معرفی چند نفر از دوستانشون واسه پیشنهاد محصول، بهتر از تماس با مشتریان قبلیه. اجرای این روش هدف دار می تونه در مدت کوتاهی اطلاعات مفیدی رو در پایگاه داده شما جمع بیاری کنه. به کار گیری این اطلاعات در دراز مدت می تونه دلیل افزایش فروش شه.

۲. شکست دادن ترس و معرفی محصول

اگه به عنوان مدیر فروش مسئول معرفی محصول جدید یه شرکت هستین باید بر ترس خود واسه معرفی محصول پیروز شدین. ترس از معرفی محصول به کار و کاسبی های دیگه واقعا از دست دادن فرصته. پس واسه موفقیت در شغل خود و اجرای روش هدف دار برگشتی با اعتماد به نفس کامل با تاثیرگذارن، مدیران فروش بقیه کسب و کارا و مشتریان بالقوه خود تماس بگیرین و به معرفی محصول خود بپردازید. این نکته رو همیشه یادتون باشه که با یه تماس شما چیزی رو از دست نمی بدید بلکه این تماس می تونه قدم موثری در واسه رسیدن به اهدافتون هم باشه. بعضی وقتا ممکنه یه تماس موثر فروش شما رو چندین برابر کنه.

واسه موفقیت در شغل خود و اجرای روش هدف دار برگشتی با اعتماد به نفس کامل با تاثیرگذارن، مدیران فروش بقیه کسب و کارا و مشتریان بالقوه خود تماس بگیرین و به معرفی محصول خود بپردازید.

۳. صحبت خود رو با درخواست کمک شروع کنین

از نظر عاطفی همه ی آدم ها تمایل شدیدی به کمک به همنوعان خود دارن. پس به کار گیری عبارت مناسب مهمترین بخش شکل گیری یه صحبت موثر هستش. از این رو واسه تحت تاثیر قرار دادن مشتری می تونید صحبت خود رو با عبارتی مانند می خواستم بدونم که می توانم در مورد … از کمک و نظر شما استفاده کنم؟ تاثیر روانی این جملات دلیل تاثیر بازاریابی شما می شه. یه صحبت خیلی با احترام و موثر می تونه به خودی خود گامی واسه افزایش فروش محصول باشه.

۴. شبکه ی رابطه با مشتریان خود رو گسترده تر کنین

تلاش کنین از شبکه ی مخاطبان موجود خود آخر استفاده رو بکنین و تا جای ممکن این شبکه رو پیشرفت بدید. هر چند مشتریان فعلی شما یکی از بهترین منابع موجود واسه معرفی محصول جدید هستن. اما تلاش کنین از تموم فرصت های موجود واسه اجرای روش هدف دار برگشتی استفاده کنین و شانس جذب مشتری جدید رو از دست ندین. پس مشتریان قبلی، فعالان صنایع در رابطه، اعضای خونواده، دوستان و آشنایان و … هر یک به نوبه ی خود می تونن فرصتی رو واسه معرفی محصول جدید براتون جفت و جور کنن.

واسه موفقیت در اجرای روش هدف دار برگشتی تلاش کنین شبکه رابطه با مشتریان رو تا جای ممکن گسترده تر کنین.

۵. معرفی محصول به افراد ایده آل رو در اولویت بذارین

قبل از معرفی محصول تلاش کنین ویژگی افراد ایده آلی رو که قصد معرفی محصول به اون ها دارین مشخص کنین. این ویژگی ها رو هنگام اجرای روش هدف دار برگشتی روی مشتریان فعلی خود هم مطرح کنین. چون احتمال خرید در مشتریان ایده آل خیلی افزایش می یابد. مثلا از مشتریان خود بخواین که دو نفر از دوستای خود رو که در شغل خاصی فعالیت دارن رو به شما معرفی کنن. هم اینکه اطلاعات کاملی از محصول رو به دست بیارید تا بتونین به تموم سوالات به شکل کاملی جواب بدید. ارائه اطلاعات کامل به یه زیر مجموعه خاص از مشتریان بالقوه می تونه دلیل افزایش فروش اجناس شه.

۶. هر روز با یه نفر تماس بگیرین

همیشه به این نکته توجه کنین که کیفیت تماس مهم تر از کمیت اون هستش. واسه موفقیت اجرای روش هدف دار برگشتی در بازاریابی شبکه ای خود هر روز با یکی از مشتریان خود تماس بگیرین. اگه هر مشتری سه نفر رو به شما معرفی کنه. و تماس با هر فرد ۲۰ دقیقه زمان نیاز داشته باشه، تماس با چهار نفر در هر روز ایده آل ترین حالت ممکن واسه یه مدیر فروش موفقه. بقیه زمان کاری هم معمولا صرف پیگیری تماس های دیروز و سفارش های گذشته می شه. این نکته رو یادتون نره که راضی کردن مشتری واسه خرید و یعنی جذب مشتری بیشتر یکی از اصول بازاریابی شبکه ای است که دلیل افزایش فروش می شه.

۷. واسه پاسخگویی همیشه در دسترس باشین و در محاسبه دقیق باشین

مسئولیت مدیر فروش با یه تماس سازنده و موثر به اتمام نمی رسد. پاسخگویی و قابل دسترسی یکی از عوامل جلب اعتماد مشتریاس. داشتن یه برنامه هدف دار و واقع گرایانه می تونه کمک زیادی به پیشبرد اهداف و اجرای روش هدف دار برگشتی به مدیران فروش داشته باشه. یادتون باشه که داشتن اهداف واقع گرایانه با در نظر گرفتن سیستم CRM و پیگیری سفارش مشتریان و پاسخگویی منظم یکی از راه های افزایش فروشه. از طرف دیگه دقت محاسبه و پاسخگویی درست یکی دیگه از عواملیه که دلیل اعتماد مشتری می شه.

در دسترس بودن واسه پاسخگویی و دقت در محاسبه یکی از عوامل موثر در جذب مشتری و افزایش فروشه.

۸. رویدادی برگزار کنین یا میزبان یه اتفاق باشین

برگزاری یا میزبانی یه اتفاق نقش موثری در شبکه سازی و جذب مشتریان جدید داره. دعوت از افراد موثر واسه شرکت در این اتفاق و ارائه چشم انداز کلی و ارزشی که محصول به زندگی مردم می افزاید نقش موثری در موفقیت روش هدف دار برگشتی شما داره.

تبلیغات هدف دار چیه؟

چیجوری شعار تبلیغاتی بسازیم؟

آی بازاریابی بازاریابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *