توصیه‌هایی برای رشد کسب و کار

به گزارش آلامتو به نقل از ibazaryabi.com ؛ شروع و اجرای یه کسب وکار می تونه تجربه ای هیجان انگیز و در عین حال وحشتناک باشه. لاری کیم می گوید من دوست دارم پنج نکته واسه رشد کسب وکارتون رو با شما به اشتراک بذارم، نکاتی که باید شش سال پیش وقتی که استارت آپ(WordStream) خود رو راه اندازی می کردم می شنیدم.

tips-for-growing-your-business-660x370

۱. قبول کردن این که شما نمی تونید همه چیز رو به تنهایی انجام بدین.

به عنوان صاحب یه کسب وکار باید کلاه های بسیاری-فروشنده، حسابدار، مدیر بازاریابی- رو بپوشید، اما این بدین معنی نیس که شما باید همه کارا رو خودتون به تنهایی انجام بدین. شما ممکنه واسه یه مدت بتونین به تنهایی مدیریت کنین و حتی رشد هم داشته باشین، اما نمی تونید این رشد رو واسه همیشه حفظ کنین. واسه یه مدیر خیلی با اهمیته که افراد بااستعداد و توانایی رو شناسایی کنین و از اون ها واسه رشد کسب وکار ش کمک بگیرین.

۲. شک و تردیدها رو پیش خود نگه دارین.

tips-for-growing-your-business-2-660x370

واسه راه اندازی یه کسب وکار موفق شما نیاز به شور و شوق و اعتماد به نفس دارین. با این حال با اعتماد به نفس ترین ما هم به هنگام سرمایه گذاری به طور طبیعی دلهره و استرس رو تجربه می کنیم. از طرف دیگه شما باید بدونین که چه وقتی و به کی این شک و دودلی رو بگید. کسائی رو پیدا کنین که با دونستن این شک و تردیدها ایمان خود رو در کنار شما قرار داده و باعث شما، امید وانگیزه شما واسه ادامه می شن.

بله، هر کسی دچار شک و دودلی و ترس می شن و هرکی این موضوع رو رد کنه، شاید دروغ می گوید. با این حال شما نیازمند روح اعتماد به نفس در میان کسائی هستین که شما رو دنبال می کنن.

۳. اعتماد به نفس خود رو حفظ کنین

شما نیاز دارین تا در روزای اول کسب وکارتون کمی جعلی به نظر برسین. من نمی گویم که باید مشتریان رو در مورد دامنه کسب وکار و اون چه که انجام می بدید، گمراه کنین. با این حال وقتی که شروع به ایجاد یه کسب وکارتون کرده اید نیاز دارین تا اعتماد به نفس رو در مشتریان جدید القا کنین. اگه شما اعتمادبه نفس و قدرت خود رو موقع برخورد با مشتریان جدید حفظ کنین می تونید واسه اولین بار تصور بزرگی تو ذهن اون ها بسازین و از دست دادن نسبی تجربه و اندازه کوچیک کسب وکار خود رو جبران کنین.

۴. آمادگی واسه شنیدن نه

tips-for-growing-your-business-3-660x369

تصمیم گیری واسه شروع کسب وکار انتخابیه که شما باید به تنهایی انجام بدین، بدیش اینه همیشه همه چیز اون طور که شما پیش بینی کرده اید رخ نمیده. به عنوان صاحب یه کسب وکار جدید از افراد، مشتریان و سرمایه گذاران بسیاری کلمه نه رو خواهید شنید، با این حال نباید ناامید شید. شنیدن جواب نه در خیلی از مواقع خیلی هم جذابه.

به چه دلیل؟ واسه این که هر وقتی که کسی به شما جواب نه می دهد شما می تونید اون رو به عنوان یه فرصت در نظر بگیرین. مثلا بانک با درخواست وام شما موافقت نکرد، شاید مشکلی در طرح کسب وکار شما وجود داشته؟ نمی تونید مشتری رو به خدمات خود علاقه مند کنین؟ شاید شما باید کسب وکار خود رو پیشرفت بدید و یا خدمات راضی کننده تری ارائه کنین.

۵. سرمایه گذاری واسه کسب وکارتون رو یادتون نره

همه چیز در کسب وکار شما نیاز به رشد داره از جمله فضا، استعداد، لوازم و چیزای دیگه ای به جز اینا. پس شما باید واسه کسب وکار خود هزینه کنین تا بیشتر رشد کنه. هر چی پول بیشتری رو واسه سرمایه گذاری روی کسب وکار خود در نظر بگیرین سریع تر پیشرفت می کنین و باعث به دست آوردن سود بیشتر شما در آینده می شه. واسه همینه که همه ی صاحبان کسب وکارها معمولا پیشنهاد می کنن اگه پولی واسه شروع کسب وکارتون ندارین اون رو شروع نکنین.

اصول بازاریابی و فروش موفق

هزینه جذب یه مشتری جدید چقدره؟

بازاریابی پیامکی