عمومی

توصیه‌‌هایی برای ساخت برند شخصی

شرکتایی مثل کوکاکولا، مک دونالد و اپل برنده های محبوب و شناخته شده ای در سراسر جهان هستن، اما برندینگ فقط واسه شرکتا نیس، امروزه برندینگ شخصی به مبحث مهمی در دنیای صنعت و کسب وکار تبدیل شده.

پیشرفت و ساخت برند شخصی به معنی اینه که می خواین در محل کار، صنعت و زندگی خود چیجوری شناخته شید؟ در زیر چهار مرحله مهم مطرح شده که با اونا می تونین ساخت برند شخصی خود رو شروع کنین.

برند شخصی Personal Brand

عناصر اصلی به هنگام ساخت برند شخصی

۱. اهداف خود رو تعریف کنین

دلایل هر فرد واسه ایجاد یه برند شخصی فرق داره. با اراده کردن در مورد این که به چه دلیل ساخت برند شخصی واسه شما مهمه(به رسمیت شناخته شدن در صنعت خود، ایجاد یه شبکه حرفه ای قوی، ارتباطات بهتر و یا فرصتای کاری بهتر) شروع کنین. اگه شما بدونین چه اهدافی دارین، مطمئنا ایده های بهتری واسه حرکت و به جلو و ایجاد برند شخصی خود دارین.

در حالت ایده آل برند شخصی شما نزدیک به دورنمای شما از زندگی آینده تونه. در حالی که پیشرفت و زندگی آینده شما دقیقا تضمین شده نیس، اما تنها راه واسه به دست آوردن و نزدیک شدن به موفقیت دونستن اینه که کجا می رید و به چه دلیل؟

۲. تشخیص ارزشا و چیزای مورد علاقه خود

هدف از برندشخصی، ایجاد یه شخصیت و بازی کردن نقش اون واسه یه عمر نیس. بلکه هدف ایجاد بستریه که موفقیتای واقعی شما رو بگه. پس واسه این کار باید با شناسایی ارزشا و احساسات کلیدی خود شروع کنین. بعضی از ارزشای عادی خونواده، جاه طلبی و ساختن و تغییر جامعه س. اون چه که واسه شما مهمه و اولویت داره رو برجسته کنین.

بعد، نگاهی به احساسات خود بندازین. دوست دارین چه کاری انجام بدین؟ چی باعث می شه از تختخواب بلند شید و روز خود رو شروع کنین؟ بیشتر مردم از هر دو احساسات شخصی و حرفه ای استفاده می کنن، چون آوردن احساسات و ارزشا با هم به شما کمک می کنه تا تشخیص بدین چیجوری فردی هستین و مقدمات برند شخصی شما رو جفت و جور می کنه.

۳. حضور فعال در رسانه های اجتماعی

به خاطر رسیدن به اهداف برندشخصی، شما باید همه چیز رو در مورد علم عمومی آنلاین در نظر بگیرین. مثلا اگه شما می خواین خود رو فردی حرفه ای، فعال و زرنگ معرفی کنین نباید از عکسای نامرتبط استفاده کنین و یا نباید زیادتر از اندازه در مورد رویدادهای ورزشی الکی و مزخرف سخن گویید.

توجه دقیق به تصویری که استفاده می کنین، داشته باشین. عکس شما نه فقط مشخص کننده نوع شخصیت شماس بلکه منظور برند شما رو هم منتقل می کنه. عکس شما باید مرتبا در تموم حسابای آنلاین متفاوت شما یه تصویر منظم رو نشون بده.

حفظ استانداردهای کیفیت: به اشتراک گذاری محتوای بقیه باعث می شه که اثرگذارندها بیشتر متوجه شما شن، اما فقط به اشتراک گذاری محتواهایی که کیفیت بالایی داشته باشن. از اون جایی که هر چیزی که شما به همه مردم مطرح کنین بخشی از برندشخصی شما در نظر گرفته می شه لازمه قبل از منتشر کردن به طور کامل مراقب باشین.

۴. خود رو در برابر دید قرار دادن

آخرین قدم در ایجاد برندینگ شخصی پیدا کردن راه هایی واسه در برابر دید قرار گرفتنه. خوش یختانه روشای مختلفی واسه این کار هست. یه سایت شخصی و یا وبلاگ بسازین و در رسانه های اجتماعی حضور داشته باشین که شور و شوق شما واسه تغییر جهان رو نشون بده. به کسائی که می تونن و دوست دارن چیزای مورد علاقه شما رو به اشتراک بذارن دسترسی پیدا کنین و به اثرگذارندهایی که می تونن چیزای مورد علاقه شما رو با دنبال کنندگان شون به اشتراک بذارن درخواست دوستی بفرستید.

شمام اینجور می تونین واسه ارتباطات آفلاین خود هم تلاش کنین. به سازمانای تخصصی و حرفه ای ملحق شید، در جوامع و کامیونیتیای محلی شرکت کنین و چیزای دیگه ای به جز اینا. یادتون باشه که شما نمی تونین بشینین و امیدوار باشین که برند شخصی شما روش زوم بشه. شما باید اونو بسازین.

ساختن برند شخصی در واقع به معنی خودنمایی کردن و خود رو به راه دیگه ای نشون دادن، نیس. اون به معنی شناخت واقعی خود و هدایت خود به عنوان اون شخص در جهان واقعیه. برند شخصی به شما کمک می کنه تا به چیزایی بالاتر از اون چه که فکر می کنین دست پیدا کنین.

اصول بازاریابی و فروش موفق

هزینه جذب یه مشتری جدید چقدره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *