بهترین سایت های تخفیف گروهی

بررسی سایت های تخفیف گروهی

(بروز رسانی بهمن ۹۸)

شما هیچ فردی را در جهان پیدا نمی کنید که از تخفیف بیزار باشد، همه به نوعی دنبال تخفیف هستند، چرا که این امر سبب می شود در خرج پول صرفه جویی شود و حتی خریدهای بیشتری انجام داد. عمل تخفیف یک فرآیند سرعت بخش است که هم به خریدار و هم به فروشنده کمک می کند که سود خود را کسب کنند. فروشنده در این فرآیند قمیت کالاهای خود را به اندازه دلخواه کاهش می دهد و سعی می کند از طریق اطلاع رسانی های مختلف آن را به گوش خریداران برساند. تخفیف ها معمولا در مناسبت های خاصی عرضه می شوند، مثلا تخفیف های ویژه شب عید و جشن ها، به مناسبت افتتاح فروشگاه و یا بازگشایی مدارس که در این ایام مشتریان به دنبال کالاهای مورد علاقه خود می روند. سودآوری فروشنده و خریدار در این فرآیند به این شکل است که ابتدا فروشنده کالاهای زیادی از فروشگاه خود را در مدت زمان کمی به فروش می رساند و سود خود را افزایش می دهد سپس خریدار با خریدن کالای مورد نظر مبلغ کمتری را هزینه کرده و به این شکل سود می کند.

تاریخچه تخفیف و خرید گروهی

سال ۲۰۰۰ شروعی بود برای شکل گیری تاریخچه سایت تخفیف گروهی، جایی که یک سایت اینترنتی برای اول بار از فروشندگان و تولید کنندگان دعوت کرد عضو سایت شوند و کالاهای خود را در عرصه نمایش بگذارند. در ادامه هر زمان که مشتریان یک کالای مشخص به حد نصاب می رسید، آن کالا با تخفیف ویژه به فروش می رفت. این سایت یک نقطه ضعف داشت و آن هم این بود که تمام کالاها را پوشش نمی داد و هر خدماتی را نیز پشتیبانی نمی کرد. به همین دلیل این سایت نتوانست با سایت های معتبر و معروفی مثل آمازون رقابت کند و ناچار به کناره گیری از دنیای اینترنت شد.

تخفیف گروهی چیست؟

این روزها واژه تخفیف گروهی بیش از بیش به چشم می خورد و شما حتما از طرق مختلف از جمله دوستان و آشنایان این مفهوم را شنیده اید. امروزه سایت خرید و تخفیف گروهی به عنوان نیاز مهم و ضروری برای افراد تبدیل شده است. نحوه کار سایت های تخفیف گروهی به این شکل است که کالاهای فروشگاه های اینترنتی را با تخفیف ویژه و کمتر از قیمت واقعی خود روی سایت قرار می دهند. در صورتی که مشتریان به تعداد مشخصی برسند، آن کالا به فروش می رود و تخفیف اعمال خواهد شد. این امر موجب شده مخاطبان سایت های تخفیف گروهی روز به روز در حال افزایش باشند.

سایت تخفیف گروهی در ایران

چند سال قبل گروپ شاپ سایت تخفیف گروهی خود را راه اندازی کرد که مدت زمان کمی فعالیت کرد. بازار ایران با این سایت نیز مانند دیگر کشورها این مدل تجاری را استارت زد. پس از مقطع کوتاهی فعالیت گروپ شاپ پایان یافت. در سال ۱۳۹۰ چند سایت خرید و تخفیف گروهی دیگر با فاصله کمی کار خود را در بازار ایران با این مدل تجاری آغاز کردند. این چند سایت موفق شدند با ظاهری کاربر پسند و برخوردی دوستانه خریداران علاقه مند به تخفیف را به سمت خود جذب نمایند. از جمله امکانات مشترکی که سایت های تخفیف گروهی دارند می توان به: تخفیف رستورانی، کافی شاپ، آرایشگاه، تئاتر و سینما، تورهای مسافرتی و … اشاره کرد.

مطلب دیگر :   راهنمای کامل رمز ارز دیجیتال

مزایای سایت های تخفیف گروهی

سایت های خرید گروهی مزایای بسیاری دارند که ممکن است از دید بسیاری کاربران پنهان مانده باشد. با دانستن مزایای این سایت ها می توانیم اطلاعات ارزشمندی داشته باشیم که به ما در خریدهایمان کمک می کند.

  1. هر فردی می تواند کالای مورد علاقه خود را با تخفیف ویژه ای خریداری کند.
  2. فروشنده ها و صاحبان کسب و کار می توانند با همکاری با بهترین سایت های تخفیف گروهی برند خود را به مشتریان معرفی کنند و به این شکل فرصت های شغلی خود را ایجاد نمایند.
  3. فروشندگان و صاحبان کسب و کار مجبور نیستند هزینه های گزافی را بابت تبلیغات محیطی و بازاریابی به روش سنتی صرف کنند،‌ آنها با این مدل می توانند تمرکز خود را بر روی خریداران واقعی بگذارند.
  4. خانوارها با دریافت بن تخفیف، می توانند هزینه های خدمات تفریحی خود را تا حد قابل قبولی کاهش دهند.

معایب سایت های تخفیف گروهی

مانند هر موضوع دیگری، سایت های خرید و تخفیف گروهی نیز معایب خاص خودشان را دارند. این معایب اجتناب ناپذیر هستند و در طول رشد آنها به وجود آمده اند. در زیر معایب این سایت ها را برای شما بازگو می کنیم.

  1. به جز یکی از این سایت ها مابقی آنها نماد الکترونیکی ندارند، هر چند که نیازی به دریافت این نماد نیز ندارند. برخی از این سایت ها هیچ نشانی و تلفن مشخصی ندارند و پیگیری درخواست ها غیر ممکن می باشد. از آنجا که این سایت ها اکثرا توسط افراد غیر متخصص ایجاد شده اند،‌ هیچ تضمینی برای جبران خسارات احتمالی وجود ندارد.
  2. یکی از مشکلات دیگر این سایت ها این است که اگر تعداد درخواست های تخفیف به حد نصاب نرسد،‌ بن تخفیف فعال نخواهد شد و اگر تعداد افراد مدنظر جذب نشوند، تکلیف آنها معلوم نمی شود. حتی برخی سایت های ارائه دهنده بن تخفیف در صورت به حد نصاب نرسیدن خریدها پول خریدار را بر نمی گردانند.
  3. عمدتا تمام اطلاعاتی که در مورد هر کالا در این سایت ها درج می شود باید حقیقی باشد، در غیر اینصورت کاربران نمی توانند به آنها اعتماد کنند. اکثر کدهای تخفیف در این سایت ها مربوط به رستوران ها، تورهای مسافرتی و .. می باشد، اما در این باره هیچ تضمینی وجود نخواهد داشت، چرا که ممکن است اصلا قراردادی وجود نداشته باشد.
  4. به علت ناراضی بودن برخی مشتریان از نداشتن نماد اعتماد در این سایت ها، بهتر است اقدام به دریافت این نماد بکنند تا در آینده از به وجود آمدن مشکلات احتمالی جلوگیری نمایند. رعایت ماده ۳۳ و ۳۴ قانون تجارت الکترونیک که در زمینه حمایت از حقوق مصرف کننده و ماده ۳۷ و ۳۸ که در حوزه رعایت حق انصراف از خرید مشتری می باشد، به کمک می کند اعتماد مشتریان را به خود جلب کنند.

بست فارسی در این مقاله قصد دارد به تحلیل و معرفی بهترین سایت های تخفیف گروهی ایران در سال ۹۸ بپردازد.

برای ادامه مطلب به سایت اصلی مراجعه کنید.

اینها را هم بخوانید