عمومی

توصیه هایی برای لاغرشدن

weight

اضافه وزن و چاقی از مشکل هاییه که افراد زیادی با اون درگیر هستن.روش های مختلفی هم واسه و رسیدن به تناسب اندام هست که همه اونا اصولی و درست نیستن…

همیشه در کنار یه برنامه ورزشی منظم، کلید خلاص شدن از چاقی معرفی شده اما توجه به نکته های ریزی هم می تونه از منحرف شدن در این راه جلوگیری کنه.در این مقاله با ۲۰ مورد از این نکته ها آشنا می شید.

  1. بیشتر آب بخورین

قبل از باز کردن بسته چیپس ، یه لیوان آب بخورین.افراد بیشتر گرسنگی رو با تشنگی اشتباه می گیرند پس می تونید به جای خوردن چیپس و دریافت کالری فراوون، یه لیوان آب یخ بخورین.البته اگه نمی تونید آب ساده بخورین، می تونید اون رو طعم دار یا یه فنجون چای میوه بخورین.

  1. آخر شب غذا نخورین

بعد از خوردن شام، خوردن خوراکی جلوی تلویزیون یکی از عادت هاییه که رژیم (محدود از کالری) رو می شکند.به شما پیشنهاد می کنیم در آشپزخانه تون رو در ساعت های پایانی روز ببندین یا فقط به خودتون اجازه خوردن میان وعده های کم کالری بدین.

  1. از خوراکی مورد علاقه تون لذت ببرین

به جای اینکه به طورکلی از خریدن خوراکی های مورد علاقه تون در طول رژیم گرفتن صرف نظر کنین، اونا رو در حجم کم بخرین.مثلا به جای یه جعبه شیرینی مورد علاقه تون، یه شیرینی تازه یا مقدار کمی آبنبات به جای یه بسته کامل اون بخرین.اینطوری می تونید از خوراکی های مورد علاقه تون لذت ببرین و این کلید تعادله.

  1. با فلفل آشتی کنین

اضافه کردن شکل های جور واجور ادویه و فلفل باعث طعم دار شدن غذا می شه و شما رو راضی نگه داره.مزه خاص غذاهای ادویه ای باعث تحریک حس چشایی می شه و از خوردن بیشتر از اندازه جلوگیری می کنه.مثلا وقتی هوس خوردن یه آبنبات شیرین می کنین، می تونید شکل های جور واجور تند اون رو انتخاب کنین.اینطوری کالری کمتری دریافت خواهیدکرد.

  1. فقط ۱ بار در هفته خودتون رو وزن کنین

کسائی که به طور منظم خود رو وزن می کنن، در کاهش وزن موفق تر هستن، اما بیشتر کارشناسان پیشنهاد می کنن فقط یه بار در هفته خود رو وزن کنین تا به دلیل نوسان های روزانه از ادامه دادن رژیم منصرف نشید.وقتی که خودتون رو وزن می کنین، یادتون باشه که تو یه زمان مشخص از روز این کار رو انجام بدین، البته در روز مشخصی از هفته و با یه وزنه و با لباس مشابه.

  1. وزنتون رو آهسته پایین بیارین

اگه وزنتون رو سریع پایین بیارین، اگر در خوردن زیاده روی کنین، به همون سرعت به حالت اول برمیگرده.به خاطر همین کارشناسان پیشنهاد می کنن هفته ای نیم تا یه کیلوگرم وزن کم کنین.

کباب بوقلمون

  1. در هر وعده غذایی پروتئین بخورین

پروتئین شما رو سیر نگه می داره، به خصوص در مقایسه با زمان هایی که در وعده غذایی تون کربوهیدرات و چربی بیشتری هست.این عادت غذایی هم باعث حفظ بافت عضلانی بدن می شه و هم به سوختن چربی ها کمک می کنه پس همیشه مطمئن باشین منابع پروتئین مانند فرآورده های دریایی، گوشت قرمز بدون چربی، سفیده تخم مرغ، ماست، پنیر، سویا، شکل های جور واجور مغزها و لوبیا در وعده اصلی یا میان وعده هاتون هست.

  1. هرروز صبحونه بخورین

یکی از راه های موفقیت در رژیم لاغری اون هستش که صبحونه بخورین و وزن کم کنین.خیلی از مطالعه ها نشون داده ان این باور درسته.در واقع نخوردن صبحونه باعث می شه احساس گرسنگی کنین و در وعده های بعدی مانند ناهار و شام بیشتر غذا بخورین.

  1. کم کالری ها رو ترجیح بدین

به جای موادغذایی پرکالری مانند پیتزا، سبزی های تازه رو فریز کنین، پاستاهای سبوس دار بخرین، پنیر کم چرب، گوجه فرنگی کنسرو شده، لوبیای کنسرو شده،

سینه مرغ نیمه آماده واسه کباب کردن و شکل های جور واجور سالاد سبزی های تازه رو ذخیره کنین.

  1. یه فنجون ماکارونی رو با یه فنجون سبزی تازه عوض کنین

با خوردن کمتر ماکارونی یا نون و مصرف سبزی بیشتر، می تونید خیلی راحت وزنتون رو پایین بیارید و اندازه کم کنین.اینطوری می تونید ۱۰۰ تا ۲۰۰ کالری در دریافت انرژی صرفه جویی کنین.

  1. آدامس بدون شکر بجوید

وقتی می خواهید از خوردن یه میان وعده چاق کننده دوری کنین، می تونید یه آدامس بدون قند بجوید. جویدن آدامس باعث تنظیم تنفس خواهدشد و به کنترل احساس گرسنگی کمک می کنه و در کاهش وزن موثر هستش.این موضوع باعث می شه که غذای کمتری بخورین.علاوه بر این، اگه یه برنامه ورزشی منظم هم داشته باشین، باعث موفقیت رژیم لاغری تون می شه.

  1. وعده هاتون رو کوچیک تر کنین

اگه کمتر از مقدار انرژی ای که می سوزانید، دریافت کنین، وزنتون کم می شه.البته اگر هر وقت گرسنه می شید، مقدار کمی کالری دریافت کنین.مطالعه روی آدمایی که ۴ تا ۵ وعده یا میان وعده در روز دریافت کرده ان، نشون می دهد این افراد بهتر می تونن وزنشون رو پایین بیارن و اشتهایشان رو کنترل کنن.کارشناسان در این مورد پیشنهاد می کنن کالری روزانه رو با مصرف وعده ها و میان وعده های کوچیکی دریافت کنین و در طول روز از خوردنشون لذت ببرین.البته بهتره شام آخرین وعده ای باشه که می خورید.

  1. کابینت رو از پرکالری ها خالی کنین

اگه در کابینت ها چیپس یا در فریزر بستنی دارین و در حال کاهش وزن هستین، نباید از یاد ببرین که داشتن این خوراکی های پرکالری رژیم گرفتن رو براتون سخت خواهدکرد، پس کابینت ها رو از غذاهای چاق کننده خالی کنین.اینطوری مطمئن از خونه خارج می شید و راحت تر پیاده روی خواهیدکرد

  1. رژیمتون رو پر از فیبر کنین

فیبر به هضم غذا کمک و از بروز یبوست پیشگیری می کنه، سطح کلسترول رو پایین می آورد و به کاهش وزن کمک می کنه اما بیشتر افراد نصف فیبر لازم شون رو دریافت می کنن.اگه خانوم ها روزی ۲۵ گرم و آقایون روزی ۳۸ گرم یا ۱۴ گرم به ازای هر ۱۰۰۰ کیلوکالری فیبر دریافت کنن، از فواید این ماده مغذی بهره مند میشن. یادتون باشه که از منابع فیبر، جو، شکل های جور واجور لوبیاها، غذاهای سبوس دار و شکل های جور واجور میوه ها و سبزی ها هستن.

فواید خواب زنان sleep-benefits

  1. به اندازه کافی بخوابین

وقتی که خود رو از خواب کافی محروم کنین، بدنتون هورمون تحریک کننده اشتها (گرلین) رو بیشتر ترشح می کنه و ترشح هورمون لپتین (هورمونی که احساس سیری رو در شما ایجاد می کنه) کم می شه.خوابیدن کافی شما رو سیر نگه می داره و مانع از خوردن یه میان وعده غیرضروری خواهدشد.

  1. بشقاب تون رو کوچیک تر کنین

سفارش دادن غذا به اندازه بچه ها روش معقولی واسه کم کردن اندازه کالری دریافتی است.اینطوری بشقاب های غذای کوچیک تری رو سفارش می بدید و این کار باعث می شه غذای کمتری بخورین.

  1. از دوستان و خونواده تون کمک بگیرین

پشتیبانی بقیه واسه رسیدن به اهداف در تناسب اندام به شما کمک می کنه پس به اعضای خونواده یا دوستانتون در مورد اقدام هایی که می خواهید انجام بدین، بگید.ممکنه اونا هم به شما ملحق شن، غذا خوردنشون رو اصلاح کنن و به تناسب اندام برسن.

  1. بیشتر میوه و سبزی تازه بخورین

بهترین رژیم غذایی اون هستش که در اون غذای زیادی باشه و باعث کاهش وزن شه.اگه میوه و سبزی بیشتری بخورین، کمتر احساس گرسنگی می کنین، موادمغذی بیشتری دریافت خواهیدکرد و فیبر زیادی به بدنتون می رسونید.اینطوری احساس سیری می کنین.

  1. غذاهای تون رو یادداشت کنین

یه کاغذ و قلم ساده به موفقیت در کاهش وزنتون کمک خواهدکرد.مطالعه ها نشون داده نوشتن مقدار غذاها و نوشیدنی هایی که میل کرده اید، نشون می دهد چه مقدار خوراکی مصرف کرده اید و اینطوری کالری کمتری دریافت خواهیدکرد.وزن آدمایی که ۶ روز هفته این کار رو می کنن، ۲ برابر آدمایی که فقط یه یا دو روز از هفته رو در روزآمد غذایی ثبت می کنن، کم می شه.

  1. موفقیت تون رو جشن بگیرین

اگر ۴ کیلوگرم در ماه وزن کم کرده یا هر روز پیاده روی کرده اید، جشن بگیرین.جایزه کاهش وزن موفق شما واسه اینکه به موفقیت های بیشتری دست پیدا کنین، می تونه خرید یه CD، یه فیلم یا هر چیز دیگری باشه.البته در جشن پیتزا یا هر ماده غذایی پرکالری ای رو انتخاب نکنین.

بهترین ادویه واسه چربی سوزی

دلیل کم نشدن وزن چیه؟

روش های لاغری آسون رژیم لاغری هفته نامه سلامت کاهش وزن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *