عمومی

توصیه‌هایی برای زندگی سالم در یک هفته

زندگی سالم

  1. آراستن :

به گفته جنیفر اسپینوزا، سخنگو و مربی کاهش وزن در Weightless LLC: به جای برداشتن یه بسته چیپس در بین تماشای تلویزیون، خودتون رو با مانیکور کردن سرگرم کنین. این نه فقط شما رو مشغول می کنه، بلکه اثرش رو وقتی که شما می خواین یه شام سبک آخر وقت رو دزدکی بخورین میذاره.

  1. تنفس :

اسپینوزا میگه: وقتی که استرس داریم، بیشتر تنفس رو فراموش می کنیم. غفلت از تنفس، نگرانی ما رو زیاد می کنه، چیزی که بیشتر به غذا خوردن احساسی منجر می­شه. دفعه بعدی که احساس کردین بعد از یه روز بد در کارتون خواستین که خیلی سریع چند تا کوکی بخورین، چشماتون رو ببندین و سه نفس عمیق بکشین.

  1. جویدن:

اسپینوزا میگه: مشکلی که با خیلی از غذاای فرآوری شده هست اینه که خوردن اونا زیادتر از اندازه آسونه! بافت زبر غذا و بیشتر مواد مغذی در روند فرآوری نرم می شن! تموم غذاها رو بیشتر بجوید، یا دست کم دو بار بیشتر از اون چیزی که الان می جوید، بجوید.

  1. ایستادن:

هممون زمان و علاقه وقت گذروندن در باشگاه ورزشی رو نداریم، اما این نباید ما رو از اهداف سلامتیمان دور کنه. اسپینوزا میگه: “این نکته به من کمک کرد تا بدون هیچ تغییری در عادتای غذایی و ورزشی ام ۱۰ پوند وزنم رو کم کنم.”

  1. خواب:

سالویگ ماگنوسدوتر، دکتر ارشد تصویربرداری اسلیپ ایمیج میگه: در طول خواب، بدن بافتا، ماهیچه ها و پوست رو اصلاح و بوجود میاره. این وقتیه که مغز خاطرات رو دوباره سازمان دهی می کنه و اونا رو یکی می کنه پس پس از بیدارشدن از خواب، اطلاعات یاد گرفته شده روشن و در دسترس هستن. کمبود خواب می تونه بر چیجوری دیدن و احساس کردن، قضاوتمان، حال ما و همین طور توانایی یادگیری ما تاثیر بزاره. و بله، “خواب بد” تا اندازه ای به “مشکلات پوستی” منجر می شه. خواب کم و بد مانع تولید کلاژنا می شه، کلاژن پروتئین محافظ در برابر خطر اشعه یو ایشون و ایجاد کننده جوونی و ظاهر قشنگتر هستش. کلاژن روی ترشح استروژن و پروژسترون موثره، که تولید الاستین رو زیاد می کنه- پروتئینی که واسه حالت کشسانی پوست مهمه. اما ماگنوسدوتر میگه که خواب کم و بد می تونه باعث شه که مردم انتخابای غذایی کمتر ایده آل داشته باشن، از جمله مقادیر بیشتری از غذا و میل بیشتر به هله هوله! واسه رفع این مشکل، ماگنوسدوتر پیشنهاد می کنه که الگوای خوابتون رو کنترل کنین .

  1. جشن گرفتن:

به گفته اسپینوزا، کاهش وزن یه دوی مارتنه نه یه دوی سرعت- شما باید درزمان راه رسیدن به هدفتون جشن بگیرین. وقتی که هر تغییر جدیدی در روش زندگیتون گذاشته شه، با یه جایزه غیر خوراکی جشن بگیرین. جایزه های غیر خوراکی ممکنه یه ماساژ، فیلم و یا دیدن یه فیلم کمدی به همراه دوستانتون باشه. زندگی بهتر هستش وقتی از اون لذت ببرین.

  1. همیشه در خونه یا محیط کارتون ظرف میوه ای که داخل اون قابل دید باشه رو داشته باشین:

به گفته رین فریک، متخصص تغذیه از موسسه تغذیه سالم سیاتل ساتون، تحقیقات نشون میده اونایی که بشقاب میوه قابل دید دارن نسبت به اونایی که ندارن، دائم میوه بیشتری می خورن.

  1. مقدار میوه و سبزیجاتی که هر روز می خورید رو در نظر داشته باشین:

اگه تعداد وعده هایی که شما نیاز دارین یا تعداد دفعاتی که اونا رو می خورید رو یادداشت کنین، احتمال بیشتری هست که میوه ها و سبزیجات بخورین. به گفته فریک، واسه دریافت ۲۰۰۰ کالری در رژیم روزانه، آخرین راهنماییا دست کم دو فنجون میوه و دو و نیم فنجون سبزیجات رو پیشنهاد می کنن. یکی از راه های ایجاد طعم و مزه بهتر و دریافت وعده های بیشتر سبزیجات، اضافه کردن سبزیجات اضافی، مانند کدو سبز رنده شده، هویج، اسفناج، کلم پیچ و فلفل دلمه به سس پاستا و سوپ هستش. کباب کردن سبزیجات آسونه و طعمای جدیدی رو به ارمغان می آورد. سبزیجاتی مانند پیاز، هویج، کدوسبز، مارچوبه و شلغم یه ظرف غذای خوشمزه، آسون و سریع بوجود میاره. تنها اونو با روغن زیتون بپوشونین و مقداری سرکه بالزامیک به اون اضافه کنین و در ۳۵۰ درجه کباب کنین تا پخته شه.

  1. دسر رو از دست ندین:

غذاتون رو با یه دسر براساس میوه ای که به طور طبیعی شیرین، تازگی بخش و سبک باشه پایان بدین. به یه ایده نیاز دارین؟ دسرهایی مانند شکلات تلخ که با توت فرنگی پوشیده شده باشه،آنتی اکسیدان، مقادیری فیبر، ویتامین، مواد معدنی و دیگه پروتئینای روزانه تون رو تامین می کنه.

  1. میان وعده رو یادتون نره:

کانتر، بوفه، یخچال، میزها، اتومبیل و کیف پول رو با آجیل، میوه ها (تازه یا خشک)، سبزیجات و ماست پرکنید. فیک میگه، همه اینا مقدار زیادی ویتامینای سالم، مواد معدنی و آنتی اکسیدانایی دارن که شما رو در تموم طول روز با انرژی نگه می داره.

  1. در لحظه باشین:

در بیشتر موارد، ما می خوایم کاری رو با عجله انجام بدیم یا اینکه نگران این هستیم که چیجوری واسه تناسب انداممون زمان بذاریم. لیزا ای.رید مالک مجموعه تناسب اندام لیزا رید پیشنهاد می کنه که بیشتر متفکر باشین. وقتی شما در زمان حال زندگی کنین به جای اینکه درباره گذشته یا آینده نگران باشین، واقعاً قدردان اون چیزی که دارین میشین.

  1. بیشتر آب بخورین:

آب به طور باور نکردنی واسه سلامتی و تناسب اندام حیاتیه. به گفته رید، شما باید از همون لحظه ای که از خواب بیدار میشین تا وقتی که می خواین بخوابین آب بخورین. یه لیوان قبل از هر وعده غذایی، بین هر تمرین ورزشی و در رفت و آمدهایتان بخورین. اگه شما احساس نفخ می کنین، می تونه به دلیل نبود نوشیدن کافی آب باشه. نفخ وقتی اتفاق میفته که بدن شما آب رو نگه می داره چون که به اندازه کافی آب نداره– پس بخورین!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *