هر زنی رویای داشتن صورت و گونه های چاق و برجسته ی افراد مشهور موردعلاقه ی خود رو داره! اما به خاطر مشکلای مربوط به خورد و خوراک یا مسائل به دلیل بافت پوستی ، همه اونا اونقدر خوش شانس نیستن که اینجور صورتای فوق العاده جذابی داشته باشن.

شاید تعجب کنین اگه بدونین که خیلی از خانوما تموم سعی خود رو می کنن که خود رو از دست چربی صورت خود خلاص کنن! بعضی از زنان هم آرزوی داشتن صورت چاق رو دارن! اما صورت چاق چه ویژگیای خاصی داره؟ چرا اونا اونقدر نگرانی ی صورت چاق دارن؟ البته آقایان کشیدن لپ صورتای چاق رو خیلی دوست دارن! اما این تنها دلیل نمیتونه باشه. دلیل دیگر اینه که صورت چاق فرصتای بیشتری واسه آرایش صورت در اختیار خانوما می ذاره.

صورتای چاق به معنی اضافه کردن چربی به شکل نیس. شما می تونین با پیروی از روش ها، تمرینا و درمانای خونگی آسون و طبیعی به آرزوی خود در داشتن صورت و گونه چاق دست پیدا کنین. در این مقاله، ما به شکل مفصل و با جزئیات، شما رو با روشای طبیعی رسیدن به شکل چاق آشنا می کنیم. در شروع، اجازه بدین چند درمان خونگی موثر واسه رسیدن به شکل چاق رو معرفی کنیم.

گلاب و گلیسیرین

گلاب و گلیسیرین ترکیب فوق العاده ایه که در تشکیل صورت چاق کارکرد خوبی رو از خود نشون می ده. این ترکیب فواید شگفت انگیزی واسه پوست داره و دارای خواص مرطوب کنندهه. گلاب و گلیسیرین رو با هم ترکیب کنین و ترکیب اونو هر شب و قبل از خواب، به روی گونه های صورت خود بمالید. بذارین تا صبح روی صورت تون بمونه و بعد صبح، صورت خود رو با آب گرم بشویید. این ترکیب، پوست رو تقویت کرده و اونو هیدراته نگه می داره. از این روش به شکل منظم استفاده کنین تا صورت تون چاق و برجسته شه.

عسل

عسل به عنوان یکی از درمانای خونگی خیلی موثر شناخته می شه. عسل میتونه که رطوبت پوست رو حفظ کنه و درنتیجه، پوست رو باطراوت و سلامت نگه داره. حضور آنتی اکسیدانا در عسل می تونه نقش بزرگی در پیشگیری از بروز مشکلات پوستی به دلیل رادیکالای آزاد اجرا کنه. به خاطر تهیه ی خمیر عسل، لازمه یک قاشق چای خوری از اونو با میوه پاپایا ترکیب کنین. بعد این خمیر رو به گونه های خود بمالید و بذارین حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورت تون بمونه. بعد، خمیر رو از روی صورت خود با آب گرم بشویید. بهتره که این روش رو در صبحا انجام بدین تا بتونین با مصرف روزانه ی اون نتیجه دلخواه خود رو بگیرین.

آلوئه ورا

آلوئه ورا با خاصیت منقبض کننده و سفت کننده ی پوست طبیعی، از لاغری پوست تون جلوگیری می کنه و مانع از کشسانی پوست می شه. وفور آنتی اکسیدانا در آلوئه ورا از هرگونه آسیب به دلیل رادیکال آزاد جلوگیری می کنه. تحقیقات نشون می ده که آلوئه ورا با افزایش تولید کلاژن می تونه چهره ای باطراوت به شما ببخشد. با ژل آلوئه ورا حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به آرامی پوست گونه های خود رو ماساژ بدین. یه مدت به اون دست نزنید و بعد اونو با آب گرم شست و شو بدین. این کار رو دوبار در روز انجام بدین تا بهترین نتیجه رو از اون بگیرین. راه دیگر مصرف آلوئه ورا اینه که عصاره ی اونو آماده کنین و کمه کم یک بار در روز اونو به شکل خود بمالید.

کره

مطمئنم که تا الان هیچ وقت قبلا به فکر مصرف کره روی صورت خود واسه چاقی صورت تون نیفتاده بودین، اما بله! این حقیقت داره! این ماده یکی از بهترین روشای درمانی خانگیه که می تونین از اون پیروی کنین. با استفاده از کره و شکر می تونین ترکیبی عالی بسازین و هروقت که وقت داشتین، اونو به شکل خود بمالید. غیر از اینکه عصاره ی کره موجب نرمی صورت تون می شه، بهترین نکته در مورد روش مصرف کره اینه که گوشت اضافی و آویزون پوست رو با لایه ای اضافی می پوشونن. بعد از مصرف اون به روی صورت خود، حتما با آب گرم صورت تون رو شست و شو بدین.

شنبلیله

با شنبلیله می تونین در زمانی خیلی کم گونه های خود رو چاق و برجسته سازید. شنبلیله غنی از ویتامینا و آنتی اکسیدان هاس که از رادیکالای آزاد جلوگیری می کنه و لطافت و سلامت پوست رو افزایش می ده. با ترکیب یک قاشق چای خوری از پودر شنبلیله و آب می تونین عصاره ی غلیظی درست کنین و اونو به شکل زده و به نرمی ماساژ بدین. بذارین حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورت تون بمونه. وقتی عصاره به شکل تون چسبید، می تونین با آب گرم اونو شست و شو بدین. شما می تونین یک بار یا دوبار در روز اونو به شکل خود بمالید.

روغن زیتون

روغن زیتون یکی از روشای درمانیه که از قدیما واسه چاقی صورت مصرف می شده. روغن زیتون چربی تک غیراشباع سالمی داره که به حفظ سلامت و برجستگی گونه هاتون کمک می کنه. روغن زیتون به عنوان مرطوب کننده ی عالی واسه پوست خشک بشمار میره و ضامن تازگی و نرمی پوست تونه. مطمئن شید که روزانه کمه کم یک قاشق چای خوری از روغن زیتون خالص به شکل تون بمالید و به نرمی روی گونه هاتون ماساژ بدین و بذارین حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورت تون بمونه و بعد با آب گرم اونو شست و شو بدین.

گوشت میوه سیب

همه شما این جمله مشهور رو شنیدین که «با مصرف یک سیب در روز دیگر احتیاجی به دکتر نخواهید داشت». از قدیما سیب میوه ای با ترکیبات غنی از مواد مغذی به حساب آورده شده، اما از اون چیزی که فکرش رو می کنین فواید خیلی بیشتری داره، گوشت میوه سیب به شما کمک می کنه که چهره ای چاق داشته باشین. سیب رو در آب بجوشونین و اونو له کنین. سیب لهیده رو هر روز صبح به شکل خود بمالید و به نرمی اونو روی گونه هاتون ماساژ بدین. در عرض چند روز حتما فرق رو احساس می کنین!

شیر

البته شیر بی شک بهترین رژیم غذایی واسه همه گروه های سنیه. شیر شامل مواد مغذی خیلی چون ویتامینا، املاح معدنی و پروتئین هاییه که نیازای رژیمی روزانه مون رو تامین می کنه. با مصرف روزانه ی دو لیوان شیر در عرض سه ماه می تونین صورت چاق و گونه های برجسته ای رو واسه خود تضمین کنین.

کربوهیدرات

شکلای مختلف غذایی خاصی وجود دارن که میزان خوبی از کربوهیدراتا رو در خود دارن. نون، برنج، پاستا و غیره همه جزء مواد غذایی مغذی حساب می شن. عجیب نیس که کربوهیدراتا واسه تامین انرژی روزانه بدن مون اهمیت اساسی دارن. میزان کمتر کربوهیدرات در رژیم غذایی تون به معنی سوزاندن چربی بیشتر از زیر لایه های پوست تونه. پس حتما اندازه کافی کربوهیدرات رو در رژیم غذایی خود بذارین تا مانع از سوزاندن چربیایی شید که می تونن صورت تون رو چاق کنن.

این مطلب مشابه را هم بخوانید :   واسه مراقبت از شخصی که فراموشی داره به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ 

غذاهای سالم

شما محصول غذاهایی هستین که در طول روز صرف می کنین! بیشتر شکلای مختلف غذایی ما شامل ویتامینا، املاح معدنی و آنتی اکسیدان هاییه که واسه بهبود بدن و سلامت صورت مون لازمه. اگه به دنبال مواد غذایی هستین که مواد مغذی بیشتری رو به شکل طبیعی جذب بدن تون کنین، حتما میزان مناسبی از مواد غذایی مثل جو، پنیر، خشکبار و دانه ها رو واسه افزایش چربی صورت تون به شکل روزانه استفاده کنین. شما می تونین این جور مواد غذایی رو به عنوان بین وعده یا اسنک سالم واسه بهبود سلامت بدن و پوست خود استفاده کنین.

مکملای غذایی

صورتای چاق فوق العاده جذاب و قشنگ رو میشه با مصرف مکملای غذایی موجود در بازار گرفت. مکملای غذایی شامل اندازه کافی کالریایی هستن که به افزایش وزن کمک می کنن. پس اگه افراد افزایش وزن پیدا کنن، به شکل خودکار این روی چهره شون هم اثر می ذاره. زنانی که با مصرف مواد غذایی طبیعی به سختی می تونن افزایش وزن پیدا کنن، مکملای غذایی بهترین انتخابه.

نوشیدن آب کافی

نوشیدن آب رو میشه به عنوان یکی از آسونترین نکات واسه رسیدن به شکل چاق بشمار آورد. اهمیت آب در زندگی ما بالاتر از واژه هاست و تاثیرات اونم واسه بدن مون متعدده. شما باید کمه کم ۸ لیوان آب در روز بخورین تا بدن و صورت خود رو هیدراته نگه دارین. غیر از آب، شما می تونین مایعات رو در غذاهای خود هم جذب بدن کنین. خوردن میوه ها و سبزیجات هم روش هوشمندانه و ارزانی واسه صورتای چاقه.

یوگای صورت

یوگای صورت یکی از بهترین ورزش هاییه که می تونین واسه تشکیل صورت چاق و خلاص شدن از شر صورتای لاغر مورد استفاده بذارین. یوگای درست پوست تون رو مجبور به تولید کلاژن و الاستین می کنه که هردوی اونا موجب سفتی پوست شده و به فرم دهی گونه ها و جلوگیری از لاغری پوست کمک می کنه.

  1. هر دو انگشت سبابه رو درست روی برجستگی استخوان گونه های خود هم جهت با سوراخ بینی تون بذارین و بعد با انگشتان خود در مدت ۱ تا ۲ دقیقه به شکل دایرهای کوچیک و به طرف خارج روی محل دلخواه حرکت ماساژگونه بدین.
  2. حالا هر دو انگشت سبابه رو در هر دو طرف سوراخ بینی و در نزدیکی لبای خود بذارین. ماساژهای دایره ای کوچیکی رو با انگشتان خود به مدت ۲ دقیقه انجام بدین.
  3. هر دو انگشت سبابه رو روی لبه های فک خود بذارین. ماساژهای دایره ای کوچیک خود رو با به مدت ۲ دقیقه ادامه بدین.
  4. چندبار در روز این یوگای صورت موثر رو انجام بدین.

ماساژ گونه ها

  1. بخشی از قسمت استخوان گونه خود رو با گوشت انتخاب کنین.
  2. انگشتان میانی هر دو دست خود رو بر بالای استخوان گونه تون بذارین و انگشت شست خود رو در وسط گونه خود (جایی که چال و گودی داره) بذارین.
  3. گوشت گونه های خود رو به طرف مخالف چشم خود فشار بدین. زمانی که گونه خود رو به طرف پایین فشار میدید، حتما کمی دهن تون رو باز نگه دارین.
  4. در همین حال تا عدد پنج بشمارید و این کار رو کمه کم ۱۰ بار تکرار کنین.
  5. این ورزش رو یک روز در بین انجام بدین تا صورت چاقی پیدا کنین.

ورزش شنای گونه

  1. کمی دهن تون رو باز نگه دارین. لبای خود رو به داخل دهن و زیر دندان تون بچرخونین.
  2. هر دو انگشت سبابه رو درست روی برجستگی گونه های خود بذارین.
  3. با هر دو انگشت سبابه ی خود کمی فشار بیارین. ماهیچه های گونه های خود رو به طرف پیشانی (بالا) بکشونین.
  4. کمه کم سه بار در روز این ورزش رو انجام بدین تا به نتیجه دلخواه خود برسین.

ورزش بالای گونه

  1. بشینین و دهن تون رو به شکل O دربیاورید. لبای بالا و پایین خود رو تا حد امکان از هم فاصله بدین. به لبای خود در جهت مخالف دندانای تون فشار بدین.
  2. هر دو انگشت سبابه ی رو روی هر دو طرف صورت خود بذارین و به آهستگی اونا رو به طرف بین صورت خود حرکت بدین. سعی کنین با فشار بیشتری به طرف وسط صورت خود ماساژ بدین.
  3. هر دو انگشت سبابه رو به آرامی روی برجستگی استخوان گونه های خود بذارین.
  4. سعی کنین لبخند صورت خود رو حفظ کنین تا جابجایی ماهیچه های گونه در زیر انگشت سبابه تون آسون کردن شه.
  5. بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در روز این ورزش رو انجام بدین تا به نتیجه دلخواه خود برسین.

مرطوب سازی گونه ها

اگه به دنبال گونه های پرتری هستین، حتما باید گونه ها یا پوست خود رو مرطوب نگه دارین. شما می تونین از کرمای ملایم یا لوسیونای صورت استفاده کنین تا گونه های خود رو بعد از شست و شی اونا مرطوب و هیدراته نگه دارین. روغنای طبیعی مثل روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن بادام می تونه تا حد زیادی به مرطوب سازی پوست تون کمک کنه.

چیجوری عادات می تونن اندازه گونه ها رو تعیین کنن؟

بعضی وقتا بعضی عادات بد می تونن موجب گونه های شل و آویزون شن. بعضی از سبکای زندگی می تونن حسابی روی زیبایی گونه هاتون اثر بذارن:

  • نوشیدن مشروبات الکلی و مصرف دخانیات نه فقط می تونه واسه سلامتی تون خطرناک باشه، بلکه روی پوست تون هم اثر منفی می ذارن. این عادات بد می تونه به پوست تون آسیب بزنه و گونه هاتون رو تیره تر کنه. این عادات آخرش باعث لاغری و زشتی پوست تون می شن.
  • مصرف غذاهایی که پر از زردچوبه هستن می تونه موجب خشکی پوست تون شن. با استفاده از کرم ضدآفتاب پوست خود رو در برابر اشعهای مضر نور خورشید مصون بدارین.

به خاطر کسب اطمینان از نبود پیروی از عادات بد خود حتما عادات همیشگی خود رو مورد بررسی و تحقیق بذارین. بعضی از عادات می تونه بی اینکه خود بدونین، آثار مخربی بر پوست تون بذارن. بخاطر این لازمه که از اقدامات احتیاطی پیروی کنین تا خود رو از قبل آماده ی رسیدن به صورتی چاق کرده باشین.

اقدامات احتیاطی که باید دید کنین:

  • از روغن زیتون در غذاهای خود استفاده کنین تا گونه های روشن تر و فعال تری داشته باشین.
  • حتما از غذاهای شامل زردچوبه خودداری کنین.
  • از غذاهایی مثل پاستا، بادام و بادام هندی در رژیم غذایی روزانه ی خود استفاده کنین.
  • روزانه به مقدار کافی آب بخورین تا بدن خود رو هیدراته نگه دارین.
  • از کرم ضدآفتاب واسه جلوگیری از آسیبای به دلیل اشعهای ماوراء بنفش خورشید بهره ببرین.

علاوه بر این ترفندها، باید از عادات بدی چون مصرف دخانیات و نوشیدن مشروبات الکلی و دیگر مواردی که موجب خشکی پوست می شن خودداری کنین تا خود رو از تاثیرات منفی اونا روی پوست تون مصون نگه دارین، نکات بالا شامل درمانای موثر و ایمنی هم می شه که به شما در رسیدن طبیعی به صورتی چاق کمک نشون میده.

By:

0 thoughts on “واسه چاق شدن صورت چیکار باید کرد؛ راهنمای کامل 

دیدگاهتان را بنویسید